„Alfa Romeo“ pačius sportiškiausius kompanijos modelius visuomet žymėdavo keturlapio dobilo logotipu. „145“ buvo ne išimtis.
„145“ modelių gamos viršūnėje įsitaisęs „145 Quadrifoglio“ pirmą kartą buvo pristatytas 1995 metų rugsėjį. Palyginus su standartiniu modeliu, automanams skirta versija turėjo kėbulo spalvos slenksčius, standesnę pakabą, „ABS“ sistemą, oda dengtą vairą ir sportiškas sėdynes. Tuo tarpu po variklio dangčiu slypėjo keturių cilindrų, 2 litrų darbinio tūrio benzininis variklis, kuris „QV“ versijoje išvystė 150, o vėliau – 155 arklio galių.
Kadangi „Alfa Romeo 145 Quadrifoglio“ patenka į užmirštų modelių kategoriją, naudotų automobilių rinkoje itališkas hečbekas kainuoja praktiškai tiek pat kaip ir perekupų išprievartautas „E46“ – maždaug 2000-3000 eurų.
Taip pat turime gerų žinių tiems, kas nori ekonomiško hečbeko – versija su 1,9 litro dyzeliu pasiūlys ne tik itin mažas kuro sąnaudas, bet ir itin smagų valdymą.
2 )
Antrasis pasiūlymas – taip pat atkeliauja iš Italijos, o tiksliau – sukurta Italijoje, pagaminta Lenkijoje.
„Fiat Panda“ iki šiol yra vienas populiariausių miesto automobilių. Šiuo metu gaminamas „Fiat Panda“ modelis puikiai tinka tiems, kuriems reikia tik transporto priemonės, leidžiančios greitai ir mikliai sukinėtis ankštose miestų gatvėse.
Prieš daugiau nei 10 metų „Fiat“ pristatė sportiškesnę „Panda“ modelio versiją – „Panda 100 HP“. Mažą ir kukliai atrodantį hečbeką varė vos 1,4 litro, 100 arklio galių išvystantis motoras.
100 arklio galių nėra daug, bet reikėtų paminėti dar vieną svarbų faktą – „Panda 100 HP“ sveria mažiau negu vieną toną. Mažas svoris, tikslus valdymas ir juokingi eksploatacijos kaštai „Fiat Panda 100 HP“ paverčia idealiu miesto automobiliu.
Šiuo metu gerai išlaikytą egzempliorių galima įsigyti vos už 3500 eurų.
3 )
Japoniškų automobilių gerbėjams taip pat turime įdomų pasiūlymą – „Suzuki Ignis Sport“, kuris šiek tiek primena „Fiat Panda 100 HP“.
„Suzuki“ taip pat turi mažo darbinio tūrio benzininį variklį, išvystantį 109 arklio galias, sveria mažiau negu Jūsų vakarienė ir kainuoja kaip visiems iki gyvo kaulo įgrisęs „Passat“.
Prioritetą šiam mažyliui turėtų teikti tie, kuriems dinaminės savybės nėra pats svarbiausias prioritetas.
Smagus valdymas – yra. Pigi eksploatacija – yra. Mažos kuro sąnaudos – taip pat yra.
Šiuo metu naudotų automobilių rinkoje „Suzuki Ignis Sport“ kainuoja maždaug 3000 eurų.
4 )
„Peugeot“ dešimtame dešimtmetyje sukūrė ne vieną, bet kelis labai, labai, labai gerus sportiškus hečbekus. Vienas iš jų – „Peugeot 106“.
Itin mažas „Peugeot“ hečbekas buvo beprotiškai populiarus visoje Europoje. Vis dėlto, didžioji dauguma „Peugeot“ hečbeką pirko su kukliais benzininiais ar dyzeliniais motorais. Tuo tarpu automanai žvalgydavosi tik į „S16“, „GTi“ arba „Rallye“ versijas.
Didžiausia „Peugeot 106“ problema – absoliučiai originalių egzempliorių trūkumas. Dėl puikaus valdymo ir žvitraus variklio mažasis „Peugeot“ hečbekas labai dažnai patenka į autosporto entuziastų rankas, kurie su šiuo automobiliu nepraleidžia progos sudalyvauti mėgėjiškose slalomo varžybose.
Labai gerai paieškojus, naudotų automobilių rinkoje galite surasite modifikacijų nepaliestą „S16“ už maždaug 2500 eurų. Tuo tarpu automanų rankose pabuvoję modeliai gali kainuoti net ir 7000 eurų.
5 )
1999 metais „Ford“ visuomenei pristatė atnaujintą ketvirtos kartos „Fiesta“ hečbeką. Atnaujintas modelis gavo naujo dizaino priekinę ir galinę dalį, keletą papildomų pakeitimų interjere. Vis dėlto, pati svarbiausia naujiena buvo „Ford Fiesta Zetec S“ (arba „Sport“) modelis.
Tradiciškai, sportiškiausia „Fiesta“ versija turėjo standesnę pakabą, papildomus stabilizatorius, gerokai pajėgesnę stabdžių sistemą. Šie ir kiti pakeitimai privertė daugelį tuomet automobilį apžvelgusius žurnalistus įsimylėti mažąją „Fiestą“.
Tad jeigu norite savo garaže turėti vieną geriausių sportiškų hečbekų, kuris pasirodė praėjusiame tūkstantmetyje – sukluskite, nes 102 arklio galias turintis hečbekas naudotų automobilių rinkoje kainuoja vos nuo 1000 iki 3000 eurų.