Su Rusijos geležinkeliais siejamų bendrovių siekiai perimti NATO krovinių gabenimą į Afganistaną ne tik atima pelną iš Lietuvos vežėjų, bet ir kelia nerimą Seimo nariams.
„Balsas.lt savaitė“ jau rašė, kaip „Rusijos geležinkelių“ antrinės įmonės „Transkonteiner“ atstovė, bendrovė „Hoptransa“, kurioje įsidarbino buvęs Lietuvos kariuomenės vadas Valdas Tutkus, siekia perimti per Lietuvos teritoriją gabenamų NATO krovinių tranzitą į Afganistaną.
Seimo ekonomikos komiteto pirmininkas, Tautos Prisikėlimo partijos narys Dainius Budrys padėtį pervežimų sektoriuje sieja pirmiausiai su tikslais suskaldyti „Lietuvos geležinkelius“.
„Dar kadencijos pradžioje priešinausi Susisiekimo ministerijos užmačioms papjauti vištą dedančią auksinius kiaušinius –skaidyti „Lietuvos geležinkelius. Dėl to perspėjo ir daugybė Europos Sąjungos institucijų vadovų bei ekspertų. Štai čia tikrai buvo milžiniškas pavojus ir jie išlieka, nes tą klausimą nuolat kas nors bando grąžinti į darbotvarkę.
Tiek kiek kalbame apie verslą su taip pačiais rusais, jį tiesiog reikia plėtoti, bet tai turi duoti abipusę naudą. Uostas ir geležinkeliai turi dirbti visomis kryptimis, bet turi likti valstybės rankose“, - kalbėjo pirmininkas.
Seimo opozicijos lyderis, socialdemokratas Algirdas Butkevičius neabejoja, kad „Lietuvos geležinkeliais“ domisi Rusija. „Savaime nematau problemos dėl to, kad privačios kompanijos susitaria dėl tarifų ir naudą iš to turi tiek „Lietuvos geležinkeliai“, tiek kita bendrovė – rusų ar indų nėra svarbu.
Kas kita, kad nuolat keliamas geležinkelių skaidymo ir liberalizavimo klausimas. Vokietija ar Britanija, kurios buvo liberalizavusios šį sektorių, turėjo daug investuoti, kad jį paskui sutvarkytų. „Lietuvos geležinkelių“, kurie jau eksploatuoja ir naujus šilumvežius, kaip kąsnelio, tikrai daug kas norėtų. Neabejoju, kad norėtų ir rusai“, – užsiminė A. Butkevičius.
Savo ruožtu, Liberalų sąjūdžio deleguotas Susisiekimo ministras,Eligijus Masiulis neįžvelgia jokių pavojų nacionaliniams interesams ir teigia, kad ministerija stebi procesus krovinių pervežimo sektoriuje.
„Mes visus procesus matome, juos atidžiai stebime, tačiau šiuo metu didelio pavojaus tikrai nematau. Publikacijose apie tai, kad „Rusijos geležinkelių antrinė įmonė „Transkonteiner“ neva perėmė NATO krovinių tranzitą į Afganistaną Latvijoje ir Estijoje, turbūt turime omeny, kad važiuojama per Rusijos teritoriją?
Ekspedijavimo kompanijos, kurios derasi su NATO krovinių centru, pačios įgaliotos tuos maršrutus paimti. Mes galime įtakoti tik tai, kaip tranzitas vyks mūsų teritorijoje, o toliau – kompanijoms lieka susitarti dėl tarifų ir naudos“, – kalbėjo E. Masiulis.
Spaudoje skelbta, kaip „Rusijos geležinkeliai“ per antrinę įmonę „Transkonteiner“ Latvijoje ir Estijoje perėmė NATO krovinių tranzitą į Afganistaną.
Seimo ekonomikos komiteto pirmininkas, Tautos Prisikėlimo partijos narys Dainius Budrys padėtį pervežimų sektoriuje sieja pirmiausiai su tikslais suskalgyti „Lietuvos geležinkelius“.
„Dar kadencijos pradžioje priešinausi Susisiekimo ministerijos užmačioms papjauti vištą dedančią auksinius kiaušinius –skaidyti „Lietuvos geležinkelius. Dėl to perspėjo ir daugybė Europos Sąjungos institucijų vadovų bei ekspertų. Štai čia tikrai buvo milžiniškas pavojus ir jie išlieka, nes tą klausimą nuolat kas nors bando grąžinti į darbotvarkę.
Tiek kiek kalbame apie verslą su taip pačiais rusais, jį tiesiog reikia plėtoti, bet tai turi duoti abipusę naudą. Uostas ir geležinkeliai turi dirbti visomis kryptimis, bet turi likti valstybės rankose“, - kalbėjo pirmininkas.