Automobilių gamintojai jau išsprendė dvi didžiausias elektromobilių problemas. Tark įkrovimų elektromobiliai jau gali įveikti kelis šimtus kilometrų, o tinkamoje stotelėje laukti reikia tik 30-45 minutes. Todėl dabar didžiausia kliūtis elektromobilių paplitimui yra kaina (ir infrastruktūra), bet gamintojai ruošiasi pašalinti ir ją.
„Volkswagen“ paskelbė, kad jau 2025 metais pasiūlys naują mažą elektromobilį. Jis kainuos nuo 20 iki 25 tūkstančių eurų, bet tarp įkrovimų vis tiek galės įveikti apie 400 km (WLTP). ID. LIFE – tai koncepcija, rodanti, kaip tas elektromobilis turėtų atrodyti. „Volkswagen“ teigia, kad tai – moderni krosoverio žanro interpretacija, idealiai pritaikyta šiuolaikiniams miestams ir šiuolaikiniam gyvenimo būdui.
„Volkswagen“ pasirūpins, kad ID. LIFE galėtų girtis dideliu perdirbtų medžiagų kiekiu. Elektromobilio padangose bus daug perdirbtos gumos, o salonas pasižymės natūralios medienos ir perdirbto plastiko apdaila. Ten, aišku, dominuos minimalistinis dizainas su visais savo jutiminiais mygtukais, kurių daugelis vairuotojų nuoširdžiai nekenčia.
Įdomu tai, kad ID. LIFE eskizuose matomame salone nėra ekrano – jo funkcijas atlieka vairuotojo telefonas. Tai, aišku, padeda sumažinti gamybos kaštus. Bet kartu tai yra genialus sprendimas, užtikrinantis, kad automobilyje nebus greitai senstančių technologijų – juk telefoną keičiate dažniau nei automobilį. Ir ID. LIFE vairas pasižymi neįprasta išvaizda, greičiausiai įkvėpta „Tesla“ dizaino sprendimų.
„Volkswagen ID. LIFE“ turi nuimamą medžiaginį stogą, kuris leis į saloną įleisti daugiau šviesos ir gaivaus oro. Nors tai bus mažas automobilis, jame turėtų tilpti 4 suaugę žmonės. Jis pasižymi miesto visureigio.
„Volkswagen ID. LIFE“ turės 172 kW variklį, kuris suks tik priekinius elektromobilio ratus. Prognozuojama, kad ID. LIFE iki 100 km/val. bėgėsis tik maždaug 6,9 sekundes – mieste to daugiau nei pakanka. Tiesa, šis automobilis, kuris greičiausiai nešios ID. 2 vardą, neužsidarys miesto aplinkoje. „Volkswagen“ teigia, kad ID. LIFE tarp įkrovimų nuvažiuos apie 400 km.
Ir kainuos 20-25 tūkstančius eurų! Tai – labai viliojanti kaina. Aišku, ID. LIFE neprimena mados aksesuaro ar prabangaus žaislo. Bet tai – praktiškas elektromobilis, kurį galima pasiimti ir į ilgesnę kelionę. Galbūt tais 2025 metais, kai ID. LIFE taps realybe, šiame segmente bus ne tik „Volkswagen“ ir „Tesla“, bet ir daugiau žaidėjų. Didesnė konkurencija skatins kūrybiškus sprendimus ir, galbūt, kainų kritimą. O tai yra gera naujiena.