Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija pabrėžia, kad vairuotojai privalo apsižiūrėti stogus prieš leidžiantis į keliones, tačiau tvirtina, kad ledus pašalinti ne visada lengva – mat ledas ne visada atšoka, o lipimas į keturių metrų aukštį darbuotojui gali būti pavojingas gyvybei.
Daugiau apie tai – TV3 žinių reportaže.
Ant automobilių stogų atsiradęs sniegas ar ledas pridaro įvairių bėdų. Kiekvieną žiemą draudikai fiksuoja, kad 4 iš 10 incidentų įvyksta tada, kai sniegas ar ledas nuo sunkvežimių nuslysta ir apgadina kitas transporto priemones.
Žala siekia ir 5 tūkst. eurų
Štai į kokias situacijas yra patekę kalbinti lietuviai:
„Esu turėjęs avariją. Užmetę buvo nuo „fūros“, nu, buvo. Nuo „pakalnikės“ sukosi – nuo „tento“ visas sniegas priekinį stiklą sudaužė ir veidroduką nudaužė.“
„Vairuotojai skuba ir esu matęs ne vieną kartą, kaip užverčia – su tokiais stambiais ledo gabalais užkrenta ant lengvojo automobilio.“
Ir nors tikroji, sniego kupina žiema atėjo kiek vėliau, draudikai pastebi, kad dažniausiai ledas krenta nuo sunkvežimio, o nukenčia lengvieji automobiliai – tokie atvejai sudaro 60 procentų registruotų įvykių.
„Dažniausiai priekiniai stiklai, žibintai nukenčia ir kėbulas automobilio – tai gali įvairių situacijų pasitaikyti. Gali būti ir tokių atvejų, kai krenta didelis sniego kiekis ir galima nuo kelio nuvažiuoti“, – teigė Guoda Jasaitė, „If“ transporto žalų grupės vadovė.
O kai kurios įvykių metu patirtos žalos viršija kelis tūkstančius eurų.
„Esame turėję vieną žalą, kurioje buvo žalos dydis iki 5 tūkstančių eurų, nes buvo visas kėbulas apdaužytas, panašiai, kaip nuo akmenukų, bet nuo smulkių ledo gabaliukų. Žibintų pakeitimas gali kainuoti 1,5 tūkstančio eurų, o, tarkim, kitos markės automobiliui – gali siekti 600 eurų“, – pasakojo G. Jasaitė.
Gyventojai kaltina sunkvežimių vairuotojus
Gyventojai mano, kad sunkvežimių vairuotojai neapsižiūri ir neapsivalo ant viršaus susidariusio sniego ir ledo:
„Neatsakingai – vis tiek išvažiuoji į kelią, reikia pasižiūrėt.“
„Čia jau vairuotojas turi spręst – ar rizikuot jam, ar ne.“
„5, 7 metrus į dešinę pusę jis nieko nemato, yra akloji zona, o vairuotojai „prisitrynę“ prie tų „fūrų“ važiuoja.“
„Kiekvieną kartą jiem užsilipti ant kabinos ir žiūrėti, ir valyti – tai jie to tikrai nesiima.“
Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija pripažįsta, kad sunkvežimių vairuotojai privalo apsižiūrėti ir susitvarkyti transporto priemonių stogus. Taip pat asociacijos prezidentas pasakoja, kad lengviausia ledus pašalinti nuo vadinamų „tentinių“ puspriekabių – iš vidaus su strypu daužyti į stogą ir taip ledai atšoka. O nuo „kietašonių“ puspriekabių ledus pašalina tik specialiose plovyklose arba pats darbuotojas turi kilti į 4 metrų aukštį.
„Nė vienas darbdavys savo vairuotojo neturi teisės laipinti ant stogo ir tų sąlygų ne per daug yra, nes aukštis – 4 metrai. Krisdamas iš keturių metrų žmogus... Visko gali būti. Ir tai bus nelaimingas atsitikimas darbe. Jei paliksi atskirus luitus, tai tikėtina, kad jis kris ir kada kris – mes to nežinome“, – teigė „Linava“ asociacijos prezidentas Romas Austinskas.
Vis dėlto, nuo to, kad ledas ar sniegas sudaužys priekinį stiklą ar veidrodėlį, niekas nėra saugus. Todėl draudikai lengvųjų automobilių vairuotojams pataria sumažinti greitį, laikytis atstumo nuo važiuojančių sunkvežimių. Taip pat ir patiems pasirūpinti savo automobiliu – pravalyti langus, stogus, veidrodėlius.
Visą reportažą žiūrėkite straipsnio pradžioje.
Visas TV3 žinias žiūrėkite čia:





































































































































































































































































