• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Formulės 1 komandų vadovai, čempionato organizatoriai ir tarptautinės automobilių sporto federacijos šiuo metu diskutuoja ne tik apie esančias Formulės 1 problemas, bet tuo pačiu galvoja ką reikėtų daryti su Formulės 1 varikliais. 
Kol kas, nėra absoliučiai aišku, kokio tipo jėgainę ateityje naudos visi Formulės 1 bolidai, tačiau daugelis ekspertų yra linkę manyti, jog naujieji motorai turės keturių arba šešių cilindrų konfigūracijas. Tuo tarpu gamintojai, atsižvelgdami į savo norus į poreikius, neranda bendro sutarimo, o ir vargu ar jį greitu metu pavyks pasiekti.
Šiuo metu visos suinteresuotos pusės turi surasti bendrą sutarimą iki lenktynių Monzoje. Jeigu taip neįvyks, naujų variklių pasirodymas bus atidėtas iki 2026 m. sezono. Vis dėlto, tarptautinės automobilių sporto federacijos atstovai tikina, jog naujieji motorai turėtų pakeisti dabartinius nuo 2025 m. Nori to komandos ar ne.
Variklių gamintojos iki šiol sugebėjo sutarti tik dėl vieno dalyko. Naujieji varikliai privalo naudoti klimatui neutralius degalus (sintetinius degalus) ir hibridinę pavarą. „Ferrari“, „Mercedes“, „Renault“, „Red Bull“, „Audi“ ir „Porsche“ taip pat sutaria dėl išlaidų – jos turėtų būti gerokai mažesnės.
Formulė 1 savo ateitį sieja su keturių cilindrų varikliais?
Į Formulės 1 čempionatą besižvalgantys naujokai iš „Audi“ ir „Porsche“ stovyklų norėtų, jog visi variklių tiekėjai jėgaines pradėtų kurti iš naujo, o ne tobulintų jau esamus. Tokiu būdu visi variklių gamintojai taptų lygiaverčiais, tačiau toks pasiūlymas netinka „Renault“, kuri yra įsitikinusi, jog savo nuopelnus „Audi“ ir „Porsche“ turėtų užsitarnauti sunkiai.
Esant tokiai mišriai situacijai, du pagrindiniai klausimai lieka neišspręsti. Ar reikėtų palikti V6 variklį, ar pradėti naują skyrių su keturių cilindrų varikliu? Ar norimą pajėgumą reikėtų pasiekti naudojant MGU-H, ar į pagalbą pasitelkti serijiniuose automobiliuose esančią energijos rekuperacijos sistemą, kuri būtų sumontuota priekinėje ašyje?
Čempiono titulą ginanti komanda norėtų išsaugoti MGU-H technologiją, tačiau būtų pasirengusi eiti į kompromisą, kuris leistų panaudoti serijiniuose automobiliuose naudojamas technologijas.
„Red Bull" komandos vadovas Christianas Horneris tvirtai teigia, kad mažinti sąnaudų, naudojant dabartinę transmisijos architektūrą, neįmanoma: „Toks variklis visada kainuos du milijonus dolerių. Tačiau mes turime sumažinti šį skaičių perpus." Kalbant apie hibridinį variklį, „Red Bull" nemato reikalo didinti elektrinio arsenalo. Jo teigimu, pakanka paprasto MGU-K.
Kitų metų sezonu jau gyvenanti „Ferrari" taip pat pasisako už naują pradžią. „Ferrari“, būdama sportinių automobilių gamintoja siekia, kad variklyje naudojamos technologijos būtų tinkamos gamybai. Neutralus CO2 kuras yra būtina sąlyga, o cilindrų kiekis – visiškai nesvarbus.
„V6 nebėra religija, kaip buvo prieš aštuonerius metus, kai vyko paskutinės diskusijos dėl variklio. Esame atviri naujai pradžiai, kurioje dėmesys būtų skiriamas keturių cilindrų agregatui“, - sako „Ferrari“ atstovai.

Formulės 1 komandų vadovai, čempionato organizatoriai ir tarptautinės automobilių sporto federacijos šiuo metu diskutuoja ne tik apie esančias Formulės 1 problemas, bet tuo pačiu galvoja ką reikėtų daryti su Formulės 1 varikliais. 
Kol kas, nėra absoliučiai aišku, kokio tipo jėgainę ateityje naudos visi Formulės 1 bolidai, tačiau daugelis ekspertų yra linkę manyti, jog naujieji motorai turės keturių arba šešių cilindrų konfigūracijas. Tuo tarpu gamintojai, atsižvelgdami į savo norus į poreikius, neranda bendro sutarimo, o ir vargu ar jį greitu metu pavyks pasiekti.
Šiuo metu visos suinteresuotos pusės turi surasti bendrą sutarimą iki lenktynių Monzoje. Jeigu taip neįvyks, naujų variklių pasirodymas bus atidėtas iki 2026 m. sezono. Vis dėlto, tarptautinės automobilių sporto federacijos atstovai tikina, jog naujieji motorai turėtų pakeisti dabartinius nuo 2025 m. Nori to komandos ar ne.
Variklių gamintojos iki šiol sugebėjo sutarti tik dėl vieno dalyko. Naujieji varikliai privalo naudoti klimatui neutralius degalus (sintetinius degalus) ir hibridinę pavarą. „Ferrari“, „Mercedes“, „Renault“, „Red Bull“, „Audi“ ir „Porsche“ taip pat sutaria dėl išlaidų – jos turėtų būti gerokai mažesnės.
Formulė 1 savo ateitį sieja su keturių cilindrų varikliais?
Į Formulės 1 čempionatą besižvalgantys naujokai iš „Audi“ ir „Porsche“ stovyklų norėtų, jog visi variklių tiekėjai jėgaines pradėtų kurti iš naujo, o ne tobulintų jau esamus. Tokiu būdu visi variklių gamintojai taptų lygiaverčiais, tačiau toks pasiūlymas netinka „Renault“, kuri yra įsitikinusi, jog savo nuopelnus „Audi“ ir „Porsche“ turėtų užsitarnauti sunkiai.
Esant tokiai mišriai situacijai, du pagrindiniai klausimai lieka neišspręsti. Ar reikėtų palikti V6 variklį, ar pradėti naują skyrių su keturių cilindrų varikliu? Ar norimą pajėgumą reikėtų pasiekti naudojant MGU-H, ar į pagalbą pasitelkti serijiniuose automobiliuose esančią energijos rekuperacijos sistemą, kuri būtų sumontuota priekinėje ašyje?
Čempiono titulą ginanti komanda norėtų išsaugoti MGU-H technologiją, tačiau būtų pasirengusi eiti į kompromisą, kuris leistų panaudoti serijiniuose automobiliuose naudojamas technologijas.
„Red Bull" komandos vadovas Christianas Horneris tvirtai teigia, kad mažinti sąnaudų, naudojant dabartinę transmisijos architektūrą, neįmanoma: „Toks variklis visada kainuos du milijonus dolerių. Tačiau mes turime sumažinti šį skaičių perpus." Kalbant apie hibridinį variklį, „Red Bull" nemato reikalo didinti elektrinio arsenalo. Jo teigimu, pakanka paprasto MGU-K.
Kitų metų sezonu jau gyvenanti „Ferrari" taip pat pasisako už naują pradžią. „Ferrari“, būdama sportinių automobilių gamintoja siekia, kad variklyje naudojamos technologijos būtų tinkamos gamybai. Neutralus CO2 kuras yra būtina sąlyga, o cilindrų kiekis – visiškai nesvarbus.
„V6 nebėra religija, kaip buvo prieš aštuonerius metus, kai vyko paskutinės diskusijos dėl variklio. Esame atviri naujai pradžiai, kurioje dėmesys būtų skiriamas keturių cilindrų agregatui“, - sako „Ferrari“ atstovai.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų