Paruošiamieji darbai atliekami jau nuo trečiadienio, jie vyks ir penktadienį nuo 7 ryto iki 14 val. Šiuo laiku penktadienį prie Krunos tilto laikinai bus uždaryta antroji magistralės eismo juosta Kauno kryptimi, rašoma pranešime spaudai.
Tuo metu nuo šeštadienio ryto Kauno kryptimi eismas bus kreipiamas dviem juostomis laikinu tiltu, o Vilniaus kryptimi eismas bus kreipiamas viena puse esamu tiltu.
Dėl galimybės eismą kreipti laikinu tiltu bus išvengta laiko ir finansinių nuostolių – vairuotojams nereikės sustoti arba važiuoti didelėmis apylankomis.
Planuojama, kad tokia eismo tvarka galios iki kitų metų pavasario, kol bus pradėti vykdyti antrojo nuolatinio tilto įrengimo darbai. Vairuotojai raginami atsižvelgti, jog gali formuotis spūstys, ir atsakingai planuoti keliones, laikytis nurodytų greičio ribojimų bei atidžiai stebėti kelio ženklus. Visą informaciją apie kelių būklę ir eismo sąlygas valstybinės reikšmės keliuose eismo dalyviai gali sužinoti ir www.eismoinfo.lt.
Ilgiausias laikinasis tiltas Lietuvoje
128 metrų ilgio modulinis tiltas yra ilgiausias istorijoje laikinasis tiltas, kada nors pastatytas Lietuvoje. Amerikiečių gamintojo surenkama tilto konstrukcija buvo išnuomota ir atgabenta į Lietuvą specialiai šiam rekonstrukcijos projektui iš Lenkijos. Baigus Krunos tilto rekonstravimo darbus, laikinasis tiltas bus išardytas ir pašalintas.
Pirmojo nuolatinio tilto įrengimo darbai prasidės pirmadienį nuo eismo organizavimo priemonių diegimo (laikinų atitvarų), asfalto dangos frezavimo, komunikacijų iškėlimo, laikinų spraustasienių įrengimo. Tuo pat metu, kai eismas toliau vyks laikinuoju tiltu, dideliame aukštyje nuo žemės bus nugriautas senasis tiltas ir pastatomas naujas.
Naujas nuolatinis tiltas bus pastatytas iš plieno ir gelžbetonio konstrukcijų, jo perdangų ilgis sieks 125 metrus.
Siekiant užtikrinti eismo dalyvių ir kelių darbuotojų saugumą, šiame magistralės ruože jau nuo praėjusių metų rudens įvesti eismo ribojimai. Transporto priemonių greitis apribotas iki 50 km/val., atkarpoje susiaurintos važiuojamosios dalies juostos. Tiltas per Krunos upę yra vienoje intensyviausių magistralės vietų – čia per parą pravažiuoja apie 34 tūkst. transporto priemonių.
Primename, kad tiltas per Kruną, esantis intensyviausioje šalies automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda, yra blogiausios būklės tiltas Lietuvoje, dėl to pradėti ir kuo greičiau įgyvendinti rekonstrukcijos darbus buvo tiesiog būtina. Didžioji dauguma tiltų Lietuvoje statyti prieš daugiau nei 50 metų, jų būklė sparčiai degraduoja.
Kada bus baigta Krunos tilto rekonstrukcija?
Planuojama, jog Krunos tilto rekonstrukcija bus baigta iki 2027-ųjų pabaigos. Darbus atliks ackcinės bendrovės skelbtą viešąjį konkursą laimėjusi UAB „Tilsta“. Sutarties vertė – daugiau nei 24 mln. Eur su PVM.
Projekto finansavimui skirta daugiau kaip 9,4 mln. eurų Europos infrastruktūros tinklų priemonės (angl. Connecting Europe Facility, CEF) lėšų, kurios bus investuotos į magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda plėtrą pritaikant šį kelią dvejopam naudojimui (angl. dual-use). Likusi projekto suma finansuojama Valstybės biudžeto ir bankų solidarumo įnašo lėšomis.
Valstybinės reikšmės keliuose yra daugiau nei 100 blogos būklės tiltų, net 90 proc. šių kelio statinių trūksta finansavimo. Siekiant valstybinės reikšmės keliuose sutvarkyti kritinės ir blogos būklės tiltus ir viadukus reikia 470 mln. eurų. Tuo metu sutvarkyti visus šalies tiltus ir viadukus iki tenkinančios būklės reikia apie 1 mlrd. eurų. Tam, jog tiltų degradacijos problema būtų suvaldyta reikalingas tvarus ir ilgalaikis kelių infrastruktūros finansavimo sprendimas.