tomas gukauskas
Šiame puslapyje rasite informaciją apie gairę pavadinimu „tomas gukauskas“. Visi straipsniai, video, nuotraukos, komentarai patalpinti tv3.lt naujienų portale apie gairę pavadinimu „tomas gukauskas“.
Vairuotojo pažymėjimai: panikos nebėra, rizika lieka
Lietuvos vairuotojai, iki šiol besinaudojantys seno pavyzdžio pažymėjimais (juos galima atskirti iš minkšto laminuoto viršelio), gali būti ramūs dar beveik... ketvirtį amžiaus.
Praėjusią savaitę Vidaus reikalų ministerija (VRM) gavo Europos Komisijos (EK) atsakymą į ministerijos kreipimąsi atšaukti iki šiol galiojusios direktyvos nuostatą, pagal kurią iki 2005 metų turėjo būti pakeisti visi seno pavyzdžio vairuotojų pažymėjimai.
EK panaikino šį direktyvos reikalavimą.
Greitį gatvėse slopina... psichologija
Klaipėdoje dar neišblėso pasipiktinimas greičio slopinimo įranga, sumontuota gatvėse, kurios iki šiol kalnelių nematė - Naujojo Sodo, Pilies, taip pat kitose miesto vietose.
Vairuotojai priversti šiek tiek pakeisti savo įpročius ir pristabdyti ten, kur to anksčiau nedarydavo. Visa nauja greičio slopinimo įranga sumontuota prieš pėsčiųjų perėjas.
Atimti mašinas iš nekaltų žmonių leidžia... įstatymai
Ar gali būti, kad teismas iš jūsų atims automobilį, net jei jūs nevairavote išgėręs? Gali. Lietuvoje visko gali būti.
Būtent tokia istorija nutiko palangiškei Larisai. Moteris į lietuviškų įstatymų pinkles pakliuvo savo kaimynui Linui B. paskolinusi 2006 metų laidos automobilį "Toyota Yaris".
34 metų amžiaus vyriškis balandžio 16-ąją buvo sulaikytas prie šios mašinos vairo girtut girtutėlis - Palangoje sustabdytam Linui B. nustatytas sunkus girtumo laipsnis - jo kraujyje rasta net 3,22 prom.
„Fiat“ apetitas auga valandom
Nepraėjo nė kelios dienos po to, kai koncernas "Fiat" tapo bankrutuojančio JAV automobilių pramonės milžino "Chrysler" bendrasavininkiu - kartu su amerikiečių profsąjungomis, italai pareiškė esą pasiruošę atsikąsti ir dalį kito Detroito trejetuko nario - "General Motors" (GM) turtų.
"Fiat" vadovas Sergio Marchionne oficialiai patvirtino kiek anksčiau pasigirdusias kalbas apie tai, kad italus domina GM parduodama "Opel" markė.
Priverstinis automobilio nutempimas: teisėjai taiso Seimo nesąmones
Lietuvos Konstitucinis Teismas (KT) konstatavo, kad priverstinai nuvežtos transporto priemonės susigrąžinimo tvarka prieštaravo Konstitucijai.
Nuo praėjusios savaitės įsigaliojęs teismo sprendimas reiškia, kad priverstinai nuvežtos transporto priemonės negrąžinimu nebus siekiama išieškoti už padarytą administracinį teisės pažeidimą skirtos nuobaudos - baudos ar administracinio arešto.
Visuomenė prieš keturračius
Balandis prasidėjo visuomenės ultimatumu keturračiams - arba jūs mus, arba mes jus. Lietuvoje platinama reglamentuoti šių motociklų naudojimą raginanti peticija, Klaipėdos gatvėse atsirado į akis krentanti socialinė reklama, skirta pagalvoti prieš sėdant ant šios transporto priemonės.
Tiesa, "sukilimo" prieš keturračius iniciatoriai pripažįsta būsią bejėgiai, jei jiems į pagalbą neateis įstatymai ir policijos pareigūnai.
Automobilius konstruoja... eurobiurokoratai
Europos Parlamentas (EP) pritarė naujiems Europoje sertifikuojamų automobilių standartams. Remiantis jais, naujuose automobiliuose gamintojai privalės sumontuoti elektronines saugos sistemas, o padangos turės būti žymimos pagal jų saugą, anglies dvideginio išlakas ir triukšmingumą.
Dėl šio klausimo EP jau pasiekė sutarimą su Europos Sąjungos (ES) Taryba.
„General Motors“: gelbėkitės, kas galit
2009-ieji automobilių pramonėje primena 1985-1988 metus Sovietų Sąjungoje - kaip tada imperijai priklausiusios šalys ėmė reikalauti nepriklausomybės, taip dabar ekonominės krizės kamuojamų automobilių pramonės milžinų tempiamos į dugną bando išsivaduoti atskiros markės.
Tuo atveju, jei kompanijos „Opel“ ir „Vauxhall“ liks koncerno „General Motors“ (GM) dalimi, jos per artimiausius pusantrųdvejus metus sulauks bankroto. Tai Europos GM darbuotojų forume pareiškė jo pirmininkas Klausas Francas.
Kiek brangs draudimas?
Šių metų pabaiga gali būti nelinksma tiems vairuotojams, kurie drausis privalomuoju transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės (TPVCA) draudimu po gruodžio 10 dienos.
Būtent tą dieną net penkis kartus padidės TPVCA draudimo sumos. Pagal naująją tvarką, draudimo išmokos dėl žalos asmeniui ir jo sveikatai padidėja nuo 1,72 mln. Lt iki 8,62 mln. Lt, išmokos už automobilio padarytą žalą turtui išauga nuo 345 tūkst. Lt iki 1,72 mln.
Prancūzai bando paversti Europą „Titaniku“
Prancūzija pirmoji iš Europos valstybių, turinčių automobilių pramonę, apsisprendė tiesiogiai paremti gamintojus. Tai jai kainavo 6,5 milijardo eurų ir Europos Sąjungos (ES) kritiką. Tuo metu kai kurios kitos šalys nuėjo kitu keliu - subsidijuoja ne pramonininkus, o vartotojus, t. y. vairuotojus.
REKLAMA
REKLAMA
Prancūzai bando paversti Europą „Titaniku“
Prancūzija pirmoji iš Europos valstybių, turinčių automobilių pramonę, apsisprendė tiesiogiai paremti gamintojus. Tai jai kainavo 6,5 milijardo eurų ir Europos Sąjungos (ES) kritiką. Tuo metu kai kurios kitos šalys nuėjo kitu keliu - subsidijuoja ne pramonininkus, o vartotojus, t. y. vairuotojus.
„Parkomatai“ Klaipėdoje: klausimai nesibaigia
Nors nuo mokamo stovėjimo rinkliavos automatų įrengimo ir veikimo pradžios uostamiestyje praėjo daugiau nei mėnuo, kiekvieną savaitę miestiečiams iškyla vis naujų klausimų.
Vienas paskutiniųjų toks: „Kodėl „parkomatai“ noriai pinigus ryja po darbo valandų ar savaitgaliais, kai už stovėjimą apmokestintose zonose mokėti nereikia?“
Šį klausimą „Autosalonui“ uždavė klaipėdietis, apmokestinamoje zonoje automobiliu apsilankęs pirmą kartą savaitgalį.
2009-ieji keliuose: naujovių bus
Atėję 2009 metai Lietuvos vairuotojams jau pasiūlė ir dar pasiūlys keletą naujovių. Tiesa, radikalių permainų, kokios laukė mūsų pernai, neturėtų būti - jei premjeras Andrius Kubilius nepersigalvos ir neįves mokesčio už automobilius gyventojams.
Geriausi – „japonai“ ir „vokiečiai“, blogiausi – visi kiti
Vokietijos techninių apžiūrų įmonių organizacija T‘dcV paskelbė kasmetinius automobilių kokybės reitingus.
Išvados padarytos apžiūrėjus 7 702 477 naudotus (nuo dvejų iki vienuolikos metų senumo) automobilius, ir jos yra tokios: mažiausiai gedimų turi japoniškos ir vokiškos mašinos, daugiausiai - amerikietiškos, korėjietiškos, prancūziškos, itališkos ir ispaniškos.
Panašūs rezultatai buvo ir praėjusiais metais.
Vairuotojų mokymo centrus kurs valstybė?
Kovą turėtų paaiškėti, kas keturiose apskrityse steigs vairuotojų mokymo centrus. Tačiau abejojama, ar atsiras norinčiųjų į juos investuoti.
Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis neatmeta galimybės, kad tokius centrus įrengs valstybė.
Nuo liepos naujiems vairuotojams išduodami laikini, dvejus metus galiojantys vairuotojo pažymėjimai. Pasibaigus tokio pažymėjimo galiojimui, vairuotojas mokymo centre turės įtikinti specialistus, kad per porą metų išmoko valdyti mašiną.
Į „žalią“ ateitį – su Europos milijardais
Automobilių pramonės krizė, tiksliau - jos pasekmės - nutraukiamas neekonomiškų modelių gyvavimas, krentančios gamybos ir, drauge, pardavimo apimtys yra geriausias žaliųjų sapnas, virstantis realybe. Tačiau ir pati pramonė - nepaisant tos pačios krizės - juda ekologiškai švaresnių transporto priemonių link.
Lapkričio pabaigoje Europos Komisija nusprendė gamintojams skirti 5 milijardus eurų „žalių“ automobilių gamybai.
Avarijų deklaravimas: sukčiai nesnaudžia
Šių metų balandį įsigaliojusi nauja eismo įvykių deklaravimo tvarka, leidžianti tam tikrais atvejais nesikreipti į policiją, vairuotojams palengvino rūpesčių naštą. Tiesa, to negali pasakyti tie nukentėję vairuotojai, kurie pildydami avarijų deklaracijas nebuvo pakankamai atidūs.
Praėjusią savaitę į Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos biurą kreipėsi uostamiesčio gyventojas ir paprašė policininkų pažymos, jog jis nebuvo tapęs avarijos kaltininku.
Klaipėda – nesibaigiančio remonto gniaužtuose
Vienintelis Lietuvos uostamiestis turi tik vieną beveik be priekaištų funkcionuojantį išvažiavimo kelią, kuris, beje, veda į Latviją. Jei įsivaizduotumėte, kad, sakykime, uoste įvyko cheminis incidentas, suprastumėte, jog miestiečiai beveik neturi galimybių evakuotis iš Klaipėdos.
„Švaresni“ automobiliai: laimės lobistai ar žalieji?
Europa traukiasi nuo savo planų sugriežtinti aplinkosaugos reikalavimus automobilių gamintojams.
Tokie vertinimai pasigirdo paskutiniųjų atsakingų Europos Komisijos (EK) pareigūnų interviu.
Nepaisant to, ir patys pramonininkai, ir mažesnės inžinierių kompanijos imasi pačios rodyti iniciatyvą sprendžiant taršos mažinimo klausimus.
Klaipėdos gatvių laukia šviesesnė ateitis
Terminai nežinomi, tačiau darbai - aiškūs. Su tokiu šūkiu į magistralinių Klaipėdos gatvių rekonstrukciją žiūri miesto valdžia.
Šiomis dienomis Šilutės plente, ties buvusiu „Rasos“ kombinatu, įrengiama nauja apsisukimo vieta. Ji turės ir būtinus saugaus bei patogaus eismo atributus - lėtėjimo ir greitėjimo juostas.
„Autosalono“ žiniomis, šie darbai susiję su būsimojo „Senukų“ prekybos ir pramogų komplekso atsiradimu ties vadinamuoju Baltijos žiedu.
Pradžiamokslis patekusiesiems į avariją
Esminė balandžio 9-ąją įvesta naujovė yra ta, kad apie avariją, jei joje nenukentėjo ar nežuvo žmonės arba apgadinta ne daugiau kaip dvi transporto priemonės, nebereikia pranešti policijai. Jei abu eismo įvykio dalyviai sutinka dėl jo aplinkybių, dėl žalos atlyginimo, užpildžius atitinkamą deklaraciją, kreipiamasi tiesiai į draudimo bendroves.
Tokia galimybe žmonės noriai naudojasi.
Į Pekiną – Kaukazo keliais
800 kilometrų - toks grupės klaipėdiečių indėlis į artėjančiai olimpiadai skirtą originalų 12 tūkst. km žygį dviračiais maršrutu Olimpija-Pekinas.
Tik teigiami įspūdžiai, konstatavo kartu su septyniais bendraminčiais iš uostamiesčio prie 15 keliautojų grupės dviem savaitėms prisijungęs Saulius Ružinskas, Lietuvos dviratininkų bendrijos (LDB) tarybos narys.
Kelių eismo taisyklių pakeitimai – pilietiškumo egzaminas
Nuo balandžio 9-osios pakeitus vieną Kelių eismo taisyklių (KET) punktą gyvenimas vairuotojams palengvėjo - nuo šiol „metalinės“ avarijos atveju jiems nebereikės kreiptis į policiją.
Tačiau kartu su šiuo pakeitimu atsirado daug galimybių išvengti atsakomybės už vairavimą išgėrus ar neturint vairuotojo pažymėjimo, teigia „Vakarų ekspresas“.
Balandžio 9-ąją įsigaliojo KET skyriaus „Eismo dalyvių pareigos įvykus eismo įvykiui“ pakeitimai.
Naujieji rusai perka senuosius „Fordus“ Klaipėdoje
Viena iš uostamiesčio firmų antikvarinius modelius perka JAV aukcionuose ir pagal užsakymą veža Rusijos kolekcininkams.
Pastariesiems klaipėdiečiai šiuo metu gabena dešimt „Model A“ egzempliorių, kaip ir šis, kainuojančių apie 55 tūkst. litų. Kaina sąlyginai nedidelė, nes „Model A“ egzempliorių nuo 1927-ųjų spalio iki 1932-ųjų kovo buvo prigaminta net 4 mln. 849 tūkst. 340 vienetų.
Automobilių gamintojai investuoja visur, išskyrus Lietuvą
Prieš stojant į Europos Sąjungą (ES) būta prognozių, kad Lietuva atsidurs automobilių pramonės milžinų akiratyje.
Deja, praėjus beveik ketveriems metams ryškėja kitokios realybės paveikslas - naujų mašinų gamintojų žvilgsnis mūsų šalies net nekliudė ir, panašu, ilgam laikui nukrypo į Vidurio Europos valstybes.
Senamiestį šokiravo naujieji ženklai
Šią savaitę Klaipėdos senamiestyje išdygę nauji - vienpusį eismą nurodantys - ženklai sukėlė tikrą šoką ir šios miesto dalies gyventojams, ir kitiems į ją įvažiuojantiems klaipėdiečiams. Įvažiavimą draudžiantys ženklai raudoniu papuošė senamiestį, tačiau net ir ryški jų spalva nepajėgi kovoti su vairuotojų įpročiais Visiško transporto judėjimo chaoso liudininkais vakar tapo ir "Vakarų ekspreso" reporteriai.
Taisyti nesąmones gatvėse Savivaldybę privers įstatymas
Nuo liepos 1-osios įsigalios įstatymų pataisos, kurios privers kelio savininkus labiau rūpintis eismo saugumu. Ne vieną automobilį sudaužiusios Mokyklos gatvės tilto duobės priklauso Savivaldybei Vasarą įsigaliosiančios Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos byloja, jog prieš vykdant kelių tiesimo ir rekonstrukcijos darbus turės būti atliktas kelių saugumo auditas - juo bus siekiama nustatyti ir pašalinti pavojų saugiam eismui.
Eismo taisyklės vairuotojams - tamsus miškas
Arba vairavimo mokyklose į teorinį vairuotojų paruošimą žiūrima pro pirštus, arba automobilininkų atmintis yra labai trumpa, ir kai kurie eismo taisyklių punktai laikui bėgant jiems išgaruoja iš galvos kaip 92 markės benzinas iš degalinių šią žiemą. Tokią nuomonę galima susidaryti net trumpą laiką pasivažinėjus po Klaipėdos gatves.
Techninių apžiūrų centrai laukia „senukų“ antplūdžio
Po Naujųjų metų besikeičianti senesnių nei 13 metų automobilių techninės apžiūros tvarka jau sukėlė diskusijų - vieni skubės savo mašinas patikrinti dar šiais metais, kiti nori, kad būtų sumažinti šių apžiūrų įkainiai, rašo „Vakarų ekspresas“. Nuo sausio 1-osios įsigaliosiančiuose Kelių transporto priemonių techninės apžiūros atlikimo taisyklių pakeitimuose numatyta, kad nuo kitų metų techninė apžiūra kasmet bus privaloma senesniems nei 13 metų automobiliams.
Draudikų apgavystės tampa verslu
Nusikaltėlių grupuotės metasi į naują pelningą sritį - draudimo kompanijų apgaudinėjimą imituojant avarijas, pirmadienį rašo "Vakarų ekspresas".Nors kai kurie draudikai, matyt, nenorėdami įžeisti esamų bei būsimų klientų, apie apgavikus kalba itin atsargiai, faktas vienas - bandymų apgauti kompanijas imituojant eismo įvykius ir prašant dešimtis tūkstančių siekiančios žalos atlyginimo Lietuvoje netrūksta.