• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvoje galioja reikalavimas transporto priemonės „sveikatą“ tikrinti kas dvejus metus. Toks sąlyginai ilgas intervalas yra itin svarbus važinėjantiems senesniais (statistinis mūsų šalies transporto parko amžiaus vidurkis yra beveik 15 metų – aut. past.) automobiliais.

Lietuvoje galioja reikalavimas transporto priemonės „sveikatą“ tikrinti kas dvejus metus. Toks sąlyginai ilgas intervalas yra itin svarbus važinėjantiems senesniais (statistinis mūsų šalies transporto parko amžiaus vidurkis yra beveik 15 metų – aut. past.) automobiliais.

REKLAMA

Intensyviai eksploatuojant ypatingai senesnius automobilius greičiausiai atskirų detalių ir agregatų resursas pasibaigs gerokai anksčiau nei ateis laikas naujam vizitui į techninės apžiūros (TA) stotį.

Tad jei automobilis nesulaukia nuolatinės profesionalios priežiūros tai labai greitai tampa problema, kuri išryškėja pačiu netinkamiausiu metu – per privalomą techninę apžiūrą.

Bando maskuoti bėdas

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ ekspertai teigia, kad nemalonių siurprizų bei tikėtinų problemų kelyje galima išvengti net ir tuomet, kai transporto priemonės savininkas negali pasigirti inžinerinių žinių gausa ir galbūt netiksliai interpretuoja automobilio skleidžiamus garsus ar pakitusį elgesį.

REKLAMA
REKLAMA

„Tokiais atvejais svarbūs du dalykai – bent kartą per metus atlikti nešališką ir profesionalų techninės būklės įvertinimą bei priimti adekvačius sprendimus sužinojus, kokios detalės susidėvėjusios ir ką būtina remontuoti. Esminis patarimas – nebandyti maskuoti automobilio trūkumų ar ieškoti būdų „nusipirkti ramybę“.

REKLAMA

Svarbu suvokti, kad ne TA kontrolieriui ar kelių policijos pareigūnui, o pačiam automobilio savininkui turėtų rūpėti kiek ir kokios rizikos egzistuoja tapti „keleiviu prie vairo“. Vairuotojas turi suvokti, kuo rizikuoja kiekvieną kartą sėsdamas prie techniškai netvarkingos transporto priemonės vairo“, – teigė asociacijos „Transeksta“ direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus.

Anot jo, teisingai mąstančių vairuotojų Lietuvoje daugėja: „Kontrolieriai, atkreipę dėmesį į patikrai pristatyto automobilio trūkumus, vis dažniau sulaukia padėkų, o ne priekaištų, esą prie jų „kabinėjamasi dėl smulkmenų“.“

REKLAMA
REKLAMA

A. Glėbus taip pat atkreipė dėmesį į diagnostikos kainą: „Bet kurioje techninės apžiūros stotyje svarbiausios automobilio sistemos, pradedant važiuokle ir baigiant variklio darbo įvertinimu, patikrinamos mažiau nei už 15 eurų. Panašios apimties darbai bet kuriame servise kainuoja bent dvigubai daugiau.“

Taip pat norintiems TA stotyse sugaišti kuo mažiau laiko technikos ekspertas rekomenduoja naudotis elektronine išankstinės registracijos sistema, leidžiančia pasirinkti pačiam automobilio savininkui patogiausią patikros laiką ir išvengti laukimo eilėse.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Privalomi „namų darbai“

Prieš keliaujant į TA patartina atlikti keletą nesudėtingų, jokios diagnostinės įrangos nereikalaujančių, testų bei pašalinti smulkius trūkumus.

Pravartu patikrinti:

1. Ar veikia langų valytuvai ir ar pakanka ploviklio.

2. Ar tinkamas variklio alyvos lygis (tai ypač svarbu automobiliams su dyzeliniais varikliais).

3. Ar išmetimo sistema sandari.

4. Ar pritvirtinta akumuliatoriaus baterija.

5. Ar veikia žibintai ir indikatoriai.

6. Ar padangų protektoriaus rašto gylis ne mažesnis kaip 1,6 mm, o žiemos periodu – ne mažesnis kaip 3 mm.

REKLAMA

7. Ar nesuplyšusios apsauginės šarnyrų gumos.

8. Ar galinio vaizdo veidrodis yra tvarkingas ir patikimai pritvirtintas.

9. Ar veikia garso signalas.

10. Ar veikia saugos diržų (taip pat ir galinių) fiksatoriai.

11. Ar veikia stabdymo žibintai.

12. Ar yra avarinio sustojimo ženklas.

13. Ar yra pirmosios pagalbos rinkinys.

14. Ar yra gesintuvas.

15. Ar padangų slėgis atitinka gamintojo rekomendacijas.

16. Ar visi ankstesnių apžiūrų metu aptikti defektai pašalinti.

Dažniausi trūkumai

Dažniausiai nustatomų techninių trūkumų pasiskirstymas lengvųjų automobilių klasei priskiriamoms transporto priemonėms (duomenys išreikšti procentais, tad jei yra 13 proc., tai reiškia, kad trūkumas yra nustatomas 13 iš 100 atvejų):

REKLAMA

Nesureguliuoti artimųjų šviesų žibintai – 13.32

Netvarkingos pakabos lankstinės jungtys, lankstai – 11.91

Netvarkingas arba nešviečia valstybinio numerio žibintas – 6.20

Nustatomas per didelis dūmingumas – 6.09

Per mažas stovėjimo stabdžių efektyvumas – 6.01

Netvarkinga ir nesandari išmetimo sistema – 5.83

Netvarkinga vairo traukių ir svirčių būklė – 5.43

Netvarkingi priekiniai žibintai – 5.13

Aptinkamas skysčių nuotėkis (variklis, pavarų dėžė ir pan.) – 7.70

Netvarkingi rūko žibintai – 4.76

Netvarkingas darbinių stabdžių veikimas – 4.59

Netvarkingi arba nešviečia stabdymo signalo žibintai – 4.20

Netvarkingos spyruoklės ir stabilizatoriai – 3.67

Netvarkingi standūs stabdžių sistemos vamzdeliai – 3.36

Nustatomas per didelis išmetamųjų dujų kiekis – 3.30.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų