„Teknikens Värld“ specialistai kasmet atlieką ir padangų bandymus, kurių rezultatus skelbia prieš prasidedant žiemos ir vasaros sezonams. Šių metų spalio mėnesio numeryje (Nr. 22) buvo išspausdinti išsamių padangų bandymų rezultatai, kuriuose įvertintos žieminės dygliuotos ir nedygliuotos, taip pat Vidurio Europos žiemai skirtos naujausių modelių padangos.
Padangos buvo bandomos skirtingose – stabdymo, valdymo, akvaplanavimo, kliūties apvažiavimo, komforto ir pasipriešinimas riedėjimui – disciplinose. Kiekvienas testas buvo vertinamas atskirai, o galutiniai įvertinimai paskelbti susumavus visus gautus rezultatus.
Nedygliuotos padangos pranoko dygliuotas
Bandant bene pačias svarbiausias žiemą – stabdymo savybes, geriausius rezultatus pasiekė nedygliuotos „Continental ContiVikingContact 6“ ir dygliuotos „Nokian Hakkapeliitta 8“ padangos. Specialistai išskyrė, kad nedygliuotos padangos stabdymo savybėmis ant sniego ir ledo pasižymėjo tokiais pat aukštais rodikliais kaip ir dygliuotos padangos, todėl buvo įvertintos maksimaliu balu.
Ne mažiau svarbioje valdymo ant sniego ir ledo, taip pat šlapio asfalto rungtyje geriausiomis savybėmis pasižymėjo dygliuotos „Pirelli IceZero“ ir „Continental IceContact 2“ padangos, taip pat nedygliuotos „Continental ContiVikingContact 6“, „Goodyear Ultra Grip Ice 2“ ir „Nokian Hakkapeliitta R2“ padangos. Tačiau jei vertinti tik važiavimo šlapiu asfaltu savybes, geriausią valdymą užtikrino nedygliuotos Vidurio Europos žiemai skirtos „Continental ContiWinterContact TS 850“ ir „Michelin Alpin 5“ padangos.
Šie du padangų modeliai buvo ir akvaplanavimo bandymų, važiuojant šlapiu asfaltu, lyderiai – pro nedygliuotų Vidurio Europos žiemai skirtų padangų standesnio gumos mišinio, todėl mažiau besideformuojantį protektorių prasiskverbdavo daugiau vandens, taip išvengiant nepageidaujamo ir automobilio kontrolės praradimu gręsiančio akvaplanavimo.
Tuo tarpu kliūties apvažiavimo teste aukščiausius rezultatus pasiekė ir maksimaliai balais buvo įvertinti visi trys „Continental“ padangų modeliai, tyliausią riedėjimą užtikrino „Continental ContiVikingContact 6“ modelis, o mažiausiu pasipriešinimu riedėjimui pasižymėjo abu „Nokian“ padangų modeliai ir absoliučiomis padangų bandymų nugalėtojomis tapusios nedygliuotos „Continental ContiVikingContact 6“ padangos.
Atliktų bandymų rezultatai (vieta, markė, modelis, tipas, galutinis įvertinimas balais):
1 „Continental“ „ContiVikingContact 6“ nedygliuotos 126*
2 „Continental“ „IceContact 2“ dygliuotos 119**
3 „Pirelli“ „Ice Zero“ dygliuotos 116
4 „Goodyear“ „Ultra Grip Ice Arctic“ dygliuotos 115
4***** „Nokian“ „Hakkapeliitta 8“ dygliuotos 115
6 „Goodyear“ „Ultra Grip Ice 2“ nedygliuotos 114
7 „Continental“ „WinterContact TS 850“ nedygliuotos (VE)****108***
8 „Hankook“ „Winter i*Pike“ dygliuotos 106
8 „Michelin“ „Alpin 5“ nedygliuotos (VE) 106
10 „Nokian“ „Hakkapeliitta R2“ nedygliuotos 104
11 „Michelin“ „X-Ice North 3“ dygliuotos 97
12 „Vredestein“ „Snowtrac 5“ nedygliuotos (VE) 92
12 „Yokohama“ „Ice Guard IG50“ nedygliuotos 92
14 „Kumho“ „Wintercraft Ice Wi31“ dygliuotos 80
15 „Infinity“ „Ecosnow“ dygliuotos 77
16 „Yokohama“ „Ice Guard“ dygliuotos 76
* Geriausios nedygliuotų padangų kategorijoje, testo nugalėtojos.
** Geriausios dygliuotų padangų kategorijoje.
*** Geriausios Vidurio Europos žieminių padangų kategorijoje.
**** Vidurio Europos žieminės padangos.
***** Vienodą įvertinimą pelniusios padangos išdėstytos abėcėlės tvarka.