• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vairuotojų pinigines kitąmet dar labiau patuštins ne tik naujasis taršos mokestis, bet ir brangstanti automobilių techninė apžiūra. Susisiekimo ministerija šiuo metu skaičiuoja, kiek turėtų pabrangti 5-is metu nekeista paslaugos kaina. Anot patikrą vykdančių įmonių, kainas kelti verčia darbuotojų atlyginimai, kuriuos esą reikia nuolat didinti.

Vairuotojų pinigines kitąmet dar labiau patuštins ne tik naujasis taršos mokestis, bet ir brangstanti automobilių techninė apžiūra. Susisiekimo ministerija šiuo metu skaičiuoja, kiek turėtų pabrangti 5-is metu nekeista paslaugos kaina. Anot patikrą vykdančių įmonių, kainas kelti verčia darbuotojų atlyginimai, kuriuos esą reikia nuolat didinti.

REKLAMA

Vilnietis Gintas viename iš sostinės techninės apžiūros centrų tikrina savo automobilį. Lengvojo automobilio techninės apžiūros kaina šiuo metu svyruoja nuo 14-os su puse iki beveik 24-ių eurų.

Tiesa, šios kainos ilgai išsilaikyti neturėtų. Šiuo metu susisiekimo ministerija ketina branginti techninę apžiūrą. Paskutinį kartą kainos keitėsi 2014-aisiais. Tiesa, šį kartą jo neturėtų būti fiksuotos. Susisiekimo ministerija kuria specialią formulę, kuriai paaiškėjus bus galima įvardinti kiek ir kada augs kainos.

„Projekte yra numatyta, kad yra numatoma bazinė kaina ir bazinė kaina pasikeitus tam tikriems parametrams, gal infliacijai, gal vidutinis darbo užmokesčio padidėjimas tam tikrais koeficientais, bus galima tada tą kainą peržiūrėti“, – sako viceministras Vladislav Kondratovič.

REKLAMA
REKLAMA

„Atsižvelgiama ne tik TA įmonių ūkinės veiklos rezultatus, bet apskritai vertinama, kas vyks Lietuvoje. Kaip keičiasi vartotojų kainų indeksas, kaip didėja bendras statistinis atlyginimų vidurkis“, – teigia „Transeksta“ atstovas Renaldas Gabartas.

REKLAMA

Nauja kainų formulė leis didinti kainas tiek kartų, kiek reikės.

„Atsiradusi formulė labiausiai džiugina tuo, kad atsiranda labai aiškios žaidimo taisyklės, kada gali būti peržiūrimos tos kainos, kokiais motyvais ją galima didinti, kažkaip koreguoti“, – kalbėjo „Transeksta“ atstovas R. Gabartas.

Nors susisiekimo ministerija nedrįsta spėlioti kiek konkrečiai, ir kada tiksliai kils kainos, Įmonės spėlioja, kad pirmuosius pokyčius kainoraščiuose galbūt išvysime kitų metų pradžioje.

REKLAMA
REKLAMA

„Jei lažinčiausi sakyčiau 2 eurai, 3 eurai maksimume. Tikriausiai, čia yra spėjimas“, – mano R. Gabartas.

Techninės apžiūros centrai aiškina, kad naujos kainos leis darbuotojams mokėti didesnius atlyginimus.

„Šiuo metu kontrolierius, turintis inžinerinį išsilavinimą aukštąjį, jis gauna nuo 900 iki 1000 eurų į rankas. Tas atlyginimas nėra labai konkurencingas. Visuose servisuose kaip minimum pusantro karto daugiau uždirba. Lūkestis yra mokėti solidų atlyginimą, kad jis būtų adekvatus, jis motyvuotų, apsaugotų nuo pagundų susitarti“, – sako R. Gabartas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Technines apžiūrų stotys, jos irgi tos pačios ekonomikos dalis. Natūralu, kad veikia toje pačioje ekonominėje erdvėje. Veiksniai, kurie įtakoja kitas įmones, įtakoja ir ją“, – kalbėjo V. Kondratovič.

Lietuvoje techninės apžiūros kaina yra viena mažesnių Europoje. Anot įmonių, Latvijoje vidutinė lengvojo automobilio apžiūra kainuoja apie 23-is, Lenkijoje 25-is, Estijoje 40-imt o Vokietijoje daugiau nei 100-ą eurų.

REKLAMA

Štai, ką apie tai mano vairuotojai:

„Viskas normalu, visur kainos šiek tiek kyla, atlyginimai kyla, viskas normaliai.“

„10, 15, 20. Manau čia 3, 4 eurai tik pradžia. Kasmet turėtų brangti. Čia nebūtų kažkokia naujiena.“

„Na ir kas. Be problemų. Pabrango. 5 eurais pabrango. Kartą per 2 metus – viešpati neverta apie tai kalbėti.“

Susisiekimo ministerija prognozuoja, kad diskusijos dėl tikslios kainos skaičiavimo metodikos tęsis iki spalio pabaigos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų