Panevėžyje šio Nendrės gatvėje esančio 2 namo gyventojai išties ūžia iš pykčio. Mat visi butai iš draudimo bendrovės „Gjensidige“ sulaukė sąskaitų su raginimu susimokėti priskaičiuotą skolą. Ši neva susidarė, kai buvo užlietas pirmame aukšte esantis butas.
Gyventojai aiškina, kad iš šio stovo per viršų išsiliejęs vanduo bute sugadino virtuvės spinteles, iškėlė sudėtas grindis.
„Aš jiems paskambinau tuoj pat, jie buvo sodyboj, kadangi buvo Joninės buvo, ir nieko čia beveik nebuvo namuose, bet tos balytės buvo pastebėtos 24 dieną. Rusyje ties jų stovu“, – pasakoja namo gyventoja Julija Guokienė.
Kadangi butas apdraustas, žala šeimininkams atlyginta, o nustatyti, kas užkimšo virtuvės stovą, draudikams taip ir nepavyko, todėl išmokėtus pinigus „Gjensidige“ nusprendė išsiieškoti iš visų kaimynų.
„Kaip iš giedro dangaus ateina laiškas, kad aš kažkam skolinga ir turiu susimokėti. Tada aš pradėjau aiškintis, žiūrinėti. nes man atrodo aš nieko nenusikaltus. Mes ant skirtingų stovų gyvenam“, – sako J. Guokienė.
„Atseit jie nupirko jų bėdą ir sugalvojo susirinkt iš visų pinigus“, – teigia namo gyventojas Stasys Guokas.
Sąskaitas susimokėti gavo ir kitos laiptinės gyventojai. Laiškus rankose spaudžiantys žmonės įsitikinę, kad draudikai beveik 2000 eurų nuostolį reikalauja padengti nepagrįstai. Kiekvienam butui priskaičiuota suma siekia nuo 40 iki 120 eurų. Laiške netgi grasinama – to nepadarius geranoriškai, „Gjensidige“ skolininkus perduos anstoliams.
„94 eurus turim susimokėti nuo kvadratūros ir vyras perdavė viską draudimui ir dabar tarsis su butų ūkiu“, – kalbėjo namo gyventoja Dalia Žukauskienė.
„Tai yra konkretus 5 butų reikalas, tai prie ko čia mes iš kito narvelio argi jūs ateinat čia užkimšti to virtuvės stovo“, – mano namo gyventoja Janina Gineikaitė.
Draudimo bendrovė aiškina, kad daugiabučio gyventojai dėl susidariusios padėties patys kalti. Nustatyta, kad bendro naudojimo kanalizacijos vamzdis name užsikimšo dėl nepriežiūros.
„Žalą sukėlė vandens avarija, vandeniui išsiveržus iš bendro naudojimo kanalizacijos stovo ir bendrovė kreipėsi į Panevėžio butų ūkį, kuris nurodė, kad jis nėra šio namo administratorius, tik atlieka paslaugas gyventojams“, – teigia „Gjensidige“ žalų vadovė Viktorija Katilienė.
Gyventojai įsitikinę, kad draudimas kalba netiesą. Štai Nendrės 2 namą administruojanti butų ūkio darbuotoja.
„Niekas nesikreipė, tik kai iš namo gyventojų sulaukiau skambučių kodėl kaip ką darysim. Kodėl mums nes yra 2 laiptinės ir stovų name 6“, – pasakoja butų ūkio darbuotoja Lina Petkūnienė.
Namo administratorė įsitikinusi, kad draudikai elgiasi akiplėšiškai mėgindami apgauti gyventojus. Jos nuomone, skolą gali priteisti tik teismas. Kad pagal tokį abejotiną verslo modelį draudimo bendrovė dirba ne pirmą kartą, tvirtina ir Kniaudiškių gatvės 23 namo pirmininkė. Moteris prieš dvejus metus bylinėjosi su draudimo bendrove lygiai dėl to paties. Buvo užlietas butas, priežastis neaiški, tad draudimas leido sau visas patirtas išlaidas perkelti ant gyventojų pečių.
„Pinigus išieškoti gali tik teismas priteisdamas aš taipo ir sakiau gyventojams, kad asmeniškai lauskiu teismo ir nemokėsiu“, – sako L. Petkūnienė.
„Davėm mes į miesto čia teismą, teismas pripažino iš pradžių, kad mes kalti. Bet mes apskundėm aukštesniam teismui ir laimėjom. Jo, jo ir laimėjom ir sugrąžino visas teismo išlaidas sumokėjo“, – pasakoja Kniaudiškių g. 23 namo pirmininkė Vitalija Vinogradovienė.
Šio daugiabučio namo gyventojams teisybės paieškos teisme truko dvejus metus.