saugus eismas
Saugus eismas
Tai reiškia veiksmų ir taisyklių sistemą, skirtą užtikrinti eismo dalyvių, įskaitant vairuotojus, pėsčiuosius ir dviratininkus, saugumą kelyje. Tai apima kelių eismo taisyklių laikymąsi, atsakingą vairavimą, saugos diržų ir kitų apsaugos priemonių naudojimą, greičio ribojimus ir vairavimo kultūrą.
Saugus eismas taip pat apima eismo infrastruktūros gerinimą, pvz., tinkamą kelio ženklinimą, šviesoforų ir pėsčiųjų perėjų įrengimą. Pagrindinis tikslas yra mažinti avarijų skaičių ir užtikrinti visų eismo dalyvių saugumą.
Kelininkai pradeda prevencinius barstymo darbus
Sinoptikams prognozuojant naktį plikledį, savivaldybės įmonė „Grinda“ praneša pradedanti prevencinius barstymo darbus.
„Lapkričio 13 d., 23 val., pradėsime pirmuosius šio sezono prevencinius barstymo darbus. (…) Siekiant užtikrinti saugumą, barstysime druską ant metalinių viadukų ir tiltų virš upės“, – socialiniame tinkle „Facebook“ paskelbė įmonė.
Pasak „Grindos“, barstymo darbai truks 2–3 valandas, o jei naktį lis, pakartotinai technika į gatves išvažiuos 3 val. ryto.
Prancūzija pradės diegti pažangius greičio matuoklius: vienu metu užfiksuos kelis pažeidimus
Prancūzija ruošiasi ženkliai atnaujinti keliuose naudojamų greičio matuoklių tinklą, pasitelkdama dirbtinį intelektą. Naujos kartos matuokliai gebės vienu metu užfiksuoti ne vieną, o keletą skirtingų pažeidimų.
Dažnai į Prancūziją keliaujantys vairuotojai netrukus turės būti itin budrūs. Prancūzijos policija paskelbė, kad ketina atnaujinti 4 000 greičio matuoklių ir papildomai įrengti dar 160 visoje šalyje.
Naujausias tyrimas: automobilis lietuviui – pagrindinė susisiekimo priemonė
Nors alternatyvų nuosavam automobiliui vis gausėja, didžiosios dalies Lietuvos gyventojų vairavimo įpročiai lieka nepasikeitę. 75 proc. šalies vairuotojų pastaraisiais metais teigia neiškeitę nuosavo automobilio į viešojo transporto ar dalijimosi platformų paslaugas.
Tai atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „NielsenIQ“ atlikta Lietuvos gyventojų apklausa.
Lietuvoje daugėja nevairuojančių žmonių: priežastys – nuo alternatyvų automobiliui iki baimės
Nors didelė dalis mūsų visuomenės neįsivaizduoja gyvenimo be automobilio, tačiau beveik trečdalis Lietuvos gyventojų nevairuoja.
Tyrimo duomenys parodė, kodėl mūsų šalies žmonės atsisako galimybės sėsti prie vairo: neturi vairuotojo pažymėjimo, nuosavo automobilio, o dalis žmonių negeba įveikti vairavimo baimės.
Tai atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „NielsenIQ“ atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa.
Tyrimo duomenimis, Lietuvoje nevairuoja 28 proc. gyventojų.
Nelaiko nervai dėl spūsčių? Netrukus prasidės daugiau remonto darbų – savivaldybė paaiškino, kaip spręs problemą
Nuo rugsėjo mėnesio didmiesčiuose vėl stipriai išaugo eismo spūstys. Ne paslaptis, kad vadinamieji kamščiai ypač aktualūs sostinėje – Vilniuje. Vairavimo mokytojas, saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas sako, kad mieste trūksta konkrečios strategijos, kaip būtų galima suvaldyti eismo spūstis.
Tarp Baltijos šalių gyventojų, greitį labiausiai mėgsta lietuviai: kas dešimtas greitį viršija daugiau nei 20 km/val.
Tarp Baltijos šalių vairuotojų greitį dažniausiai viršija lietuviai (76 proc.), nepaisant to, beveik pusė greitį viršijančių mūsų šalies vairuotojų (48 proc.) baudos už šį nusižengimą nėra gavę – tai paaiškėjo po bendrovės „Ergo“ inicijuotos apklausos, kurios duomenis, apklaususi 3002 Lietuvos, Latvijos bei Estijos gyventojus, pateikė bendrovė „Norstat“.
Nedrausmingiausi vairuotojai – Lietuvoje
Tyrimo duomenys atskleidė, kad didelė dalis Baltijos šalių vairuotojų yra linkę viršyti greitį.
Lietuvos policija ir draudikai aptars vaikų saugumo situaciją šalies keliuose
Rengdamiesi rugsėjui, kuomet į šalies mokyklas po atostogų sugrįš moksleiviai, policijos ir „Lietuvos draudimo“ atstovai ketvirtadienį aptars vaikų saugumo šalies keliuose situaciją bei priemones, siekiant išvengti nelaimingų atsitikimų.
Diskusijos metu taip pat bus pristatyta Pauliaus Norvilos knyga „Saugus kelyje“. Joje dalijamasi vaikams skirtais patarimais ir įžvalgomis, kaip būti saugesniems mieste, gatvėje, kelyje, parke ar autobuse.
Draudikų duomenimis, net 40 proc.
Tyrimas: 1 iš 4 vairuotojų per metus patyrė automobilio apgadinimus aikštelėse
Kas ketvirtas šalies vairuotojas (28 proc.) nurodo, kad jiems patiems arba jų šeimos nariams per pastaruosius 12 mėnesių bent vieną kartą teko susidurti su situacija, kai stovėjimo aikštelėje ar priparkavus gatvėje buvo apgadintas jų automobilis. Tokius duomenis atskleidė „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas gyventojų nuomonės tyrimas.
10 proc. apklaustųjų teigia automobilio apgadinimus yra patyrę dar dažniau, tai yra 2-3 kartus per metus.
Užsimojo iš peties: jau kitais metais gali uždrausti „Euro 5“ taršos standartą atitinkančius automobilius
Vokietijos transporto ministras Volkeris Wissingas raštu kreipėsi į Europos Komisiją, norėdamas atkreipti dėmesį į absurdišką situaciją, dėl kurios milijonai automobilių jau kitąmet nebegalėtų važinėti Europos Sąjungos keliais.
Europos Komisija nori griežtesnių taisyklių
Šiuo metu Europos Teisingumo Teisme nagrinėjama byla, susijusi su procedūrinių reglamentų aiškinimu.
Apie kelyje atsiradusias duobes bus galima pranešti lengviau: užteks pasinaudoti populiaria programėle
Automobilių ir kitų transporto priemonių vairuotojai visoje Lietuvoje nuo šiol galės lengviau ir greičiau pranešti apie kelyje atsiradusias kliūtis, keliuose atsivėrusias duobes ar kitus kelio defektus.
REKLAMA
REKLAMA
10 pasaulio miestų, kurie skęsta spūstyse: įvertino Vilniaus kamščių mastelį
Nesibaigiantys kelio darbai, avarijos, neefektyviai sureguliuoti šviesoforai, telefonuose paskendę vairuotojai – tai tik dalis priežasčių, dėl kurių turime laiką leisti spūstyse, tačiau „Numbeo“ atliktas tyrimas parodė, jog pasauliniu mastu kamščių mąstai Lietuvos sostinėje – nykštukiniai.
Daugiau nei dešimtmetį veikianti nepriklausoma organizacija „Numbeo“ kasmet atlieka išsamius gyvenimo kokybės, nekilnojamo turto kainų, taršos, eismo spūsčių tyrimus.
Nuo pirmadienio uždaromas eismas Sargėnų viaduku Kaune
Nuo pirmadienio dviem savaitėms uždaromas Sargėnų viadukas Kaune, penktadienį pranešė „Via Lietuva“.
Eismas viaduku stabdomas dėl sijų remonto, pradėto birželio viduryje – siekiant užbaigti darbus uždaryti tiltą būtina dėl eismo dalyvių ir darbuotojų saugumo.
Transporto srautas liepos 8–21 dienomis bus nukreiptas apylanka per Sargėnų sankryžą, o lengvinant eismą juostos bus išplatintos.
Europos Parlamente atsinaujina kalbos dėl benzininių ir dyzelinių automobilių draudimo: nori sušvelninti draudimą
Europos liaudies partijos frakcijos nariai dėliojasi kitos, penkerių metų Europos Parlamento kadencijos prioritetus. Ir vienas iš jų – vidaus degimo variklių draudimas, praneša naujienų agentūra „Reuters“.
Skelbiama, jog šios frakcijos prioritetų sąraše – peržiūrėti naujų lengvųjų automobilių ir furgonų išmetamo CO2 kiekio mažinimo taisykles.
Šį draudimą Europos Parlamentas oficialiai patvirtino praėjusiais metais.
Nyderlanduose – aplinkosaugos grimasos: darbdaviai turės išmatuoti darbuotojų CO2 emisijas
Nuo 2024 m. liepos 1-os dienos, Nyderlanduose veiklą vykdančios įmonės turės atlikti naują prievolę. Jeigu įmonėje dirba daugiau negu 100 darbuotojų, jos vadovas turės išmatuoti darbuotojų kelionių į darbą ir iš darbo paliekamo CO2 pėdsaką.
Daugiau nei 7 000 įmonių paliesiantis reikalavimas privers stebėti kokiais būdais darbuotojas atvyksta į savo darbo vietą: dviračiu, viešuoju transportu ar automobiliu.
Kaip teisingai tempti automobilį?
Automobilio gedimas kelyje visuomet įvyksta mažiausiai tinkamu momentu. Nors automobilio gedimų gali būti įvairių, tačiau retkarčiais jų negalima pašalinti stovint šalikelėje.
Natūralu, jog norint automobilį nugabenti į nuosavą garažą, specializuotas dirbtuves ar tiesiog į saugesnę vietą, vairuotojai turi pasirinkti vieną iš dviejų scenarijų: kviesti autovežį arba bičiulį, kuris galėtų automobilį partempti.
Kauno pietrytinio aplinkkelio ir Vandžiogalos plento rekonstrukcijoms – daugiau papildomų lėšų
Valstybė atsižvelgdama į dviejų, itin svarbių projektų svarbą Kauno miesto savivaldybėje, ji Kauno pietrytinio aplinkkelio ir šiaurės vakarinėje miesto dalyje esančio Vandžiogalos plento rekonstrukcijai skyrė papildomus 4 mln. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų.
Atliko tyrimą: paslaugiausi vairuotojai – estai, lietuviai padėti sustoja rečiausiai
Praėjusį mėnesį atlikta gyventojų apklausa parodė, kad Estijoje gyvena paslaugiausi vairuotojai, o štai lietuviai yra linkę mažiausiai sustoti pakelėje padėti kitiems. Kita vertus, lietuviai dažniausiai užleidžia į kitą eismo juostą persirikiuojančias transporto priemones. Menkiausios galimybės persirikiuojant sulaukti kitų vairuotojų pagalbos yra Latvijos keliuose. Apie dešimtadalį visų šalių vairuotojų sako, jog yra susikoncentravę tik į vairavimą ir į aplinką dėmesio nekreipia.
Eksperimentas nepasiteisino: Nyderlandų greitkeliuose bus galima važiuoti greičiau
Ištisus dešimtmečius Nyderlandų gyventojai greitkeliuose galėdavo važiuoti maksimaliu 130 km/val. greičiu. Vis dėlto, aplinkosaugos gerove besirūpinantys valdininkai 2019 metų pabaigoje įteisino pakeitimą, kuris maksimalų leistiną greitį sumažino iki 100 km/val.
Anuomet šis sprendimas buvo grindžiamas troškimu sumažinti taršą, kuri, anot vyriausybės narių, šešis kartus viršijo ES vidurkį vienam gyventojui.
Nereikės naudotis apylankomis: Vievyje atidarytas tunelis svarbioje sankirtoje su geležinkeliu
„Lietuvos geležinkelių“ grupės bendrovė „LTG Infra“ užbaigė itin laukto Vievio geležinkelio tunelio automobiliams, dviratininkams ir pėstiesiems statybos bei aplinkinių kelių rekonstrukcijos darbus. Šio tunelio dėka automobilių kelias Maišiagala–Vievis tapo saugus aplinkiniams kaimų ir miestelių gyventojams. Nuo šiol geležinkelį naujuoju tuneliu galima kirsti greičiau, mažiau teršiama aplinka, nes eliminavus automobilių laukimą prie pervažos bus išskiriama mažiau išmetamųjų dujų.
Įspėja, kad dabar – itin pavojingas laikas keliuose: daugėja avarijų
Šiemet jau mažiausiai 5000 žmonių sudaužė savo automobilius ar net susižalojo keliuose susidūrę su gyvūnais. Tai – pusantro tūkstančio avarijų daugiau nei pernai, o per 6 metus susidūrimų su laukiniais gyvūnais padvigubėjo. Dabar ypač pavojingas laikas – vyksta rudeninė gyvūnų migracija, be to, ilgėja tamsusis paros metas.
Gamtininkai teigia, kad pagrindinė nelaimių priežastis – smarkiai didėjanti gyvūnų populiacija.
Lietuvius prie vairo labiausiai blaško plepūs bendrakeleiviai, latvius ir estus – aplinkos triukšmas
Didelė dalis nelaimių keliuose įvyksta ne tik dėl eismo sąlygų ar vairavimo įgūdžių stokos, bet ir dėl vairuotojų neatidumo bei išsiblaškymo. Tyrimo duomenys rodo, kad Lietuvos žmones prie vairo labiausiai blaško jų bendrakeleiviai, o Latvijos ir Estijos gyventojus – pašaliniai garsai. Lyginant su kaimyninių šalių vairuotojais, lietuviai prasčiau dėmesį sutelkia ir dėl kartu važiuojančių vaikų poreikių bei jų keliamo triukšmo.
7 iš 10 vairuotojų kelionių automobiliu neįsivaizduoja be telefono: naudoja ne tik navigacijai, bet ir pokalbiams ar naršyti
Didžioji dalis visuomenės nuomonės tyrime dalyvavusių respondentų pripažino, kad vairuodami naudojasi telefonu. Nors neretai tai daroma nepažeidžiant taisyklių, pavyzdžiui, telefoną įstačius į laikiklį ar naudojant laisvų rankų įrangą, vis dar neatsispiriama pagundai ir atrašyti į SMS žinutes ar net naršyti.
Tik kiek mažiau nei trečdalis (27 proc.) respondentų tvirtino nenaudojantys mobiliojo telefono vairuodami – tokie rezultatai paaiškėjo atlikus tyrimą draudimo bendrovės „If“ užsakymu.
Ekspertai pasakė, kur klysta vairuotojai, pildydami eismo įvykio deklaracijas
Vis daugiau žmonių įvykus eismo nelaimei ją fiksuoja ne popierinėse, o elektroninėse eismo įvykių deklaracijose. Draudikai pataria drąsiau naudotis elektronine deklaravimo sistema draudimoivykiai.lt, nes informaciją užfiksavus šiuo būdu, klientus greičiau pasiekia draudimo išmoka.
Pasak draudimo bendrovės „Gjensidige” Žalų departamento vadovės Baltijos šalims Viktorijos Katilienės, klaidos deklaracijoje reiškia ilgesnį įvykio nagrinėjimo laiką ir ne taip skubiai gaunamą draudimo išmoką.
Moderniais įrankiais atkūrė 100 metų senumo filmuotą medžiagą apie eismą didžiausiuose pasaulio miestuose
Jei manote, kad automobilizmo bumas – tai paskutiniųjų dešimtmečių dalykas ir kad prieš 100 metų keliuose buvo galima daryti beveik viską, autentiška, tik restauruota to meto medžiaga jus nustebins. Eismas dažnai būdavo intensyvesnis nei šiandien.
Tai akivaizdžiai patvirtina 1920-ųjų metų vaizdo įrašas, kurį modernios programinės įrangos dėka atkūrė „Youtube“ kanalo „NAAS“ įkūrėjas.
Nespardykite greičio matuoklio: klaipėdietis gavo šešiaženklę baudą
Lietuvos prokuratūra paskelbė nuosprendį, kuriuo 23 m. klaipėdietis pripažintas kaltu dėl viešosios tvarkos pažeidimo bei dėl beveik 41 tūkst. eurų vertės turto sugadinimo.
Ikiteisminiam tyrimui vadovavo Klaipėdos apygardos prokuratūros Klaipėdos apylinkės prokuratūros prokurorė Kristina Blinstrubienė. Tyrimą atliko Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Klaipėdos miesto policijos komisariato pareigūnai.
Kaskadininkės vardo vertas moters skrydis – magistralėje nepastebėjo tralo
Džordžijos valstijoje gelbėtojų kameros užfiksavo tai, ką įprastai galima pamatyti tik Holivudo veiksmo filmuose. Moters vairuojamas automobilis įskriejo į važiuojamoje kelio dalyje stovintį autotralą su nuleista platforma, pakilo į orą ir nuskriejo kelias dešimtis metrų.
Traukinių stotyje – šiurpi akimirka: štai kodėl vaiko iš akių paleisti negalima nė akimirkai
Australijos Kvinslando valstijos policija išplatino vaizdo įrašus, kuriuose užfiksuoti įvairiuose miestuose nutikę šiurpūs incidentai su vaikais, kai tėvai nuo jų bent trumpam atitraukia dėmesį.
Vienas iš paskutinių incidentų nufilmuotas kovo mėnesį Vudridžo miesto traukinių stotyje. Vaizdo įraše matyti, kaip mažas berniukas išvydęs traukinį paleidžia mamos ranką ir pradeda link jo pavojingai bėgti. Laimei, berniuko mama sureagavo greitai ir spėjo jį sustabdyti.
Koks yra tinkamas slėgis padangose? Kokios yra per mažo ar per didelio slėgio pasekmės?
Pavojingos situacijos kelyje kyla dėl daugelio priežasčių. Tai, be kita ko, yra: per didelis greitis, oro sąlygoms nepritaikytas greitis, pirmumo teisės nesuteikimas, neteisingas lenkimas arba saugaus atstumo tarp transporto priemonių nesilaikymas. Vis dėlto, nemažai įvykių įvyksta ir dėl netinkamai pasirinktų arba prižiūrimų padangų.
Padangų slėgis.
Svarbiausi parametrai renkantis automobilio akumuliatorių
Naujo automobilio akumuliatoriaus įsigijimas turėtų būti labai gerai apgalvotas. Per didelės talpos ar netinkamos konstrukcijos akumuliatoriaus pasirinkimas gali būti susijęs su nereikalingomis išlaidomis.
Automobilio akumuliatoriaus matmenys
Dažnai atsitinka, kad nemažai vairuotojų pamirštą apie šį aspektą. Šiuo metu didžioji dauguma Europos rinkoje prieinamų automobilio akumuliatorių savo forma primena stačiakampį gretasienį.
Kodėl reikia balansuoti ratus?
Tikriausiai daugelis sutiks, kad tinkamai parinkti ratlankiai ir padangos – vienas svarbiausių kiekvieno automobilio saugumo kriterijų. Dėmesį vertėtų atkreipti ir į tai, kad tinkamai parinkti ir subalansuoti ratai lemia riedėjimo savybes ir vairavimo patikimumą bei patogumą.
Netinkamas ratų subalansavimas gali turėti daug neigiamų pasekmių, todėl verta žinoti, kas yra balansavimas ir kokia jo reikšmė eksploatuojant automobilį.
Kelininkai baigia žiemos sezoną: pateikė įdomiąją statistiką
Net 21 tūkst. kilometrų valstybinės reikšmės kelių prižiūrinčios AB „Kelių priežiūros“ kelininkai baigė žiemos sezono darbus. Spalio 15 d. oficialiai prasidėjęs žiemos sezonas kelininkams baigėsi balandžio 15 d. – per šiuos mėnesius šalies kelius prižiūrinti „Kelių priežiūra“ išbarstė beveik 110 tūkst. tonų druskos, o ja padengė bei nuvalė daugiau kaip 1,6 mln. kilometrų šalies kelių.
Seimas pritarė Kelių įstatymo pataisoms dėl reikalavimų keliams
Seimas pritarė Kelių įstatymo 11 straipsnio pataisoms, kuriomis, esant neišvengiamoms aplinkybėms, įteisinamos siauresnės kelių atkarpos.
„Egzistuoja nemažai kelių, tiek valstybinės reikšmės, tiek savivaldybių
kelių, kurie neatitinka nustatytų reikalavimų ir parametrų. Yra keliukų, kurie kažkada buvo įrengti ne pagal standartus, dažniausiai būna per siauri, todėl jie nėra registruojami Registrų centre.
Saugaus eismo ekspertą piktina vairuotojų požiūris: trikojį nuspyręs žmogus tampa herojumi
Prasidėję 2023-ieji ir vėl verčia sukti galvą, kaip stabdyti lenktynininkus ir girtus vairuotojus – šiemet ženkliai sparčiau nei pernai daugėja žuvusiųjų keliuose.
Apie tai, ar lietuvių mentalitetas nesuderinamas su saugiu vairavimu, naujienų portalo tv3.lt laidoje „Dienos pjūvis“ diskutavo saugaus eismo ekspertas, vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas ir Kelių direkcijos Transporto infrastruktūros planavimo ir inovacijų departamento direktorius Aivaras Vilkelis.
Tėveliai, kaip išleidžiate vaikus prie mokyklos? Vilniuje policija tikrins, ar tai darote saugiai
Vilniaus apskrities vyriausiasis policijos komisariatas praneša stebėsiantis, ar sostinėje tėvai vaikus prie mokyklos išleidžia saugiai.
Šių metų balandžio 18-21 d. nuo 7.30 iki 8.30 val.
Paspirtukų sezonas įsibėgėja: neblaivūs vairuotojai skrieja tiesiai į ligoninę
Jau kelerius metus iš eilės elektriniai paspirtukai nepraranda savo populiarumo. Vis dėlto, vis dažniau prabylama ir apie liūdnąją šios transporto priemonės pusę – pastebima, kad paspirtukų vairuotojai yra linkę elgtis neapdairiai, dažnai sužeidžia praeivius ar save.
Vairuotojai, pasiruoškite: netrukus pareigūnai keliuose rengs neįprastus reidus
Balandžio 6-ąją, Saugaus eismo dieną, Lietuvos transporto saugos administracija kartu su Lietuvos kelių policija vykdys reidą, kurio tikslas – skatinti vairuotojų saugų, kultūringą ir pagarbų elgesį.
Kauno viešasis transportas tęsia atsinaujinimą: perkami dar 64 nauji autobusai
Autobusų ir troleibusų keleiviai Kaune jau kelerius metus naudojasi naujausiu viešuoju transportu Lietuvoje. Jo vidutinis amžius lenkia net Europos Sąjungos šalių vidurkį. Netrukus miesto autobusų gretos dar gerokai atjaunės. Praėjusiais metais užbaigusi vieną didžiausių projektų viešojo transporto istorijoje, bendrovė „Kauno autobusai“ toliau modernizuoja technikos parką – kitąmet į miesto gatves išriedės dar 64 nauji „MAN Lions‘s City“ hibridiniai autobusai.
Sudaryta pirmoji rangos sutartis dėl „Via Baltica“ ruožo nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos rekonstravimo
Įsigaliojo Lietuvos automobilių kelių direkcijos sutartis dėl magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai („Via Baltica“) ruožo nuo 72,50 iki 79 km rekonstravimo. Planuojama, kad šiame ruože statybos darbai prasidės dar šiais metais ir bus baigti kitų metų rudenį. Sutarties vertė – apie 55,8 mln. eurų.
Sezoniniai pasikeitimai: mažėja greitis automagistralėse ir greitkeliuose, prasideda žieminių padangų sezonas
Nuo lapkričio 1 d. mažėja maksimalus leistinas greitis magistralėse ir greitkeliuose, prasideda žieminių padangų sezonas.
Nuo lapkričio 1 d. iki kovo 31 d. lengvaisiais automobiliais, krovininiais automobiliais, kurių didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 3,5 t, motociklais ir triračiais automagistralėse ir greitkeliuose leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 110 km/val. greičiu. Greitis kituose keliuose su asfalto arba betono danga nesikeičia – išlieka 90 km/val.
Lietuvos kelininkai pradeda darbą žiemos sezono ritmu
21 tūkstantį kilometrų valstybinės reikšmės kelių prižiūrinti AB „Kelių priežiūra“ darbus pradeda organizuoti žiemos sezonu ritmu. Tai reiškia, kad druskos sandėliai yra visiškai užpildyti, kelininkai pasirengę 24/7 principu, o vairuotojams primenama apie saugumą kelyje.
„Kelių erelių“ ateityje laukia apkarpyti sparnai: greičio matuoklis kiekvieno telefone ir viską stebinti DI akis
„Kelių erelis“ arba „kelių gaidelis“ – už šių vaizdingų ir jau kone bendrinėmis tapusių sąvokų dažnai slepiasi ne tik neatsakingi vairuotojai, bet ir dideli finansiniai nuostoliai, suluošinta sveikata ar net mirties paliesti žmonių likimai. Nors ekspertai sutinka, jog rizikingas elgesys eisme yra kompleksinė problema, neseniai pristatytos naujos technologijos teikia vilties, kad artimiausiais metais šios „paukščių“ rūšys bus įrašytos į Raudonąją knygą.
Žalų ekspertai: vagys aktyviau pradėjo vogti po užsienį keliaujančių lietuvių automobilius
Vagys visoje Europoje nusitaikė į keliautojų automobilius. Nuo vasaros pradžios stebima, kad aktyviau vagiamos ne tik automobilių detalės, bet ir keliaujančių lietuvių automobiliai. Dažniau taikomasi į naujesnius modelius, o preferencijų prekės ženklams nematyti, rodo draudimo bendrovės „If“ duomenys.
„Nuo šios vasaros fiksuojame neįprastai daug lietuvių automobilių vagysčių Europoje, visais atvejais žmonės buvo išvykę atostogauti.
Pradedami rengti kelio nuo Garliavos iki Prienų priešprojektiniai sprendiniai
Įsigaliojo sutartis dėl valstybinės reikšmės krašto kelio Kaunas–Prienai–Alytus ruožo nuo 11,60 iki 31,10 km (19,5 km) rekonstravimo priešprojektinių sprendinių parengimo. VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijai projektuotojai rekonstravimo priešprojektinius sprendinius turi parengti ir pateikti per 8 mėn. Sudarytos sutarties vertė – beveik 223 tūkst. eurų.
Priešprojektinių sprendinių pagrindu vėliau bus parengtas techninis projektas.
Rudenį ženkliai auga avarijų skaičiai – ekspertas pasakė, į ką svarbiausia atkreipti dėmesį
Prie rudens diktuojamų eismo sąlygų vairuotojams reikia priprasti gana greitai, norint išvengti eismo įvykių. Tačiau persiorientuoti nuo saulėtų ir ilgai šviesių vasaros vakarų nėra paprasta, todėl kiekvieną rudenį atsiranda iššūkių, su kuriais vairuotojai turi susidoroti. Tai atsispindi ir „Lietuvos draudimo“ duomenyse – praėjusį rugsėjį šalies didmiesčiuose buvo fiksuotas didžiausias autoavarijų skaičius – 11 proc. daugiau nei metų vidurkis.
Nufilmavo: dėl neatsargaus dviratininko manevero nukentėjo autobuso keleiviai
Estijos Tartu miesto policija išplatino neatsargaus dviratininko poelgį, kuris sužalojo viešuoju transportu važiavusius keleivius. Išplatintame vaizdo įraše matyti, kaip dviratininkas judrią gatvę bandė kirsti nenulipdamas dviračio.
Dėl tokio dviratininko manevro autobuso vairuotojas buvo priverstas staigiai stabdyti autobusą, o jame važiavę žmonės neišlaikę lygsvaros virto ir susižalojo autobuso salone.
Pasak Tartu policijos, per incidentą keli žmonės nukentėjo ir buvo išvežti į ligoninę.
Vilniuje pradedamas Minsko plento atkarpos remontas
Vasarojančioje sostinėje mažėjant eismo intensyvumui, įsibėgėja gatvių remonto darbai – nuo pirmadienio iki rugpjūčio pabaigos bus tvarkoma Minsko plento atkarpa nuo Žirnių gatvės iki Vilniaus miesto ribos. Eismas remonto metu bus organizuojamas užtveriant po vieną eismo juostą pakaitomis.
Birželio 27-ąją dienos metu bus klojamas išlyginamasis asfalto sluoksnis ir nukasti kelkraščiai. Iki liepos 1 d. naktimis vyks visos gatvės asfalto dangos frezavimas.
Vilniuje nutempta jau per 750 automobilių – dažniausiai palikti neįgaliųjų vietose
Per tris mėnesius sostinėje priverstinai nuvežtos 755 ne pagal kelių eismo taisykles paliktos transporto priemonės – 480 iš neįgaliesiems skirtų vietų. Kasdien vidutiniškai nutempiama po 8 automobilius, dažniausiai pažeidimai fiksuojami Senamiestyje ir Naujamiestyje.
Taip pat nutemptos 145 transporto priemonės, kurios paliktos nesilaikant 5 m atstumo prieš pėsčiųjų perėjas.
Lietuvos transporto saugos administracija patikslino reikalavimus valstybinio numerio ženklo tvirtinimui
Lietuvos transporto saugos administracija patikslino reikalavimus transporto priemonės valstybinio numerio ženklo tvirtinimui. Reikalavimuose patikslinta valstybinio numerio ženklo tvirtinimo vieta ir būdas, žymenų įskaitomumas, taip pat nustatyti reikalavimai valstybinio numerio ženklo žymenų zonoms, kuriose negalės būti jokių tvirtinimo elementų ir su jais susijusių kiaurymių.
Vokietijos vyriausybei įgriso aukštos degalų kainos: rengia antimonopolinį įstatymą
Kovo pabaigoje Vokietijos kanclerio Olafo Scholzo vyriausybė nusprendė kovoti su didelėmis degalų kainomis, kurios perkopė dviejų eurų ribą.
Vokiečiai nesiėmė vengriško būdo ir priverstinai nesumažino degalų kainų. Vietoje to, Vokietijos vyriausybė trims mėnesiams sumažino degalų akciją benzinui (30 centų) ir dyzelinui (14 centų). Įteisinus šią priemonę, Vokietijos vyriausybė tikėjosi, jog degalų kaina už vieną litrą vėl bus mažesnė nei du eurai.
Vyriausybė pritarė KET pakeitimams: didesnės baudos gręsią neblaiviems vairuotojams
Trečiadienį Vyriausybė pritarė įstatymų pataisų projektams, kuriais siūloma daugybė pakeitimų, susijusių su eismo saugumu.
Projektams dar turės pritarti Seimas. Jam tai padarius, keisis dabar galiojantys saugaus eismo reikalavimai ir baudos už juos pažeidimus.