• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Staigus Rusijos vyriausybės sprendimas uždrausti „Shacman SX3258“ sunkvežimių prekybą ir eksploatavimą privertė suklusti automobilių pramonės analitikus. Nors šie modeliai dar neseniai sėkmingai praėjo sertifikavimo procesą ir buvo aktyviai parduodami, Maskva netikėtai paskelbė, kad jie neatitinka saugumo reikalavimų.

Staigus Rusijos vyriausybės sprendimas uždrausti „Shacman SX3258“ sunkvežimių prekybą ir eksploatavimą privertė suklusti automobilių pramonės analitikus. Nors šie modeliai dar neseniai sėkmingai praėjo sertifikavimo procesą ir buvo aktyviai parduodami, Maskva netikėtai paskelbė, kad jie neatitinka saugumo reikalavimų.

REKLAMA

Vakarietiškiems gamintojams pasitraukus iš Rusijos, jų vietą labai greitai užėmė alternatyvos iš Kinijos. Vienas iš jų – „Shacman SX3258“, kuris tapo vienu populiariausių sunkvežimių Rusijoje. Šis modelis netgi sugebėjo pranokti iki šiol Rusijos sunkvežimių rinkoje dominavusį „Kamaz“. 

„NAPI“ agentūros duomenimis, „Shacman“ praėjusiais metais šalyje pardavė daugiau nei 6 000 populiaraus sunkvežimio vienetų. Šie pardavimų rodikliai padėjo „Shacman SX3258“ įsitvirtinti populiariausiųjų trejetuke ir pranokti praktiškai visus vietinių gamintojų modelius.

REKLAMA
REKLAMA

Priėmė netikėtą sprendimą

Rusijos valstybinė agentūra „Rosstandart“, atsakinga už transporto priemonių sertifikavimą, netikėtai panaikino „Shacman SX3258“ modelio leidimą dalyvauti viešajame eisme. Oficiali priežastis – triukšmo normų neatitikimas ir rimti konstrukciniai trūkumai, kurie, anot agentūros, kelia didelę riziką galinio ir šoninio smūgio metu.

REKLAMA

Šis sprendimas reiškia, kad į šalį importuotus sunkvežimius draudžiama pardavinėti, o tie, kurie jau buvo parduoti, bus išregistruoti artimiausiu metu. Šis netikėtas sprendimas sudavė stiprų finansinį smūgį sunkvežimių gamintojai „Shacman“, kuri teigia, kad dėl šio sprendimo patyrė maždaug 1,2 mlrd. eurų nuostolį. 

Kinijos gamintojai – naujas taikinys?

Automobilių rinkos analitikai neatmeta galimybės, kad „Shacman“ gali būti tik pirmasis taikinys Rusijos strategijoje apriboti kiniškų sunkvežimių dominavimą šalyje.

REKLAMA
REKLAMA

Neoficialių šaltinių duomenimis, šalies vyriausybė artimiausiu  metu planuoja panašaus pobūdžio apribojimus ir kitiems Kinijos sunkvežimių gamintojams, tokiems kaip „Howo“ ar „Sitrac“.

Pastaroji markė šiuo metu užima dominuojančią poziciją Rusijios rinkoje, todėl bet kokie apribojimai ir draudimai gali reikšmingai paveikti šio gamintojo veiklą šalyje.

„Tai retas atvejis, kuris gali turėti ilgalaikių pasekmių“, – sako Rusijos automobilių rinkos ekspertas Maximas Kadakovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Net jeigu gamintojas pašalins „Rosstandart“ nurodytus trūkumus, sertifikavimo procedūra gali užtrukti kelis mėnesius.“

Kol kas neaišku, ar „Shacman“ pavyks greitai grįžti į Rusijos rinką. Kai kurie analitikai mano, kad šis draudimas yra papildoma spaudimo priemonė, kuri priverstų Kinijos gamintojus sunkvežimių gamybą perkelti į Rusiją. 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų