„Lada“ markės automobilius gaminanti „AvtoVAZ“ niekaip nesugeba sugrąžinti gamybos pajėgumų, kuriuos galėjo užtikrinti Prancūzijos automobilių koncernas „Renault Group“.
Po Rusijos įsiveržimo į Ukrainą, „Renault Group“ nusprendė pasitraukti iš šios šalies rinkos ir patį sunkiausią darbą perleido vietos valdžiai. Ir iš tiesų, vos po poros mėnesių visas pasaulis išvydo kaip stipriai Rusija ir jos automobilių industrija yra priklausoma nuo vakarietiškų komponentų tiekėjų.
Laikui bėgant „AvtoVAZ“ vadovams pavyko lokalizuoti kai kurių komponentų gamybą, tačiau net ir išsprendus šią problemą, „Lada“ automobiliuose vis tiek buvo galima rasti daugiau nei 1 500 komponentų, kurie į šalį daugiausiai atvykdavo iš Kinijos. Nepaisant Kinijos vyriausybės pagalbos Rusijai, pačių komponentų ir automobilių gamyba stringa.
Vinį į „AvtoVAZ“ karstą praėjusiais metais įkalė Jungtinės Valstijos, įtraukusi šią bendrovę į sankcijų sąrašus. Įtraukus „AvtoVAZ“ į sankcijų sąrašus, įmonei buvo apsunkintos galimybės atlikti itin svarbius mokėjimus už komponentų tiekimą iš užsienyje įsikūrusių partnerių, tačiau tai tik maža dalis problemų.
„AvtoVAZ“ ryšių su užsieniu ir bendravimo su akcininkais klausimais viceprezidentas Sergejus Gromakas įspėjo, kad dėl naujų sankcijų grėsmės gali būti sustabdytas automobiliams skirtų komponentų eksportas iš Kinijos į Rusiją.
„Nežinome kaip stipriai bus sugriežtintos sankcijos. Matome, kad nemažai Kinijos detalių gamintojų yra rimtai susirūpinę dėl antrinių sankcijų. Matome mokėjimų už komponentus problemų, todėl turime bendradarbiauti su Rusijos gamintojais, nes neturime kur kreiptis“, – sakė jis.
Teigiama, jog „Lada“ tiesiog turės pereiti prie sovietinio automobilių gamybos modelio. Tai reiškia, jog bendrovė turės sukaupti kuo daugiau reikalingų komponentų, jog automobilių gamyba galėtų būti tęsiama net ir sustabdžius komponentų importą.
Dar didesnį galvos skausmą kelia Kazachstanas ir Uzbekistanas. Šių šalių vyriausybės nenorėdamos sugadinti santykių su Vakarais, imasi kardomųjų priemonių, kurios padeda sumažinti per šias šalis vykdomą detalių importą. Šių šalių vyriausybės netgi stabdo anksčiau planuotus gamybos projektus.
Atsižvelgiant į nuolatos prastėjančią padėtį, Rusijos automobilių pramonės flagmanu laikoma „AvtoVAZ“ turės arba drastiškai sumažinti automobilių gamybą arba ją neribotam laikui sustabdyti.