Bekompromisė lietuvių kova
Visi trys lietuvių ekipažai važiuos tos pačios markės automobiliais – „Toyota Hilux“. Antanui Juknevičiui talkins šturmanas Darius Vaičiulis, Benediktui Vanagui – lenkas Sebastianas Rozwadowski, Vaidotui Žalai – Saulius Jurgelėnas.
Motociklą trasoje sieks išlaikyti Balys Bardauskas.
„Iš mūsiškių neišskirčiau nė vieno sportininko. Šis ralis – ypatingas Lietuvoje, labai populiarus. Gal todėl, kad itin tolimas ir sudėtingas?“, – šypsojosi lenktynininkas Darius Jonušis.
Pernai finišo dėl automobilio gedimo nepasiekęs B. Vanagas norėjo praėjusių metų automobilį iškeisti į naujesnį. Planas neišdegė, tad Benas šiemet startuos dar senesnės kartos modeliu nei 2017-aisiais.
Išvykstančio lenktyninko oro uoste žurnalistai klausė, ar tiesa, kad jo technika dvigubai geresnė nei kitų kolegų iš Lietuvos. To B. Vanagas nekomentavo.
„Visiška netiesa, – tv3.lt tikino autosporto žurnalistas Ramūnas Fetingis. – Beno mašina labai panaši į kolegų. Jei kalbėtume apie lietuvių šansus, išskirčiau tris aspektus. Pirma – kiek lenktynininkai greiti. Antra – kiek jų komandos pasiruošusios, kiek kvalifikuota ekipų darbo jėga ir kiek jos turi atsarginių dalių. Trečia – kiek vairuotojai turės drąsos, beprotiškumo. Kas daugiau rizikuos, tas turės geresnes galimybes užimti aukštą vietą. Tačiau padidės tikimybė sudaužyti mašiną. Labai daug lems šaltų nervų ir greičio santykis.“
R. Fetingio nuomone, Dakare vyks principinė, bekompromisė trijų lietuvių kova.
Ramūnas mano, kad lietuviai Pietų Amerikoje turės panašias galimybes. Prastesnė V. Žalos starto pozicija, nes jis lenktynes pradės apie 20 vietų vėliau nei A. Juknevičius ar B. Vanagas. Kita vertus, ši pozicija gali būti ir patogesnė – dykumoje, kopose bus daugiau vėžių.
Skirtingi scenarijai
A. Juknevičiaus ir D. Vaičiulio duetas pernai užfiksavo aukščiausią rezultatą Lietuvos istorijoje. Duetas buvo 21-as.
„Jeigu mūsiškiai nedarys didesnių klaidų, šiemet bent vienas ekipažas bus aukščiau“, – neabejoja R. Fetingis.
„Mūsų sporte, ypač tokioje ilgoje distancijoje, labai daug lemia automobilio patikimumas, lenktynininko klaidos. Visi trys ekipažai turi labai panašias galimybes. Visi gali užimti 15–20 vietas, bet gali ir nefinišuoti“, – mano D. Jonušis.
Jo favoritas – A. Juknevičius. D. Jonušiui imponuoja sportininko viešieji ryšiai ir paprasto berniuko iš Lietuvos įvaizdis.
Pasak R. Fetingio, sudėjus A. Juknevičiaus ir V. Žalos šiemet surinktus biudžetus, gautume B. Vanago išteklius. Ramūno nuomone, Benediktas puikiai pasinaudoja didesniu biudžetu, jį skirdamas komandos populiarinimui ir viešinimui. Esą šio lenktynininko darbas su žiniasklaida – visiškai kitokio lygio nei likusių lietuvių.
„Dakare biudžetas labai svarbus. Kalbame apie detales ir kvalifikuotą darbo jėgą. Daug lems marotininis greičio ruožas, kuriame automobilius turės tvarkyti patys lenktynininkai bei šturmanai. Po šio etapo išaiškės tikrasis lietuviškas lyderis. Rezultatai gali smarkiai išsiskirti“, – mano R. Fetingis.
Turistinis žygis?
Aukščiausia lietuvių kada nors pasiekta greičio ruožo vieta – ketvirtoji. Tokį rezultatą 2015-aisiais užfiksavo B. Vanagas, važiavęs su baltarusiu Andrejumi Rudnickiu.
„Šiemet yra galimybė lietuvius pamatyti aukštose pozicijose. Ypač Argentinoje, kur vyks klasikiniai ralio etapai. Juose Benas ir Vaidotas labai stiprūs. Ypač Vaidotas“, – vertino R. Fetingis.
Jo nuomone, būtent V. Žala – nutrūktgalviškiausias iš trijų lietuvių, savo karjeroje turėjęs daugybę avarijų. Neatsakingai spausti gali pradėti ir B. Vanagas, jei jis atsiliks nuo tautiečių.
„A. Juknevičius, greičiausiai, gali jaustis stipriausiai, bet ir jis turi sportinio durnumo, kai pradeda be reikalo rizikuoti. Bus labai svarbu, kaip veiks šturmanų stabdžių funkcija, – kalbėjo R. Fetingis. – Iš Lietuvos ekipažų daugiausia patirties maratonuose turi S. Jurgelėnas, o labiausiai patyręs – S. Rozwadowski. Kuris šturmanas geriausias psichologas, vertinti nesiryžčiau.“
D. Jonušis tv3.lt išskyrė dar vieną atžvilgį: „Daug kalbame apie finansus, biudžetus, bet svarbi ir patirtis. Kaip gali jos turėti, jei metus niekur nevažiuoji? Šnekame objektyviai – nė vienas lietuvis neturi galimybių laimėti Dakaro. Ar jums kuris nors pasakė, kad vyksta su tokiu tikslu? Tuomet vieta per daug sureikšminama, nes važiavimas tampa turistiniu žygiu. Galbūt sumenkinu, to tikrai nesiekiu, bet šiame pasakyme yra šiek tiek teisybės.“
R. Fetingio nuomone, motociklininko B. Bardausko tikslas – pasiekti Dakaro ralio finišą.
Favoritai
Pastaraisiais metais dominavusi „Peugeot“ komanda prieš Dakarą paskelbė, kad šis ralis ekipai bus paskutinis.
R. Fetingis mano, kad būtent ši gamyklinė komanda turi didžiausius šansus laimėti automobilių įskaitą. Pašnekovas favoritu įvardija Dakaro legendą – Stephane’ą Peterhanselį. Esą WRC asui Sebastienui Loebui labai nepalankios dykumos, o 55-erių Carlosas Sainzas – per senas. Nors ispanas be reikalo nerizikuoja, vis tiek pridaro klaidų.
Dakaro ekspertas tamsiuoju šių metų ralio arkliuku įvardija „Mini“ bagius. Juos valdys suomis Mikko Hirvonenas ir pastaraisiais metais sužibėjęs Yazeedas Al-Rajhi iš Saudo Arabijos.
Istorinę pergalę gali pasiekti Nasseras Al-Attiyah su „Toyota“. Jis taptų pirmuoju lenktynininku, laimėjusiu Dakarą su trimis skirtingais automobiliais. Katarietis 2011-aisiais triumfavo su „Volkswagen“, 2015-aisiais – „Mini“.
Didžiausia nežinia tradiciškai gaubia motociklininkus. Šioje įskaitoje nėra ryškaus lyderio. R. Fetingis pretendentais į titulą įvardytų šešis ar aštuonis sportininkus.
R. Fetingio vertinimu, akivaizdūs sunkvežimių įskaitos favoritai – rusiški „Kamaz“. Dalyvių sąraše kol kas nematyti 2012 ir 2016 metais su „Iveco“ triumfavusio Gerardo de Rooy.
Ramūnas mano, kad lengviausia laimėti keturračių įskaitoje. Šiemet lyderiais laikomi rusas Sergejus Kariakinas, čilietis Ignacio Casale. Netoli jų turėtų būti ir lenkas Rafalas Sonikas, čekas Josefas Machačekas.