„Aš šitą informaciją gavau prieš dvi dienas, nes man buvo pateikta informacija, kad visi susitarimai yra pasirašyti, ir per šią dieną turiu išsiaiškinti, ar ta informacija yra teisinga, ar klaidinga. Jeigu Lietuva tikrai trukdo „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimui, tai susisiekimo ministras žino mano išsakytas mintis, kad tada turi būti pakeisti tam tikri žmonės, kurie yra atsakingi už to projekto įgyvendinimą“, - interviu Žinių radijui ketvirtadienį sakė A.Butkevičius. Premjeras pažadėjo išsiaiškinti visus tokios padėties aspektus bei tai, ar viešai pateikta informacija yra teisinga.
„Taip, bet aš turiu pirmiausia sužinoti tikrą informaciją, nes prieš tai turėjau informaciją, kad jokių trukdžių nėra ir visi dokumentai yra pasirašyti“, - tvirtino A.Butkevičius, paklaustas, ar žmogiškasis faktorius lėmė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ nepasirašė susitarimo.
Premjero atstovas spaudai Mindaugas Janulionis vėliau BNS patikslino, kad premjeras neturėjo galvoje konkrečių vadovų ar pareigūnų, o kalbėjo labiau abstrakčiai.
„Lietuvos geležinkeliai“ vieninteliai savo parašu kol kas nepatvirtino sutarties „Rail Baltica“ dėl viešųjų pirkimų tvarkos. Susisiekimo ministerijos atstovas Nerijus Kaučikas trečiadienį teigė negalintis pažadėti, kad įmonė pasirašys sutartį, tačiau tikino, kad ji jos nepasirašė tik dėl techninių dalykų. Praėjusią savaitę bendrovė pranešė nepritarianti susitarimui dėl „Rail Baltica “ konkursų - esą ji norėtų pati juose dalyvauti, o dabar ji neturi tokios teisės, kadangi yra bendros įmonės akcininkė. Nei Susisiekimo ministerijos, nei „Lietuvos geležinkelių“ atstovai kol kas neatsako į klausimą, ar įmonės vadovas Stasys Dailydka pasirašys sutartį.
Baltijos šalių atstovai rugsėjo pradžioje Briuselyje susitarė dėl daug ginčų kėlusios „Rail Baltica“ konkursų skelbimo tvarkos. Pagal susitarimą, pirkimai bus skirstomi į tris kategorijas: vien bendros įmonės organizuojami pirkimai, konsoliduoti bendros įmonės skelbiami pirkimai ir Baltijos šalių atskirai organizuojami, tačiau bendros įmonės griežtai prižiūrimi pirkimai.
Projektui, kurio vertė sieks apie 4-5 mlrd. eurų, ES 2014-2020 metais gali skirti iki 85 proc. lėšų. „Rail Baltica“ darbams Lietuvoje Europos Komisija pernai jau skyrė 106 mln. eurų, šiemet – dar beveik 191 mln. eurų.