saugus eismas
Saugus eismas
Tai reiškia veiksmų ir taisyklių sistemą, skirtą užtikrinti eismo dalyvių, įskaitant vairuotojus, pėsčiuosius ir dviratininkus, saugumą kelyje. Tai apima kelių eismo taisyklių laikymąsi, atsakingą vairavimą, saugos diržų ir kitų apsaugos priemonių naudojimą, greičio ribojimus ir vairavimo kultūrą.
Saugus eismas taip pat apima eismo infrastruktūros gerinimą, pvz., tinkamą kelio ženklinimą, šviesoforų ir pėsčiųjų perėjų įrengimą. Pagrindinis tikslas yra mažinti avarijų skaičių ir užtikrinti visų eismo dalyvių saugumą.
Nuo kitų metų centrinėse Panevėžio gatvėse siūloma įvesti mažos taršos zoną
Nuo kitų metų keliose centrinėse Panevėžio miesto gatvių atkarpose siūloma įvesti mažos taršos zoną.
Tai numatyta Panevėžio miesto savivaldybės administracijos parengtame nutarimo projekte, jį dar turės patvirtinti taryba.
Mažos taršos zona apimtų Elektros gatvę ir Vasario 16-osios gatvės atkarpą nuo Kranto iki Respublikos gatvių.
Šioje zonoje būtų apribotas visų rūšių transporto priemonių, turinčių vidaus degimo variklį, įvažiavimas.
Vairuotojams – naujovė: nuo kitų metų keičiasi eismo zonos, štai kaip atrodys
Vilniuje kitąmet planuojama įrengti 14 naujų ramaus eismo zonų, siekiant padidinti eismo dalyvių saugumą sostinėje. Visgi vairavimo ekspertai kritikuoja šį savivaldybės sprendimą ir teigia, kad tokiu būdu siekiama, kad sostinės vairuotojams paprasčiausiai pasidarytų nebepatogu važiuoti automobiliais. Tiesa, Vilniaus miesto savivaldybė nurodo, kad prieš pradėdama darbus nuo 2025 metų sausio mėnesio pirmiau planuoja susitikti ir pasikonsultuos su gyventojais, o tada pradėti įrenginėti zonas.
Daugėja kalbų apie mokamus kelius: „Mažiau būtų vagių ir būtų gera būklė“
Lietuvos keliams toliau byrant, naujieji valdantieji pradeda pinigų paieškas jiems remontuoti. Kitąmet pinigų trūks net būtiniausiems remontams, tad valdantieji svarsto kelius apmokestinti. Politikai užsimena, kad visi vairuotojai galėtų susimokėti už remontuojamus kelius, taip pat už pagrindines automagistrales.
Daugiau apie tai – TV3 Žiniose.
Pasibaisėtinos būklės Lietuvos kelius sutvarkyti reikia apie 15 milijardų eurų.
Kaune baigti prie „Megos“ esančio viaduko rekonstrukcijos darbai
Šią savaitę baigti prie įvažiavimo į prekybos centrą „Mega“ Kaune esančio viaduko remonto darbai. Kaip skelbiama pranešime žiniasklaidai, iš viso remontas atsiėjo daugiau kaip 3 mln. eurų be PVM kainavę viaduko rekonstrukcijos darbai, juos investavo AB „Baltic Shopping Centers“.
Pranešama, kad jau baigti ir eismo juostų dažymo darbai ant viaduko bei jo prieigose, Jotvingių ir Užnerio gatvių sankryžoje, taip pat keliuose prie privažiavimo į prekybos centrą.
Keliaujantys į Italiją – būkite atidūs: didėja baudos už greičio viršijimą
Italija, dažnai laikoma iššūkiu tvarkingiems ir mažiau patyrusiems vairuotojams, nusprendė padidinti baudas už kelių eismo taisyklių pažeidimus.
Gruodžio 14 dieną įsigaliojusi nauja Italijos kelių eismo taisyklių įstatymo pataisa apima daugybę naujovių.
Įstatymas, kurį aktyviai palaikė infrastruktūros ir transporto ministras Matteo Salvini, tikina, jog šie pakeitimai leis padidinti saugumą keliuose ir užtikrinti drausmę, kurios Italijos keliuose tikrai trūksta.
Genialus japonų sprendimas, padedantis užtikrinti automobilio numerio švarą
Šaltasis sezonas daugelyje šalių, taip pat ir Lietuvoje, primena vairuotojų pareigą užtikrinti, kad automobilio valstybiniai numeriai būtų švarūs ir aiškiai matomi. Daugelyje šalių kelių eismo taisyklėse numatyta, kad važiuoti su sniegu ar purvu uždengta valstybinio numerio lentele draudžiama, tačiau Japonijoje ši problema neegzistuoja.
Sniegas ir purvas lengvai prilimpa prie šaltų metalinių lentelių, o jų nuolatinis valymas rankomis – varginanti užduotis.
Prieššventinės spūstys ir avarijos: kaip išvengti nepatogumų gatvėse?
Artėjant šventėms, didžiųjų miestų gatvėse pastebimai išauga automobilių srautai, o spūstys tampa kasdienybe. Ypatingai situacija neprognozuojama sostinės Vilniaus gatvėse, kur vairuotojai susiduria ne tik su didesniais eismo srautais, bet ir smulkių eismo įvykių rizika. Draudimo bendrovių duomenys rodo, kad prieššventiniu laikotarpiu eismo įvykių skaičius ženkliai padidėja.
Didžiausia politinė frakcija Europos Parlamente siūlo peržiūrėti vidaus degimo variklių draudimą
Europos liaudies partija (ELP), didžiausia politinė frakcija Europos Parlamente, paragino peržiūrėti planuojamą vidaus degimo variklių draudimą Europos Sąjungoje (ES). ES siekia iki 2035 m. uždrausti naujų vidaus degimo varikliais varomų automobilių pardavimą kaip dalį kovos su klimato kaita.
Šis draudimas yra vienas pagrindinių ES Žaliojo kurso tikslų, siekiant iki 2050 m. pasiekti anglies dioksido neutralumą.
Vairuotojams – naujovė: tūkstančiai gyventojų gaus šiuos policijos perspėjimus
Lietuvos policija skelbia, jog kai kurie Kelių eismo taisykles mėgstantys pažeisti vairuotojai sulauks perspėjimų su aktualia informacija.
„Nuolatinių KET pažeidėjų nepaleidžiame iš savo akiračio. Beveik 900 vairuotojų, kurie šiemet 5 ar daugiau kartų bausti už KET pažeidimus (bent vienas iš jų – daugiau kaip 30 km/val. viršytas leistinas greitis), gaus draugiškus policijos perspėjimus.
Pamatykite: neblaivaus vairuotojo viražai Vilniuje – bėgo nuo policijos ir pavojingai manevravo
2024 m. spalio 24 d. apie 20 val. Vilniaus apskrityje, magistraliniame kelyje A3 Vilnius–Minskas, patruliuojant Policijos departamento Kelių policijos valdybos pareigūnams, keleivinio automobilio „Ford Mondeo“ vairuotojas (gim. 1992 m.) nepakluso teisėtam pareigūnų reikalavimui sustabdyti transporto priemonę. Siekdamas išvengti sustabdymo, vairuotojas ėmė pavojingai manevruoti, didindamas greitį Žirnių gatve ir sukurdamas avarines situacijas.
REKLAMA
REKLAMA
Kas dešimtam lietuviui nuo kitų metų gali būti sustabdyta teisė vairuoti
Artėjant 2025 m. sausio 1 d., kuomet medicininės pažymos galiojimas bus susietas su vairuotojo pažymėjimu, dalis Lietuvos vairuotojų vis dar nesusitvarkė reikiamų dokumentų. Naujausias „Lietuvos draudimo“ užsakytas gyventojų nuomonės tyrimas parodė, kad sveikatos patikros neatlikę yra 10 proc. vairuotojo teisę turinčių asmenų. Tokiems vairuotojams nuo sausio pradžios grės vairavimo teisės sustabdymas.
„Per 30 metų sugebėjome pasidaryti lygiai vieną aplinkkelį“ – ekspertas išklojo viską, ką galvoja apie tragišką situaciją Vilniuje
Pirmadienio rytą Vilnių sukaustė rekordinės spūstys. Vairuotojai sostinės keliuose strigo po valandą ir daugiau, stipriai vėlavo viešasis transportas. Nors oro sąlygos nebuvo išskirtinės, eismą paralyžiavo nuo pat ankstyvo ryto pasipylusios avarijos. Ekspertai teigia, kad užsikimšusias miesto gatves lemia dar viena priežastis – prastai išvystyta kelių infrastruktūra.
Pirmadienio rytą spūstyse strigo ir komunikacijos ekspertas Jaunius Špakauskas.
Vilniuje planuojamos ramaus eismo zonos: kas tai ir ar jūsų rajonas bus įtrauktas į šią zoną
Vilniaus miesto savivaldybė planuoja įgyvendinti naują projektą, kuriuo siekiama padidinti eismo saugumą ir patogumą miesto gatvėse. Planuojama įvesti 14 ramaus eismo zonų ir eismo saugos sprendimus pritaikyti keliose pavienėse gatvėse. Projektas šiuo metu yra planavimo stadijoje, o pirmuosius rangos darbus ketinama pradėti 2026 metais.
Savivaldybės teigimu, ramaus eismo zonos apims gyvenamųjų rajonų gatves, kuriose bus užtikrintas mažesnis greitis ir saugesnė judėjimo aplinka.
Kaimyninėse šalyse brangsta elektroninės kelių vinjetės: ką reikia žinoti?
Elektroninės kelių vinjetės yra įprastas būdas rinkti lėšas kelių infrastruktūrai daugelyje Europos šalių. Tačiau nuo 2025 m. kai kuriose kaimyninėse valstybėse šie mokesčiai padidės.
Patyrę keliautojai po Europą žino, kad daugelyje šalių naudojimasis gerai išvystytu greitkelių tinklu yra mokamas. Mokesčių dydžiai ir numatyta tvarka skiriasi priklausomai nuo šalies: vienur jie yra simboliniai, kitur – reikšmingi.
Kelininkai pradeda prevencinius barstymo darbus
Sinoptikams prognozuojant naktį plikledį, savivaldybės įmonė „Grinda“ praneša pradedanti prevencinius barstymo darbus.
„Lapkričio 13 d., 23 val., pradėsime pirmuosius šio sezono prevencinius barstymo darbus. (…) Siekiant užtikrinti saugumą, barstysime druską ant metalinių viadukų ir tiltų virš upės“, – socialiniame tinkle „Facebook“ paskelbė įmonė.
Pasak „Grindos“, barstymo darbai truks 2–3 valandas, o jei naktį lis, pakartotinai technika į gatves išvažiuos 3 val. ryto.
Prancūzija pradės diegti pažangius greičio matuoklius: vienu metu užfiksuos kelis pažeidimus
Prancūzija ruošiasi ženkliai atnaujinti keliuose naudojamų greičio matuoklių tinklą, pasitelkdama dirbtinį intelektą. Naujos kartos matuokliai gebės vienu metu užfiksuoti ne vieną, o keletą skirtingų pažeidimų.
Dažnai į Prancūziją keliaujantys vairuotojai netrukus turės būti itin budrūs. Prancūzijos policija paskelbė, kad ketina atnaujinti 4 000 greičio matuoklių ir papildomai įrengti dar 160 visoje šalyje.
Naujausias tyrimas: automobilis lietuviui – pagrindinė susisiekimo priemonė
Nors alternatyvų nuosavam automobiliui vis gausėja, didžiosios dalies Lietuvos gyventojų vairavimo įpročiai lieka nepasikeitę. 75 proc. šalies vairuotojų pastaraisiais metais teigia neiškeitę nuosavo automobilio į viešojo transporto ar dalijimosi platformų paslaugas.
Tai atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „NielsenIQ“ atlikta Lietuvos gyventojų apklausa.
Lietuvoje daugėja nevairuojančių žmonių: priežastys – nuo alternatyvų automobiliui iki baimės
Nors didelė dalis mūsų visuomenės neįsivaizduoja gyvenimo be automobilio, tačiau beveik trečdalis Lietuvos gyventojų nevairuoja.
Tyrimo duomenys parodė, kodėl mūsų šalies žmonės atsisako galimybės sėsti prie vairo: neturi vairuotojo pažymėjimo, nuosavo automobilio, o dalis žmonių negeba įveikti vairavimo baimės.
Tai atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „NielsenIQ“ atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa.
Tyrimo duomenimis, Lietuvoje nevairuoja 28 proc. gyventojų.
Nelaiko nervai dėl spūsčių? Netrukus prasidės daugiau remonto darbų – savivaldybė paaiškino, kaip spręs problemą
Nuo rugsėjo mėnesio didmiesčiuose vėl stipriai išaugo eismo spūstys. Ne paslaptis, kad vadinamieji kamščiai ypač aktualūs sostinėje – Vilniuje. Vairavimo mokytojas, saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas sako, kad mieste trūksta konkrečios strategijos, kaip būtų galima suvaldyti eismo spūstis.
Tarp Baltijos šalių gyventojų, greitį labiausiai mėgsta lietuviai: kas dešimtas greitį viršija daugiau nei 20 km/val.
Tarp Baltijos šalių vairuotojų greitį dažniausiai viršija lietuviai (76 proc.), nepaisant to, beveik pusė greitį viršijančių mūsų šalies vairuotojų (48 proc.) baudos už šį nusižengimą nėra gavę – tai paaiškėjo po bendrovės „Ergo“ inicijuotos apklausos, kurios duomenis, apklaususi 3002 Lietuvos, Latvijos bei Estijos gyventojus, pateikė bendrovė „Norstat“.
Nedrausmingiausi vairuotojai – Lietuvoje
Tyrimo duomenys atskleidė, kad didelė dalis Baltijos šalių vairuotojų yra linkę viršyti greitį.
Lietuvos policija ir draudikai aptars vaikų saugumo situaciją šalies keliuose
Rengdamiesi rugsėjui, kuomet į šalies mokyklas po atostogų sugrįš moksleiviai, policijos ir „Lietuvos draudimo“ atstovai ketvirtadienį aptars vaikų saugumo šalies keliuose situaciją bei priemones, siekiant išvengti nelaimingų atsitikimų.
Diskusijos metu taip pat bus pristatyta Pauliaus Norvilos knyga „Saugus kelyje“. Joje dalijamasi vaikams skirtais patarimais ir įžvalgomis, kaip būti saugesniems mieste, gatvėje, kelyje, parke ar autobuse.
Draudikų duomenimis, net 40 proc.
Tyrimas: 1 iš 4 vairuotojų per metus patyrė automobilio apgadinimus aikštelėse
Kas ketvirtas šalies vairuotojas (28 proc.) nurodo, kad jiems patiems arba jų šeimos nariams per pastaruosius 12 mėnesių bent vieną kartą teko susidurti su situacija, kai stovėjimo aikštelėje ar priparkavus gatvėje buvo apgadintas jų automobilis. Tokius duomenis atskleidė „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas gyventojų nuomonės tyrimas.
10 proc. apklaustųjų teigia automobilio apgadinimus yra patyrę dar dažniau, tai yra 2-3 kartus per metus.
Užsimojo iš peties: jau kitais metais gali uždrausti „Euro 5“ taršos standartą atitinkančius automobilius
Vokietijos transporto ministras Volkeris Wissingas raštu kreipėsi į Europos Komisiją, norėdamas atkreipti dėmesį į absurdišką situaciją, dėl kurios milijonai automobilių jau kitąmet nebegalėtų važinėti Europos Sąjungos keliais.
Europos Komisija nori griežtesnių taisyklių
Šiuo metu Europos Teisingumo Teisme nagrinėjama byla, susijusi su procedūrinių reglamentų aiškinimu.
Apie kelyje atsiradusias duobes bus galima pranešti lengviau: užteks pasinaudoti populiaria programėle
Automobilių ir kitų transporto priemonių vairuotojai visoje Lietuvoje nuo šiol galės lengviau ir greičiau pranešti apie kelyje atsiradusias kliūtis, keliuose atsivėrusias duobes ar kitus kelio defektus.
10 pasaulio miestų, kurie skęsta spūstyse: įvertino Vilniaus kamščių mastelį
Nesibaigiantys kelio darbai, avarijos, neefektyviai sureguliuoti šviesoforai, telefonuose paskendę vairuotojai – tai tik dalis priežasčių, dėl kurių turime laiką leisti spūstyse, tačiau „Numbeo“ atliktas tyrimas parodė, jog pasauliniu mastu kamščių mąstai Lietuvos sostinėje – nykštukiniai.
Daugiau nei dešimtmetį veikianti nepriklausoma organizacija „Numbeo“ kasmet atlieka išsamius gyvenimo kokybės, nekilnojamo turto kainų, taršos, eismo spūsčių tyrimus.
Nuo pirmadienio uždaromas eismas Sargėnų viaduku Kaune
Nuo pirmadienio dviem savaitėms uždaromas Sargėnų viadukas Kaune, penktadienį pranešė „Via Lietuva“.
Eismas viaduku stabdomas dėl sijų remonto, pradėto birželio viduryje – siekiant užbaigti darbus uždaryti tiltą būtina dėl eismo dalyvių ir darbuotojų saugumo.
Transporto srautas liepos 8–21 dienomis bus nukreiptas apylanka per Sargėnų sankryžą, o lengvinant eismą juostos bus išplatintos.
Europos Parlamente atsinaujina kalbos dėl benzininių ir dyzelinių automobilių draudimo: nori sušvelninti draudimą
Europos liaudies partijos frakcijos nariai dėliojasi kitos, penkerių metų Europos Parlamento kadencijos prioritetus. Ir vienas iš jų – vidaus degimo variklių draudimas, praneša naujienų agentūra „Reuters“.
Skelbiama, jog šios frakcijos prioritetų sąraše – peržiūrėti naujų lengvųjų automobilių ir furgonų išmetamo CO2 kiekio mažinimo taisykles.
Šį draudimą Europos Parlamentas oficialiai patvirtino praėjusiais metais.
Nyderlanduose – aplinkosaugos grimasos: darbdaviai turės išmatuoti darbuotojų CO2 emisijas
Nuo 2024 m. liepos 1-os dienos, Nyderlanduose veiklą vykdančios įmonės turės atlikti naują prievolę. Jeigu įmonėje dirba daugiau negu 100 darbuotojų, jos vadovas turės išmatuoti darbuotojų kelionių į darbą ir iš darbo paliekamo CO2 pėdsaką.
Daugiau nei 7 000 įmonių paliesiantis reikalavimas privers stebėti kokiais būdais darbuotojas atvyksta į savo darbo vietą: dviračiu, viešuoju transportu ar automobiliu.
Kaip teisingai tempti automobilį?
Automobilio gedimas kelyje visuomet įvyksta mažiausiai tinkamu momentu. Nors automobilio gedimų gali būti įvairių, tačiau retkarčiais jų negalima pašalinti stovint šalikelėje.
Natūralu, jog norint automobilį nugabenti į nuosavą garažą, specializuotas dirbtuves ar tiesiog į saugesnę vietą, vairuotojai turi pasirinkti vieną iš dviejų scenarijų: kviesti autovežį arba bičiulį, kuris galėtų automobilį partempti.
Kauno pietrytinio aplinkkelio ir Vandžiogalos plento rekonstrukcijoms – daugiau papildomų lėšų
Valstybė atsižvelgdama į dviejų, itin svarbių projektų svarbą Kauno miesto savivaldybėje, ji Kauno pietrytinio aplinkkelio ir šiaurės vakarinėje miesto dalyje esančio Vandžiogalos plento rekonstrukcijai skyrė papildomus 4 mln. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų.
Atliko tyrimą: paslaugiausi vairuotojai – estai, lietuviai padėti sustoja rečiausiai
Praėjusį mėnesį atlikta gyventojų apklausa parodė, kad Estijoje gyvena paslaugiausi vairuotojai, o štai lietuviai yra linkę mažiausiai sustoti pakelėje padėti kitiems. Kita vertus, lietuviai dažniausiai užleidžia į kitą eismo juostą persirikiuojančias transporto priemones. Menkiausios galimybės persirikiuojant sulaukti kitų vairuotojų pagalbos yra Latvijos keliuose. Apie dešimtadalį visų šalių vairuotojų sako, jog yra susikoncentravę tik į vairavimą ir į aplinką dėmesio nekreipia.
Eksperimentas nepasiteisino: Nyderlandų greitkeliuose bus galima važiuoti greičiau
Ištisus dešimtmečius Nyderlandų gyventojai greitkeliuose galėdavo važiuoti maksimaliu 130 km/val. greičiu. Vis dėlto, aplinkosaugos gerove besirūpinantys valdininkai 2019 metų pabaigoje įteisino pakeitimą, kuris maksimalų leistiną greitį sumažino iki 100 km/val.
Anuomet šis sprendimas buvo grindžiamas troškimu sumažinti taršą, kuri, anot vyriausybės narių, šešis kartus viršijo ES vidurkį vienam gyventojui.
Nereikės naudotis apylankomis: Vievyje atidarytas tunelis svarbioje sankirtoje su geležinkeliu
„Lietuvos geležinkelių“ grupės bendrovė „LTG Infra“ užbaigė itin laukto Vievio geležinkelio tunelio automobiliams, dviratininkams ir pėstiesiems statybos bei aplinkinių kelių rekonstrukcijos darbus. Šio tunelio dėka automobilių kelias Maišiagala–Vievis tapo saugus aplinkiniams kaimų ir miestelių gyventojams. Nuo šiol geležinkelį naujuoju tuneliu galima kirsti greičiau, mažiau teršiama aplinka, nes eliminavus automobilių laukimą prie pervažos bus išskiriama mažiau išmetamųjų dujų.
Įspėja, kad dabar – itin pavojingas laikas keliuose: daugėja avarijų
Šiemet jau mažiausiai 5000 žmonių sudaužė savo automobilius ar net susižalojo keliuose susidūrę su gyvūnais. Tai – pusantro tūkstančio avarijų daugiau nei pernai, o per 6 metus susidūrimų su laukiniais gyvūnais padvigubėjo. Dabar ypač pavojingas laikas – vyksta rudeninė gyvūnų migracija, be to, ilgėja tamsusis paros metas.
Gamtininkai teigia, kad pagrindinė nelaimių priežastis – smarkiai didėjanti gyvūnų populiacija.
Lietuvius prie vairo labiausiai blaško plepūs bendrakeleiviai, latvius ir estus – aplinkos triukšmas
Didelė dalis nelaimių keliuose įvyksta ne tik dėl eismo sąlygų ar vairavimo įgūdžių stokos, bet ir dėl vairuotojų neatidumo bei išsiblaškymo. Tyrimo duomenys rodo, kad Lietuvos žmones prie vairo labiausiai blaško jų bendrakeleiviai, o Latvijos ir Estijos gyventojus – pašaliniai garsai. Lyginant su kaimyninių šalių vairuotojais, lietuviai prasčiau dėmesį sutelkia ir dėl kartu važiuojančių vaikų poreikių bei jų keliamo triukšmo.
7 iš 10 vairuotojų kelionių automobiliu neįsivaizduoja be telefono: naudoja ne tik navigacijai, bet ir pokalbiams ar naršyti
Didžioji dalis visuomenės nuomonės tyrime dalyvavusių respondentų pripažino, kad vairuodami naudojasi telefonu. Nors neretai tai daroma nepažeidžiant taisyklių, pavyzdžiui, telefoną įstačius į laikiklį ar naudojant laisvų rankų įrangą, vis dar neatsispiriama pagundai ir atrašyti į SMS žinutes ar net naršyti.
Tik kiek mažiau nei trečdalis (27 proc.) respondentų tvirtino nenaudojantys mobiliojo telefono vairuodami – tokie rezultatai paaiškėjo atlikus tyrimą draudimo bendrovės „If“ užsakymu.
Ekspertai pasakė, kur klysta vairuotojai, pildydami eismo įvykio deklaracijas
Vis daugiau žmonių įvykus eismo nelaimei ją fiksuoja ne popierinėse, o elektroninėse eismo įvykių deklaracijose. Draudikai pataria drąsiau naudotis elektronine deklaravimo sistema draudimoivykiai.lt, nes informaciją užfiksavus šiuo būdu, klientus greičiau pasiekia draudimo išmoka.
Pasak draudimo bendrovės „Gjensidige” Žalų departamento vadovės Baltijos šalims Viktorijos Katilienės, klaidos deklaracijoje reiškia ilgesnį įvykio nagrinėjimo laiką ir ne taip skubiai gaunamą draudimo išmoką.
Moderniais įrankiais atkūrė 100 metų senumo filmuotą medžiagą apie eismą didžiausiuose pasaulio miestuose
Jei manote, kad automobilizmo bumas – tai paskutiniųjų dešimtmečių dalykas ir kad prieš 100 metų keliuose buvo galima daryti beveik viską, autentiška, tik restauruota to meto medžiaga jus nustebins. Eismas dažnai būdavo intensyvesnis nei šiandien.
Tai akivaizdžiai patvirtina 1920-ųjų metų vaizdo įrašas, kurį modernios programinės įrangos dėka atkūrė „Youtube“ kanalo „NAAS“ įkūrėjas.
Nespardykite greičio matuoklio: klaipėdietis gavo šešiaženklę baudą
Lietuvos prokuratūra paskelbė nuosprendį, kuriuo 23 m. klaipėdietis pripažintas kaltu dėl viešosios tvarkos pažeidimo bei dėl beveik 41 tūkst. eurų vertės turto sugadinimo.
Ikiteisminiam tyrimui vadovavo Klaipėdos apygardos prokuratūros Klaipėdos apylinkės prokuratūros prokurorė Kristina Blinstrubienė. Tyrimą atliko Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Klaipėdos miesto policijos komisariato pareigūnai.
Kaskadininkės vardo vertas moters skrydis – magistralėje nepastebėjo tralo
Džordžijos valstijoje gelbėtojų kameros užfiksavo tai, ką įprastai galima pamatyti tik Holivudo veiksmo filmuose. Moters vairuojamas automobilis įskriejo į važiuojamoje kelio dalyje stovintį autotralą su nuleista platforma, pakilo į orą ir nuskriejo kelias dešimtis metrų.
Traukinių stotyje – šiurpi akimirka: štai kodėl vaiko iš akių paleisti negalima nė akimirkai
Australijos Kvinslando valstijos policija išplatino vaizdo įrašus, kuriuose užfiksuoti įvairiuose miestuose nutikę šiurpūs incidentai su vaikais, kai tėvai nuo jų bent trumpam atitraukia dėmesį.
Vienas iš paskutinių incidentų nufilmuotas kovo mėnesį Vudridžo miesto traukinių stotyje. Vaizdo įraše matyti, kaip mažas berniukas išvydęs traukinį paleidžia mamos ranką ir pradeda link jo pavojingai bėgti. Laimei, berniuko mama sureagavo greitai ir spėjo jį sustabdyti.
Koks yra tinkamas slėgis padangose? Kokios yra per mažo ar per didelio slėgio pasekmės?
Pavojingos situacijos kelyje kyla dėl daugelio priežasčių. Tai, be kita ko, yra: per didelis greitis, oro sąlygoms nepritaikytas greitis, pirmumo teisės nesuteikimas, neteisingas lenkimas arba saugaus atstumo tarp transporto priemonių nesilaikymas. Vis dėlto, nemažai įvykių įvyksta ir dėl netinkamai pasirinktų arba prižiūrimų padangų.
Padangų slėgis.
Svarbiausi parametrai renkantis automobilio akumuliatorių
Naujo automobilio akumuliatoriaus įsigijimas turėtų būti labai gerai apgalvotas. Per didelės talpos ar netinkamos konstrukcijos akumuliatoriaus pasirinkimas gali būti susijęs su nereikalingomis išlaidomis.
Automobilio akumuliatoriaus matmenys
Dažnai atsitinka, kad nemažai vairuotojų pamirštą apie šį aspektą. Šiuo metu didžioji dauguma Europos rinkoje prieinamų automobilio akumuliatorių savo forma primena stačiakampį gretasienį.
Kodėl reikia balansuoti ratus?
Tikriausiai daugelis sutiks, kad tinkamai parinkti ratlankiai ir padangos – vienas svarbiausių kiekvieno automobilio saugumo kriterijų. Dėmesį vertėtų atkreipti ir į tai, kad tinkamai parinkti ir subalansuoti ratai lemia riedėjimo savybes ir vairavimo patikimumą bei patogumą.
Netinkamas ratų subalansavimas gali turėti daug neigiamų pasekmių, todėl verta žinoti, kas yra balansavimas ir kokia jo reikšmė eksploatuojant automobilį.
Kelininkai baigia žiemos sezoną: pateikė įdomiąją statistiką
Net 21 tūkst. kilometrų valstybinės reikšmės kelių prižiūrinčios AB „Kelių priežiūros“ kelininkai baigė žiemos sezono darbus. Spalio 15 d. oficialiai prasidėjęs žiemos sezonas kelininkams baigėsi balandžio 15 d. – per šiuos mėnesius šalies kelius prižiūrinti „Kelių priežiūra“ išbarstė beveik 110 tūkst. tonų druskos, o ja padengė bei nuvalė daugiau kaip 1,6 mln. kilometrų šalies kelių.
Seimas pritarė Kelių įstatymo pataisoms dėl reikalavimų keliams
Seimas pritarė Kelių įstatymo 11 straipsnio pataisoms, kuriomis, esant neišvengiamoms aplinkybėms, įteisinamos siauresnės kelių atkarpos.
„Egzistuoja nemažai kelių, tiek valstybinės reikšmės, tiek savivaldybių
kelių, kurie neatitinka nustatytų reikalavimų ir parametrų. Yra keliukų, kurie kažkada buvo įrengti ne pagal standartus, dažniausiai būna per siauri, todėl jie nėra registruojami Registrų centre.
Saugaus eismo ekspertą piktina vairuotojų požiūris: trikojį nuspyręs žmogus tampa herojumi
Prasidėję 2023-ieji ir vėl verčia sukti galvą, kaip stabdyti lenktynininkus ir girtus vairuotojus – šiemet ženkliai sparčiau nei pernai daugėja žuvusiųjų keliuose.
Apie tai, ar lietuvių mentalitetas nesuderinamas su saugiu vairavimu, naujienų portalo tv3.lt laidoje „Dienos pjūvis“ diskutavo saugaus eismo ekspertas, vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas ir Kelių direkcijos Transporto infrastruktūros planavimo ir inovacijų departamento direktorius Aivaras Vilkelis.
Tėveliai, kaip išleidžiate vaikus prie mokyklos? Vilniuje policija tikrins, ar tai darote saugiai
Vilniaus apskrities vyriausiasis policijos komisariatas praneša stebėsiantis, ar sostinėje tėvai vaikus prie mokyklos išleidžia saugiai.
Šių metų balandžio 18-21 d. nuo 7.30 iki 8.30 val.
Paspirtukų sezonas įsibėgėja: neblaivūs vairuotojai skrieja tiesiai į ligoninę
Jau kelerius metus iš eilės elektriniai paspirtukai nepraranda savo populiarumo. Vis dėlto, vis dažniau prabylama ir apie liūdnąją šios transporto priemonės pusę – pastebima, kad paspirtukų vairuotojai yra linkę elgtis neapdairiai, dažnai sužeidžia praeivius ar save.
Vairuotojai, pasiruoškite: netrukus pareigūnai keliuose rengs neįprastus reidus
Balandžio 6-ąją, Saugaus eismo dieną, Lietuvos transporto saugos administracija kartu su Lietuvos kelių policija vykdys reidą, kurio tikslas – skatinti vairuotojų saugų, kultūringą ir pagarbų elgesį.