žieminės padangos
Šiame puslapyje rasite informaciją apie gairę pavadinimu „žieminės padangos“. Visi straipsniai, video, nuotraukos, komentarai patalpinti tv3.lt naujienų portale apie gairę pavadinimu „žieminės padangos“.
Kreipiasi į Lietuvos vairuotojus: tam padaryti liko 3 dienos
Iki lapkričio 10 d. visi transporto priemonių vairuotojai turi pasikeisti vasarines padangas į žiemines. Už netinkamą padangų naudojimą skiriama bauda nuo 30 Eur iki 40 Eur.
Lapkričio mėnesį draudžiama eksploatuoti su vasarinėmis padangomis mopedus, motociklus, triračius, visų rūšių keturračius, jeigu bent dalis važiuojamosios dalies, kuria važiuojama, yra apsnigta ar apledėjusi. Visiškai naudoti vasarines padangas draudžiama gruodžio–vasario mėnesiais.
Kreipiasi į visus Lietuvos vairuotojus: nepamirškite padaryti 1 veiksmo
Atšalus orams, norint užtikrinti savo, artimųjų ar kitų eismo dalyvių saugumą, reikia vasarines automobilio padangas pakeisti žieminėmis. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba praneša, į ką svarbu atkreipti dėmesį, prieš keičiant padangas.
„Nepamirškite pasikeisti padangų iki lapkričio 10 dienos. Štai į ką svarbu atkreipti dėmesį“, – rašoma socialinio tinklo „Facebook“ Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos puslapyje.
Kai kurie dar vairuoja automobilius vasarinėmis padangomis: pažeidėjus jau gaudo policininkai
Dalis klaipėdiečių vis dar vairuoja automobilius vasarinėmis padangomis. Tokius pažeidėjus jau gaudo policininkai, o sučiupti žmonės teisinasi, jog orai dar geri, tad nemato reikalo žiemines padangas trinti. Tačiau nei tokie, nei įvairiausi kiti pasiteisinimai klaipėdiečių nuo baudos neapsaugojo.
Vis dar su vasarinėmis padangomis važinėjantiems klaipėdiečiams šis pirmadienis prasidėjo kaip niekad blogai.
Vairuotojams nepatiks: padangos gali brangti net ne sykį – ir balandį, ir gegužę
Nors naktimis dar spaudžia šaltukas, o kartais ir snaigės skraido, jau nuo rytojaus galima važinėti vasarinėmis padangomis. Nemažai vairuotojų leistinos datos nė nelaukia, mašinas perauna jau šiandien. Tiesa, kaip ir maisto parduotuvėse, taip ir servisuose – už viską teks mokėti brangiau.
Ratų montavimas jau pabrango dešimtadaliu, o dar labiau pinigines patuštinti teks tiems, kuriems reikia ir naujų padangų.
Patarė, kaip išsirinkti tinkamiausias žiemines padangas: įvertinkite šiuos aspektus
Vis žemyn besileidžiantis termometro stulpelis vairuotojams primena apie nenumaldomai artėjantį žieminių padangų sezoną. Kaip išsirinkti geras padangas, patarė laidoje „Autopilotas“ kalbintas specialistas.
Pirkdami naujas žiemines padangas turėsite galimybę pasirinkti vieną iš kelių jums tinkamiausių variantų, atsižvelgiant į tai, kokiomis sąlygomis dažniausiai keliaujate. Žieminės padangos skirstomos į keturis tipus: dygliuotas, minkšto mišinio („Nordic“), kieto mišinio ir universalias.
„ADAC“ žieminių padangas testas: kurias pasirinkti šį kartą?
Kiekvienais metais daugelis vairuotojų bando išspręsti vieną ir tokį patį rebusą – kokias žiemines padangas pasirinkti? Ar verta investuoti į brangesnių padangų gamintojas, o galbūt apsistoti ties pigesnėmis, kiniškomis padangomis?
Autoritetingas Vokietijos automobilių klubas „ADAC“, norėdamas padėti atsakyti į šiuos ir kitus klausimus, sniego apsuptyje surengė žieminių padangų testus, kuriuose dalyvavo šešiolika 195/65 R15 profilio padangų, kurių greičio indeksas buvo – T.
Tokių išmatavimų pada...
Pasaulyje – žieminių padangų stygius: nesuskubę gali norimų padangų negauti
Pasaulinė žiniasklaida jau nuo rugpjūčio mėnesio skambina varpais apie galimą žieminių padangų deficitą, kuris, vietinių padangų prekeivių ir platintojų nuomone, palies ir Lietuvą. Pandemija padarė milžinišką neigiamą įtaką padangų rinkai: žaliavų trūkumas, tarptautinių krovinių pervežimo brangimas lemia skirtingų padangų rūšių trūkumą bei kainų augimą.
„Šiuo metu paklausa Lietuvoje pasiūlos dar neviršija, bet toks scenarijus tikrai galimas.
Autoservisuose – antplūdis: sulaukiama apie 10 kartų daugiau vairuotojų
Iki lapkričio 10 dienos buvo privalu vasarines padangas pasikeisti į žiemines. Autoservisai pastebi dešimtimis išaugusį klientų srautą, visi laikai rezervuoti, o gyvoje eilėje tenka laukti ir po tris valandas.
Profesionalai atskleidžia, kad toks klientų antplūdis pastebimas jau kelias savaites, bet pastarosios dienos – rekordinės.
Viskas rezervuota
Autoservisai teigia, kad dabar pats klientų antplūdis.
„Sulaukiame tikrai labai daug, pilną dabar yra.
Ekspertai – detaliai apie tai, kokias padangas rinktis žiemai
Atėjus rudeniui dėl ilgiau trunkančios tamsos, darganų ar pirmųjų šalnų vairuotojams kyla daug iššūkių. Būtina vairuoti dėmesingiau, atsakingiau, neskubant, taip pat paruošti savo automobilį šaltajam sezonui – visi vairuotojai iki lapkričio 10 d. privalo vasarines automobilio padangas pakeisti į žiemines.
Naujas siūlymas ministerijoje: nori trumpinti žieminių padangų naudojimo terminą
Susisiekimo ministerija pirmadienį pranešė ketinanti svarstyti, ar trumpinti žieminių padangų naudojimo terminą.
„Ketinama įvertinti žieminių padangų naudojimo termino trumpinimo poreikį bei galimas to pasekmes ir grėsmes“, – rašoma pranešime.
Jame taip pat teigiama, kad ministro Jaroslavo Narkevičiaus iniciatyva klausimas bus įtrauktas į artimiausio Eismo saugumo tarybos posėdžio darbotvarkę.
REKLAMA
REKLAMA
Padangos1 ekspertai rekomenduoja – perkamiausios žieminės padangos ir jų modeliai
Žiema jau visai arti, todėl paskutinei minutei nereikėtų atidėti tokio svarbaus dalyko kaip sezoninių padangų keitimas. Lietuvos įstatymai reikalauja, kad nuo gruodžio 1 d. žieminės padangos būtų uždėtos ant visų automobilių. Yra žmonių, kuriems naujos padangos ir jų pirkimas nesukelia jokių sunkumų, jie pasikliauja vien savo intuicija ar siūloma kaina. Kitiems, bandantiems rasti tinkamiausią komplektą tarp daugybės pasiūlymų, tai yra sudėtingas procesas.
Artėja neišvengiamos permainos: vairuotojai raginami paskubėti
Kelių eismo taisyklėse nustatyta, jog nuo lapkričio 10-sios iki balandžio 1-sios Lietuvoje draudžiama eksploatuoti lengvuosius automobilius su vasarinėmis padangomis.
Nors iki įvardyto termino dar yra nemažai laiko, tačiau lietuviai, panašu, nėra linkę atidėti visko paskutinei minutei. Pasvalio rajone veikiančio autoserviso atstovai dar spalio pradžioje teigė, jog žmonės orų ir eismo permainoms ruošiasi iš anksto.
Artėjant lapkričiui situacija pasidarė dar intensyvesnė.
Svarbus priminimas vairuotojams: jau galite ruoštis žiemai
Nors vasarinės padangos į žiemines privalo būti pakeistos iki lapkričio 10-osios ir iki termino liko dar visas mėnuo, vis dėlto, kai kurie vairuotojai, atsižvelgę į netikėtai iškritusį sniegą, keičia padangas anksčiau.
Pagal Kelių eismo taisykles, vasarines padangas į žiemines reikia pasikeisti iki lapkričio 10 d., o nuo lapkričio 1 d. iki balandžio 9 d. leidžiama eksploatuoti transporto priemones ir su dygliuotomis padangomis.
Kodėl specialistai nerekomenduoja vasarinių padangų pirkti kovo mėnesį?
Šaltasis sezonas automobilių vairuotojams Lietuvoje trunka 5 mėnesius, Latvijoje ir Estijoje – 3. Tiek laiko Baltijos šalyse automobiliai turi būti su žieminėmis padangomis, tačiau realus laikotarpis dažniausiai būna ilgesnis. Lietuvoje nemažai vairuotojų automobilius žiemai paruošia dar spalio mėnesį, o Latvijoje bei Estijoje taip pat retas kuris laukia paskutinės lapkričio dienos.
Renkamės žiemines padangas: į ką atkreipti dėmesį?
Artėjant šaltajam metų laikui, labai svarbu pasikeisti ir automobilio padangas. Tačiau kaip nepasimeti tarp skirtingų dydžių, raštų ir kainų? Kokias padangas rinktis artėjant žiemai? Apie tai plačiau – Elenos Jančiukaitės reportaže.
Europos keliams - naujoji „Sava“ žieminė padanga „Eskimo SUV 2“
Padangų gamintojai, reaguodami į kasmet augantį SUV klasės automobilių populiarumą, rinkai pristato geresnių savybių žiemines padangas. SUV padangų segmentas išaugo nuo 8 proc. 2012 metais iki 10 proc. 2016 metais. Šiais metais „Sava“ pristato „Eskimo SUV 2“ – naujausias SUV žiemines padangas Europos keliams. Puikių savybių SUV žieminė padanga „Sava Eskimo SUV 2“ užtikrina nepriekaištingą valdymą ant ledo ir sniego.
„Goodyear“ pristato naujos kartos žiemines padangas
Pirmąją „UltraGrip“ serijos žieminę padangą „Goodyear“ išleido 1971 metais ir šios serijos padangas nuolat tobulino. 45 metus nuolat diegdama naujoves „Goodyear“ tapo viena iš žieminių padangų rinkos lyderių. Vartotojai vertina „UltraGrip“ padangas – iki šiol jų įsigijo daugiau nei 60 milijonų.
Žieminių padangų montavimas: geriau per anksti, nei per vėlai
Automobilio padangų permontavimas yra veiksmas, kurio nereikėtų atidėlioti paskutinei dienai. Eismo specialistų nuomone, spalio mėnesį yra nemaža tikimybė sulaukti šalnų, o tuomet vasarinėmis padangomis apautas automobilis yra itin nestabilus ir juo važiuoti paprasčiausiai nesaugu.
2017 metų „Dunlop“ žieminės padangos: važiuosime tyliau
Artėjant žiemai pristatomos „Dunlop“ technologijos „Noise Shield“žieminės padangos, su kuriomis važiuosime tyliau.
Technologija „Noise Shield“
„Dunlop“ naujoms žieminėms padangoms pradėjo taikyti technologiją „Noise Shield“. Šios technologijos pagrindas yra padangos viduje įtaisomas putplasčio sluoksnis, todėl važiuojant automobilio salone triukšmas sumažėja iki 4 dBA.
Avarijų virtinė sostinėje: ar ne per anksti baigiame žieminių padangų sezoną?
Trečiadienio rytą plikledis eismą sostinėje pavertė chaosu – pasipylė virtinė avarijų, susidarė spūstys. Pavasaris Lietuvoje tokių netikėtumų, kai staiga pasikeičia oro temperatūra ir suvaldyti transporto priemones ant slidesnės kelio dangos tampa sudėtinga, pateikia dažnai.
Skandinavijos specialistai išrinko geriausias žiemines padangas
Populiariausio automobilininkams skirto Švedijos žurnalo ir internetinės svetainės „Teknikens Värld“ specialistai atliko 18 žieminių padangų testą, kurio rezultatai buvo paskelbti spalio mėnesio žurnalo numeryje.
Nuo 1948 metų Švedijoje leidžiamas žurnalas „Teknikens Värld“ pasaulyje išgarsėjo, kai šio leidinio specialistai 1997 metais atliko garsųjį „briedžio“ arba kliūties apvažiavimo testą, kurio metu apsivertė ką tik rinkoje debiutavęs pirmosios kartos A klasės „Mercedes“ automobilis.
Vasarinės padangos gali būti draudžiamos tik nuo gruodžio
Susisiekimo ministerija siūlo keisti padangų naudojimo tvarką - leisti ilgiau važinėti vasarinėmis padangomis. Vasarines padangas siūloma drausti tik nuo gruodžio 1-osios iki kovo 1 dienos. Dabar toks draudimas galioja nuo lapkričio 10 iki kovo 31 dienos. Nuo lapkričio 10 iki lapkričio 30 dienos ir nuo kovo 2 iki kovo 31 dienos siūloma drausti važinėti su vasarinėmis padangomis, kai važiuojamoji kelio dalis yra apsnigta ar apledėjusi.
Žiema, o kas dvidešimtas vairuotojas važinėja su vasarinėmis padangomis
Važinėti vasarinėmis padangomis draudžiama jau visą mėnesį. Tačiau, kaip rodo lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt atlikta apklausa, kas dvidešimtas Lietuvos vairuotojas po lapkričio 10 dienos vis dar važinėja vasarinėmis padangomis ir laukia, kol iškris gausesnis sniegas. Už tai jiems gresia nuobaudos. Viktoras Daukšas, Autoplius.lt plėtros vadovas, sako, kad vairuotojai, kurie po lapkričio 10 dienos vis dar važinėja vasarinėmis padangomis, rizikuoja dideliais nemalonumais.
„BMW“ demonstruoja skirtumą tarp žieminių ir universalių padangų
Nuo lapkričio pirmos dienos, visi automobiliai privalo turėti žiemines padangas. Žinoma, galima naudoti ir universalas padangas, tačiau ar universalios padangos gali prilygti specialiai šaltajam metų sezonui skirtoms padangoms? Lengvas klausimas, ar ne?
Nors universalios padangos padeda sutaupyti ne vieną šimtinę, tačiau jeigu turite automobilį su galiniais varančiaisiais ratais, su universaliomis padangomis pražūsite.
Jeigu sunku tuo patikėti, pasižiūrėkite „BMW“ atliktą eksperimentą.
Jau draudžiama važinėti vasarinėmis padangomis
Nuo pirmadienio draudžiama važinėti vasarinėmis padangomis. Vairuotojai jas jau turėjo pakeisti į žiemines arba universalias. Visos transporto priemonės iki kovo 31 d. privalo važiuoti su žieminėmis arba universaliosiomis padangomis. Kaip ir anksčiau, dygliuotomis žieminėmis padangomis važiuojantys automobiliai turi būti paženklinti apie tai informuojančiu ženklu. Pagal reikalavimus minimalus žieminių padangų protektoriaus gylis – trys milimetrai.
Specialistai pastebi vis mažiau nekokybiškų padangų
Zinaida Paškevičienė, Skirmantas Pabedinksas, LRT Televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt Nuo lapkričio 10 d. Lietuvos keliuose automobiliams leidžiama važinėti tik su žieminėmis ar dygliuotomis padangomis. Jei padangos naudojamos daugiau kaip penkerius metus, specialistai pataria pirkti naujas. Pardavėjai pastebi, kad vis daugiau vairuotojų domisi ne tik jų kaina, bet atkreipia dėmesį ir į eksploatacines savybes, saugumo charakteristikas.
Ką privalu žinoti renkantis žiemines padangas?
Eismo saugumo požiūriu pavojingiausią laikotarpį, kada kelius padengia sniegas ir ledas, autoverslininkai tradiciškai pasitinka pristatinėdami padangų gamintojų naujienas.
Žieminių padangų keitimo mitai ir klaidos
Vėstantys orai signalizuoja ne tik apie šiltesnių rūbų poreikį, tačiau primena ir tai, kad „apavą“ pakeisti teks ir Jūsų keturratėms priemonėms. Deja, apsisprendimą dėl žieminių padangų dažnam vairuotojui apsunkina didelė jų įvairovė bei smarkiai svyruojančios kainos. Likus porai savaičių iki padangų keitimo termino pabaigos, pateikiame 5 su šia sezonine prievole susijusias klaidas ir mitus, kurių išvengę sutaupysite laiko, energijos ir pinigų.
Dėmesio: vasarinių padangų laikas jau baigėsi
Nuo lapkričio 10-os dienos iki balandžio 1 d. draudžiama eksploatuoti transporto priemones, kurių leidžiama maksimali masė ne didesnė kaip 3,5 t, su vasarinėmis padangomis.
Ar verta skubėti pasikeisti vasarines padangas?
Gabija Narušytė ir Saulius Liauksminas, LRT radijo laida „Ryto garsai“, LRT.lt Kai kurie vairuotojai neskuba automobilių padangų pakeisti į žiemines, esą ir neslidu, ir žieminės padangos, esant šiltiems orams, labiau dyla.
Žieminių padangų abėcėlė
Pasiruošimą šaltajam sezonui būtina pradėti nuo padangų keitimo – ir tą jau reikėjo padaryti lapkričio pradžioje.
Nuo lapkričio 10 dienos šalies keliuose draudžiama važiuoti su vasarinėmis padangomis – tą kasmet primena Susisiekimo ministerija. Vis dėlto jas keisti patartina ne paskutinę minutę, kai dėl prastų kelio sąlygų kyla didesnė grėsmė patekti į eismo įvykius, o kuo anksčiau, kai padangų keitimo pikas dar neprasidėjęs.
Kur dėsime kalnus senų padangų
Dukart per metus šalies pamiškės ir pakelės priglaudžia kalnus automobilių padangų. Jas, nebetinkamas naudoti, vairuotojai išmeta, užuot nuvežę į specialias aikšteles.
Toks elgesys teršėjams gali užtraukti tūkstantines baudas, tačiau kiekvienais metais atsiranda nebijančių būti sučiuptiems už rankos. Aplinkosaugininkų teigimu, kartais nebenaudojamas padangas išmeta net mažesni automobilių servisai, įsipareigoję jas saugoti ir perduoti utilizuojančioms bendrovėms.
Kiek kainuoja „aprengti“ automobilį žiemai?
Atvėsę orai sukelia tikras permainas mūsų drabužinėse - lengvą garderobą pakeičiame storomis pirštinėmis ir paltais, iš dėžių traukiame žieminius batus. „Aprengti„ žiemai reikia nepamiršti ir dar vieno šeimos nario - ištikimai tarnaujančio automobilio. Ne veltui 2010 - ųjų metų spalio - sausio mėnesiais buvo užfiksuotas beveik 18 proc. siekiantis atsarginių automobilių dalių ir pagalbinių priemonių mažmeninės apyvartos augimas.
Kaip pasiruošti slidžių kelių sezonui
Kitą savaitę jau prasidės lapkritis – visiems važiuotiems prasideda žiemiško vairavimo sezonas. Nuo lapkričio 10 d. iki balandžio 1 d., bus draudžiama eksploatuoti transporto priemones, kurių leidžiama maksimali masė ne didesnė kaip 3,5 t, su vasarinėmis padangomis. O nuo lapkričio 1-os dienos transporto priemones bus galima eksploatuoti ir su dygliuotomis padangomis. Tačiau pirmas ledas ar sniegas visus vairuojančius ir vėl užklups netikėtai.
Britai dėl žieminių padangų permoka draudikams?
Kai kurie vairuotojai, šią žiemą „apavę“ savo automobilius žieminėmis padangomis buvo apstulbę, kai gavo mokėti didesnes įmokas draudimo kompanijoms. Britanijos automobilių asociacijos duomenimis, už žieminių padangų naudojimą kai kurios draudimo įmonės taikė iki 20 proc. didesnius tarifus klientams.
Žieminės padangos yra daug saugesnės šaltuoju metų laiku ir daugelyje šiaurinių valstybių netgi privalomos žiemą.
Dėl žieminių padangų – brangesnis draudimas?
Kai kurie vairuotojai, šią žiemą „apavę“ savo automobilius žieminėmis padangomis buvo apstulbę, kai gavo mokėti didesnes įmokas draudimo kompanijoms. Britanijos automobilių asociacijos duomenimis, už žieminių padangų naudojimą kai kurios draudimo įmonės taikė iki 20 proc. didesnius tarifus klientams.
Žieminės padangos yra daug saugesnės šaltuoju metų laiku ir daugelyje šiaurinių valstybių netgi privalomos žiemą.
Laukiant pirmo sniego: dar kartą apie padangas
Pareigingi ir atsakingi vairuotojai jau pasikeitė savo automobilio vasarines padangas į tinkamas saugiai važinėti žiemą. Aišku, kiekvienas rinkosi pagal savo galimybes ir norus. Vienus tenkino jau naudotos, kitus – restauruotos, o treti, susivilioję patraukliomis akcijomis, įsigijo naujas.
Draudikai ruošiasi per Vėlines avarijas patyrusių klientų antplūdžiui
Draudimo ekspertai pastebi, kad po Vėlinių registruojama apie 15 proc. daugiau pranešimų apie lapkričio 1–2 dienomis nutikusius draudžiamuosius įvykius. 80 proc. visų užregistruotų įvykių sudaro nelaimės kelyje. Vidutinė transporto žala per Vėlines siekia 1500 litų.
Pasak „PZU Lietuva“ Vilniaus žalų centro vadovo Modesto Žilionio, Vėlinių ir Visų Šventųjų dienomis eismo įvykiai fiksuojami ten, kur yra intensyviausi transporto srautai – keliuose ir stovėjimo aikštelėse prie kapinių.