Atskirai „Bloomberg“ pranešė, kad Taivano technologijų milžinė „Foxconn“ – oficialiai žinoma kaip „Hon Hai Precision Industry“ – kreipėsi į „Nissan“ dėl kontrolinio akcijų paketo įsigijimo.
„Nissan“ akcijos pakilo net 24 proc., o „Honda“ smuktelėjo daugiau kaip 2 proc. „Mitsubishi Motors“, kurios pagrindinis akcininkas yra „Nissan“, akcijos pabrango 13 proc.
Antrasis ir trečiasis pagal dydį (po „Toyota“) Japonijos automobilių gamintojai jau sutarė kovo mėnesį aptarti galimą strateginę partnerystę elektromobilių srityje.
„Svarstome bendradarbiavimo galimybes įvairiose srityse, tačiau kol kas niekas nėra nuspręsta“, – trečiadienį AFP sakė „Honda“ atstovas spaudai.
„Nissan“ teigė: „Pranešimo turinio nė viena iš įmonių kol kas nepaskelbė... Jei bus kokių naujienų, deramu metu informuosime visas suinteresuotąsias šalis.“
Didžiausi automobilių gamintojai visame pasaulyje susiduria su aršia konkurencija elektromobilių segmente, ypač iš Kinijos varžovų, tokių kaip BYD.
Pvz., „Volkswagen“ pirmą kartą per savo gyvavimą svarsto galimybę uždaryti Vokietijos gamyklas.
Praėjusį mėnesį „Nissan“ paskelbė apie 9 tūkst. darbo vietų atsisakymą, sumažino pardavimų prognozes ir pareiškė, kad 20 proc. sumažins pasaulinius gamybos pajėgumus.
Įspėdamas apie „sudėtingą situaciją“, generalinis direktorius Makoto Uchida sakė atsisakysiąs pusės savo atlyginimo.
„Nissan“ išgyveno audringą dešimtmetį, per kurį bandyta sudaryti aljansą su Prancūzijos „Renault“, o 2018 m. buvo suimtas buvęs įmonės vadovas Carlosas Ghosnas.
Įelektrintos lenktynės
„Honda“ ir „Nissan“ svarsto galimybę steigti holdingo bendrovę ir netrukus pasirašys susitarimo memorandumą, pranešė „Nikkei“.
Dėl akcijų paketų dydžių ir kitų detalių bus sutarta vėliau. Pasak laikraščio, įmonės taip pat siekia ilgainiui į holdingo bendrovę įtraukti ir „Mitsubishi Motors“.
„Financial Times“ pranešė, kad derybos dėl susijungimo kol kas yra pradiniame etape.
Tačiau nerimaujama dėl galimos politinės priešpriešos, nes susijungimas gali lemti didelės apimties darbo vietų sumažinimą, teigė FT.
Japonijos televizijos kanalas TBS pranešė, kad bendrovės apie susijungimą gali paskelbti jau pirmadienį.
„Honda“ svarsto keletą galimybių, įskaitant susijungimą, kapitalo susiejimą arba holdingo bendrovės įsteigimą, „Bloomberg“ sakė vykdomasis viceprezidentas Shinji Aoyama.
Konkurencija
2023 m. Kinija aplenkė Japoniją ir tapo didžiausia pasaulyje transporto priemonių eksportuotoja. Kinams padėjo jų dominavimas elektromobilių sektoriuje, kuriame japonai prarado pozicijas, nes daugiausia dėmesio skyrė hibridinėms transporto priemonėms.
Gegužę „Honda“ paskelbė planus iki 2030 m. padvigubinti investicijas į elektromobilius iki 65 mlrd. dolerių ir taip įgyvendinti prieš trejus metus užsibrėžtą ambicingą tikslą iki 2040 m. pasiekti šimtaprocentinius elektrinių transporto priemonių pardavimus.
Panašių ambicijų turi ir „Nissan“.
Kovo mėnesį ji pareiškė, kad 16 iš 30 naujų modelių, kuriuos planuoja išleisti per ateinančius trejus metus, bus „elektrifikuoti“.
Pasaulio automobilių pramonės milžinės vis dažniau teikia pirmenybę elektra varomoms ir hibridinėms transporto priemonėms, nes didėjant susirūpinimui dėl klimato kaitos didėja ne tokių taršių modelių paklausa.
Tačiau tuo pat metu elektromobilių rinka sulėtėjo, vartotojams susirūpinus dėl didelių kainų, patikimumo, ridos ir įkrovimo taškų trūkumo.
Hibridai, kuriuose akumuliatorių energija derinama su vidaus degimo varikliais, Japonijoje išlieka nepralenkiamai populiarūs ir 2022 m. sudarė 40 proc. visų pardavimų.
Vos 1,7 proc. 2022 m. Japonijoje parduotų automobilių buvo elektriniai – palyginus su 15 proc. Vakarų Europoje ir 5,3 proc. Jungtinėse Valstijose.
„Žvelgiant iš „Nissan“ perspektyvos, galimas susijungimas suteiktų trumpalaikį palengvėjimą „Nissan“, kuri patiria didelį finansinį spaudimą“, – AFP sakė „Bloomberg Intelligence“ analitikas Tatsuo Yoshida.
„Iš „Honda“ perspektyvos, „Honda“ finansiniai reikalai geresni, o nauda šiai įmonei būtų ilgalaikė“, – sakė T. Yoshida, tačiau pridūrė, kad susitarti dėl sandorio bus „labai sunku“.
„Tokai Tokyo Intelligence Laboratory“ automobilių analitikas Seiji Sugiura teigė, kad susijungimas sukurtų „stiprų varžovą“ „Toyotai“ ir padėtų įsitvirtinti Kinijoje.
„Jei Japonijos automobilių gamintojai aktyviau konkuruos tarpusavyje, tai bus naudinga konkuruojant ir su užsienio varžovais, įskaitant Kinijos automobilių gamintojus ir „Tesla“, – AFP sakė S. Sugiura.