• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šį pavasarį triukšmingai buvo pristatyti pasiūlymai automobilių technines apžiūras leisti vykdyti neribotam kiekiui įmonių. Tačiau panašu, kad ši iniciatyva užgeso. Vietoje jos, planuojama tiesiog patvirtinti naują apžiūrų kainų skaičiavimo metodiką.

Šį pavasarį triukšmingai buvo pristatyti pasiūlymai automobilių technines apžiūras leisti vykdyti neribotam kiekiui įmonių. Tačiau panašu, kad ši iniciatyva užgeso. Vietoje jos, planuojama tiesiog patvirtinti naują apžiūrų kainų skaičiavimo metodiką.

REKLAMA

Šiuo metu galioja dar 2014 m. pabaigoje susisiekimo ministro įsakymu patvirtintos techninių apžiūrų kainos.

Jos svyruoja nuo 5,21 euro silpniausiems mopedams ir motociklams iki 35,62 euro sujungtiems autobusams ir troleibusams. Pakartotinės apžiūros kainuoja nuo 0,87 euro iki 17,96 euro. Lengvojo automobilio techninė apžiūra kainuoja 14,48 euro.

Užuot patvirtinus naujas techninių apžiūrų kainas, siūloma įtvirtinti bendrą jų skaičiavimo tvarką.

Naujas Susisiekimo ministerijos įsakymo projektas vadinasi „Dėl maksimalių privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros kainų nustatymo metodikos patvirtinimo“.

REKLAMA
REKLAMA

Deklaruojamas jos tikslas – „nustatyti skaidrius ir ekonomiškai pagrįstus, padengiančius paslaugų sąnaudas ir užtikrinančius reikiamą paslaugų kokybę skaičiavimo metodus, taikomus pirminėms ir pakartotinėms techninės apžiūros procedūrų maksimalioms kainoms apskaičiuoti, perskaičiuoti ir patvirtinti.“

REKLAMA

Techninės apžiūros kainos būtų skaičiuojamos atsižvelgiant į jas atliekančių įmonių tiesiogines ir netiesiogines sąnaudas, taip pat leidžiamą pelno maržą, kuri būtų ne didesnė kaip 7 proc. apžiūrų kainos.

Metodikoje taip pat įtvirtinta nuostata, kad „Techninės apžiūros procedūros kaina perskaičiuojama kiekvienų metų vasario mėnesį, jei darbo užmokesčio pokytis nuo paskutinio procedūrų kainų patvirtinimo yra lygus arba viršija ± 9 proc. ir / arba infliacijos / defliacijos pokytis yra lygus arba viršija ±4 proc. pagal Lietuvos Statistikos departamento duomenis.“

REKLAMA
REKLAMA

Sprendžiant iš dokumento, Lietuvos transporto saugos administracija prižiūrėtų, kaip įmonės apskaičiuoja savo paslaugų kainą. Kas tiksliai atliktų kainų skaičiavimus ir kas formaliai jas patvirtintų, metodikoje nenurodoma.

Kaip nurodoma metodikos lydraštyje visi suinteresuoti asmenys savo pastabas ir pasiūlymus gali teikti 10 darbo dienų. Atskirų konsultacijų su visuomene dėl to nenumatoma.

Ministerija aptaki

Portalas tv3.lt paklausė Susisiekimo ministerijos, kaip patvirtinus naują metodiką keistųsi dabartinės techninių apžiūrų kainos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Užuot tiesiai atsakiusi į daugeliui gyventojų ir įmonių rūpimą klausimą, ministerija aptakiai nurodė, kad projektu kainos nėra tvirtinamos. Atsiųstame komentare pacituotas metodikos tikslas ir pateiktas aptakus paaiškinimas:

„Numatoma, kad patvirtinus maksimalių privalomosios techninės apžiūros kainų nustatymo metodiką, kainos už techninės apžiūros atlikimą bus peržiūrėtos. Paskutinį kartą kainos už techninę apžiūros atlikimą buvo perskaičiuotos 2014 m.“

REKLAMA

Iki trečiadienio vakaro nepavyko gauti technines apžiūras atliekančių įmonių atstovo komentaro dėl siūlomos naujos kainų nustatymo metodikos. Ketvirtadienį jis informavo, kad technines apžiūras atliekančios įmonės susilaikys nuo komentaro, kiek kainuotų apžiūros, jeigu jų kaina būtų skaičiuojama pagal naują metodiką.

Triukšmo daug, veiksmo jokio

Kiek Lietuvoje turi būti techninių apžiūrų stočių ir kaip jos turi būti išsidėstę šalies teritorijoje, nustato dar 2004 m. priimtas susisiekimo ministro įsakymas. Pagal jį, dešimtyje buvusių šalies apskričių apžiūras atlieka 10 bendrovių.

REKLAMA

Periodinės techninės apžiūros privalomos visoms Lietuvoje registruotoms transporto priemonėms ir priekaboms. Taigi, bendrai šios įmonės turi garantuotą skaičių klientų ir užtikrintas pajamas.

Primename, kad balandžio pabaigoje Vidaus reikalų ministerija žiniasklaidai pristatė įstatymų pakeitimus, kuriuose numatyta, kad „techninės apžiūros įmonėmis galės būti servisai, įgalioti automobilių atstovai, kurie turės reikiamą įrangą techninei apžiūrai atlikti.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Be to, siūlyta nustatyti, kad naujus lengvuosius automobilius būtų reikalaujama tikrinti praėjus ne 3 metams po pirmos jų registracijos, o 4 metams.

Tokie pasiūlymai sulaukė daug diskusijų, jiems itin priešinosi išskirtinę teisę atlikti technines apžiūras turinčios įmonės.

Daug pastabų turėjo ir kitos institucijos. Vien Teisingumo ministerija įstatymų projektams pateikė per 100 įvairiausių pastabų.

Per pastarąjį pusmetį pasikeitus prezidentui ir ministrų kabinetui, dabartinė Vidaus reikalų ministerijos vadovybė atsisako inicijuoto projekto. Ministerijos atstovai portalą tv3.lt informavo, kad iniciatyva perduota Susisiekimo ministerijai ir kitoms institucijoms, tačiau nežino, ar šios iniciatyvą perėmė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų