• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Japonijos automobilių gamintojui „Honda“ pastarieji metai elektromobilių rinkoje nebuvo lengvi. Pirmasis jų rimtesnis bandymas įsiveržti į elektromobilių rinką („Honda e“) nesulaukė didesnio susidomėjimo, o patys naujausi gamintojo pasiūlymai („Honda e:Ny1“) taip pat sulaukė skeptiškų vertinimų. Vis dėlto, „Honda“ planuoja į elektromobilių rinką sugrįžti su trenksmu – su „Honda 0 Series“ projektu. 

Japonijos automobilių gamintojui „Honda“ pastarieji metai elektromobilių rinkoje nebuvo lengvi. Pirmasis jų rimtesnis bandymas įsiveržti į elektromobilių rinką („Honda e“) nesulaukė didesnio susidomėjimo, o patys naujausi gamintojo pasiūlymai („Honda e:Ny1“) taip pat sulaukė skeptiškų vertinimų. Vis dėlto, „Honda“ planuoja į elektromobilių rinką sugrįžti su trenksmu – su „Honda 0 Series“ projektu. 

REKLAMA

 

„Honda 0 Series“ – tai visiškai nauja modelių gama, kurią iš pradžių sudarys sedanas ir vidutinio dydžio SUV. Jų debiutas numatytas 2026 metais. 

Vėliau, 2027 metais, planuojama išleisti didesnį septynių vietų SUV, kuris galėtų konkuruoti su tokiais modeliais kaip „Kia EV9“. 2028 metais pasirodys kompaktiškas SUV, o iki 2030-ųjų planuojama pristatyti dar daugiau naujų modelių – miesčionišką SUV ir kompaktišką sedaną. Šie modeliai bus sukurti atsižvelgiant į europiečių poreikius. 

Didžiausias šio projekto akcentas – naujos kartos baterijos. Jos, pasak gamintojo, galėtų visiškai pakeisti elektromobilių rinkos taisykles. Šios baterijos užtikrins iki 1 000 kilometrų nuvažiuojamą atstumą. Iki 2040 metų nuvažiuojamą atstumą tikimasi padidinti iki net 1 250 kilometrų. 

REKLAMA
REKLAMA

Šios naujos kartos baterijos bus 50 proc. mažesnės, 35 proc. lengvesnės ir 25 proc. pigesnės už dabar plačiai naudojamas ličio jonų baterijas. Be to, naujos kartos baterijos pasižymės didesne įkrovimo sparta ir mažesne gaisro rizika, mat jų sudėtyje nebus skystųjų elektrolitų.

REKLAMA

Šiuo metu gamintojas yra įrengęs bandomąją gamybos liniją ir planuoja pradėti baterijų testavimą jau 2025 metų pradžioje. Vis dėlto, pirmieji serijiniai automobiliai su šiomis baterijomis tikriausiai pasirodys tik dešimtmečio pabaigoje.

Kol naujos kartos baterijos dar kuriamos, „Honda 0 Series“ modeliuose bus naudojamos šiuo metu plačiai naudojamos ličio jonų baterijos. Naujuose modeliuose planuojama montuoti 80 kWh ir 100 kWh talpos baterijas, kurios padės užtikrinti atitinkamai 500 ir 600 kilometrų nuvažiuojamą atstumą. 

„Honda“ nėra vienintelė, siekianti pradėti naujos kartos baterijų gamybą. Panašių užmojų turi „Toyota“, „Nissan“, „Mercedes-Benz“, „BMW“ ir „Tesla“. Nepaisant to, „Honda“ tikisi, kad inžinierių įdėtos pastangos atsipirks ir nauji modeliai padės žengti reikšmingą žingsnį į priekį. 

 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų