„Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“ teigiama, kad pirmieji išbandymai prasidėjo tada, kai prancūzų automobilių gamintojas „Renault“ nusprendė pamažu trauktis iš aljanso.
Skaičiuojama, kad šiuo metu „Renault“ kompanijai priklauso 40 proc. „Nissan“ akcijų, o pernai jų skaičius siekė 45 proc.
Vienas iš galimų investuotojų, kaip teigiama, gali būti kita Japonijos automobilių gamintoja „Honda“. Tiesa, ši bendrovė tokius teiginius atmeta.
Kiek anksčiau, kaip sakoma laidoje, „Bloomberg“ rašė, kad „Nissan“ ruošiasi visame pasaulyje iš gamyklų atleisti 9 tūkst. darbuotojų, taip pat penktadaliu sumažinti gamybos apimtis.
Negana to, „Nissan“, pasak leidinio, ketina parduoti 10 proc. „Mitsubishi“ automobilių bendrovės akcijų paketą („Nissan“ priklauso 34 proc. šio gamintojo akcijų).
Skaičiuojama, kad „Nissan“ automobilių paklausa sumažėjo visame pasaulyje, o šiemet planuojama gauti vos 900 mln. JAV dolerių pajamų, kai pernai tokie rezultatai buvo tris su puse karto didesni.
Ir nors tokie veiksmai „Nissan“ turėtų leisti sutaupyti 3 mlrd. JAV dolerių, be investuotojo, kaip teigiama „Žinių radijo“ laidoje, išlikti šiai bendrovei metus ar kiek ilgiau esą nėra šansų, mat trūksta apyvartinių lėšų.
„Nissan“ aljanso vadovas Karlosas Gonas dar vasarą teigė, kad jei aljansas iširs, „Nissan“ bendrovė, tikėtina, bankrutuos.
„Volkswagen“ gresia masiniai ateidimai
Vokietijos automobilių prekės ženklas „Volkswagen“ pirmą kartą bendrovės istorijoje ketina uždaryti savo šalyje dvi automobilių gamyklas. Nepopuliarius sprendimus vadovybė priima dėl stiprios Kinijos konkurencijos.
Ekspertai perspėja, kad, jei „Volkswagen“ nepasitemps, netrukus galima bus kalbėti ir apie visišką kompanijos uždarymą.
Tūkstančiai „Volkswagen“ gamyklos darbuotojų piktai sutinka įmonės vadovus – salėje aidi švilpimai ir riksmai „viso gero“.
Darbuotojai įtūžę dėl sensacingos vieno didžiausių pasaulyje automobilių koncernų vadovybės žinios – pirmą kartą kompanijos istorijoje „Volkswagen“ planuoja uždaryti dvi gamyklas gimtojoje žemėje.
Patiria didelę konkurenciją
Štai kaip į tokią žinią reaguoja kalbinti darbuotojai:
„Iš to, ką girdėjau, netrukus jie atleis 30 proc. darbuotojų. Tikiuosi, kad taip nebus.“
„Mes, greičiausiai, būsime pirmieji, kuriuos atleis. Mūsų sutartys galioja iki sausio 31-osios. Bus sunku rasti tinkamą darbą su tokiu atlyginimu, kuris užtikrintų mūsų pragyvenimą.“
Drastiškus ir nepopuliarius sprendimus bendrovė priima dėl sudėtingos situacijos Europos, Amerikos, o ypač – Kinijos rinkose, kur kinų gamintoja „BYD“ išstumia brangesnius „Volkswagen“ automobilius. Kompanijos rinkos vertė per pastaruosius kelerius metus nuvertėjo kone perpus.
„Nėra jokių garantijų, kad ateityje „Volkswagen“ išliks, jei nebus imtasi naujų strateginių žingsnių“, – tikino automobilių ekspertas Stefanas Bratzel.
Problema – ne laikina
Profesinės sąjungos dėl visko kaltina bendrovės vadovybę, kuri, jų teigimu, anksčiau ėmėsi neteisingų sprendimų: pavyzdžiui, neinvestavo į hibridines transporto priemones ir nepaspartino prieinamų elektromobilių kūrimo. Ilgainiui ši problema tik didės.
„Tai nėra laikina problema, kurią jaučiame tik dabar. Tai – situacija, kuri vystysis ateinančius kelerius metus, jei dėl to nieko nebus padaryta“, – pabrėžė S. Bratzel.
„Volkswagen“ kompanija yra ne tik viena didžiausių darbdavių Vokietijoje – joje dirba kone 700 tūkst. žmonių, bet ilgus metus buvo ir didžiausia Vokietijos pramonės šaka, sukurianti kone 3 proc. šalies BVP.
Tad jos problemos yra ir visos Vokietijos ekonomikos problemos, ir tuo pačiu kanclerio Olafo Šolco galvos skausmas. Ekspertai jau dabar „Volkswagen“ gamyklų uždarymo planus vadina Vokietijos ekonominės politikos nesėkme.
Daugiau apie tai – aukščiau esančiame vaizdo įraše.