Lietuvoje automobiliai privalomai tikrinami kas dvejus metus, o naujiems modeliams pirmoji techninė apžiūra atliekama po trejų eksploatacijos metų. Panašiai veikia ir kitų Europos Sąjungos šalių techninių apžiūrų sistema, todėl vis daugiau populiarių modelių pasiekia ribą, kai jiems būtina atlikti šį patikimumo testą.
Vienas iš tokių pavyzdžių – „Tesla Model 3“. Europoje itin populiarus elektromobilis praėjusiais metais pirmą kartą pasirodė Danijos techninės apžiūros centruose, kur buvo patikrinti 4 668 šio modelio automobiliai. Techninės apžiūros patikros rezultatai nustebino net ir daug ko mačiusius Danijos specialistus. Net 1 051 vnt. 2020-ųjų gamybos „Model 3“ neišlaikė pirminės patikros.
Danijos automobilių federacijos (FDM) duomenimis, „Model 3“ prastai pasirodė ne tik tarp visų tikrintų transporto priemonių, bet ir elektromobilių kontekste. Jei kitų elektrinių modelių vidutinis patikros nepraėjusių automobilių rodiklis siekė 9 proc., tai „Tesla Model 3“ – net 23 proc..
Dar labiau stebina tai, kad „Tesla“ modeliuose buvo užfiksuota net tris kartus daugiau rimtų defektų nei kituose elektromobiliuose. Tyrimo ataskaitoje rašoma, kad techninės apžiūros metu buvo užfiksuojami žibintų veikimo gedimai, stabdžių sistemos ir vairo mechanizmo sutrikimai, įvairūs važiuoklės defektai.




Prastas patikimumas fiksuojamas ne tik Danijoje
Nepatenkinami „Tesla“ patikimumo rodikliai nėra pavienis atvejis. Prasti „Tesla“ patikimumo rodikliai pastebimi ir Vokietijoje. TÜV, viena didžiausių techninės apžiūros organizacijų Europoje, kasmet sudaro naudotų automobilių patikimumo reitingus. „Tesla Model 3“ jau antrus metus iš eilės yra tarp prasčiausiai įvertintų modelių.
Pavyzdžiui, naujausioje TÜV ataskaitoje buvo nustatyta, kad 2–3 metų amžiaus „Tesla Model 3“ turėjo daugiausiai defektų iš visų automobilių savo kategorijoje. Net 14,2 proc. patikrintų automobilių turėjo rimtų gedimų techninės apžiūros metu. Toks pat rezultatas fiksuojamas ir 4–5 metų amžiaus automobilių kategorijoje, kur „Model 3“ vėl pasirodė prasčiausiai.
Ar naujesni „Model 3“ bus patikimesni?
Kadangi Danijoje buvo tikrinami tik 2020 m. gamybos „Tesla Model 3“ automobiliai, kyla natūralus klausimas – ar naujesni modeliai bus patikimesni?
„Nėra priežasčių manyti, kad naujesni „Model 3“ modeliai bus pastebimai geresni nei 2020-ųjų versijos“, – teigia FDM techninės priežiūros vadovė Lone Otto.
„Daug įdomiau bus pamatyti, kaip techninėse apžiūrose pasirodys „Tesla Model Y“, – priduria ji.
„Tesla Model Y“ yra vienas populiariausių elektromobilių Danijoje, todėl šio modelio patikimumo rodikliai bus akylai stebimi.
2025 m. Danijoje planuojama atlikti 62 000 elektromobilių technines apžiūras, iš kurių 45 000 bus tikrinami pirmą kartą. Tai bus reikšmingas elektromobilių patikimumo testas, kuris parodys, ar šios transporto priemonės tikrai tokios ilgaamžės, kaip skelbia gamintojai.