Kovą turėtų paaiškėti, kas keturiose apskrityse steigs vairuotojų mokymo centrus. Tačiau abejojama, ar atsiras norinčiųjų į juos investuoti.
Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis neatmeta galimybės, kad tokius centrus įrengs valstybė.
Nuo liepos naujiems vairuotojams išduodami laikini, dvejus metus galiojantys vairuotojo pažymėjimai. Pasibaigus tokio pažymėjimo galiojimui, vairuotojas mokymo centre turės įtikinti specialistus, kad per porą metų išmoko valdyti mašiną.
Tačiau tik prieš kelias savaites paskelbtas konkursas, per kurį ketinama išrinkti įmonę, kuri Šiauliuose, Vilniuje, Klaipėdoje ir Kaune įrengtų vairuotojų mokymo centrus. Ta pati įmonė jau nuo birželio privalės organizuoti prasižengusių, ilgiau nei metams netekusių teisės vairuoti, vairuotojų mokymus. Kol kas užsimenama, kad privalomų mokymų kaina sieks ne mažiau nei tūkstantį litų.
Tačiau vairavimo mokyklų atstovai dėl pinigų stygiaus nežada dalyvauti tokių mokymo centrų steigimo konkurse. Susisiekimo ministras E. Masiulis sako, kad jei neatsiras kas investuos pinigus, vairuotojai ir toliau važinės su laikinu pažymėjimu, kol neatsiras juos testuosiančio centro.
„Galimas ir toks variantas, kad valstybei teks prisiimti tą naštą. Reikia pasverti, kokį efektą ir kokią naudą gaus Lietuvos kelių eismo saugumas ir ką duoda tie papildomi mokymai. Jei tai priemonė sumažinanti sužeistųjų, žūčių ir eismo įvykių skaičių keliuose, tai gal valstybė ir gali prisiimti tokius įsipareigojimus“, - teigė ministras.
„Šitas žingsnis būtų protingas vien dėl to, kad nuo birželio turi prasidėti mokymai. Abejoju, ar iki to laiko bus kas nors padaryta, nes vien projektavimo darbai trunka metus ir daugiau“, – mano Vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos viceprezidentas Darius Lesickas.
Skaičiuojama, kad tokių centrų įkūrimas kainuos ne vieną dešimtį milijonų litų, be to būsimasis centrų valdytojas jau turi turėti žemės sklypų, kur vairuotojai išmėgins jėgas ant specialiai įrengtų slidžios trąsos, žiedinės sankryžos ar nuokalnės.
Mokymo centrų modelis pasiskolintas iš Austrijos, kur įprastai didžiausia rizikos grupe laikomi jaunuoliai sukelia mažiausiai avarijų Europos Sąjungoje.
Tomas Gukauskas
LTV naujienų tarnyba