• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Techninė apžiūra (TA) – viena iš būtiniausių procedūrų kiekvieno automobilio savininko kasdienybėje. Tačiau Lietuvos vairuotojų įpročiai ir sezoniškumas lemia, kad pavasarį ir vasarą TA stotys tampa gerokai apkrautos, o eilės – neišvengiamos. Ar galima to išvengti? TA įmonių atstovai tvirtina, jog taip, tačiau tam reikalingas pačių vairuotojų sąmoningumas.

23

Techninė apžiūra (TA) – viena iš būtiniausių procedūrų kiekvieno automobilio savininko kasdienybėje. Tačiau Lietuvos vairuotojų įpročiai ir sezoniškumas lemia, kad pavasarį ir vasarą TA stotys tampa gerokai apkrautos, o eilės – neišvengiamos. Ar galima to išvengti? TA įmonių atstovai tvirtina, jog taip, tačiau tam reikalingas pačių vairuotojų sąmoningumas.

REKLAMA

Statistika rodo, kad transporto priemonių patikros srautas ryškiai didėja pavasarį. Pavyzdžiui, balandžio mėnesį TA stotys patikrina beveik 141 tūkst. automobilių – tai trečdaliu daugiau nei sausį ar vasarį. Gegužę šis skaičius pasiekia net 153 tūkst. Nors žiemos mėnesiais TA linijų apkrova mažesnė, vairuotojai vis dar linkę vizitą atidėti iki paskutinės akimirkos.

„Dauguma vairuotojų neskuba pasitikrinti transporto priemonių žiemą, nors tuomet eilių praktiškai nebūna. Pavasarį, kai visi susigriebia tuo pat metu, prasideda chaosas. Vienintelis būdas tai pakeisti – įtikinti žmones apsilankyti TA stotyse keletu mėnesių anksčiau“, – sako Klaipėdos TA įmonės „Transkona“ vadovas Paulius Pleskovas.

REKLAMA
REKLAMA

Kainos mitas: ar verta taupyti laiką?

Viena iš priežasčių, kodėl vairuotojai delsia, yra klaidinga nuostata, jog techninę apžiūrą atlikus anksčiau, prarandama pinigų. Kauno TAC vadovas Gintaras Ciegis primena, kad TA kaina yra santykinai nedidelė – apie 1 eurą per mėnesį, jei apžiūra atliekama kas dvejus metus. Tačiau, anot jo, sutaupyti laiką ir išvengti streso daugeliui vairuotojų būtų žymiai naudingiau.

REKLAMA

„Atvykę į TA stotį ne piko metu, vairuotojai gauna daugiau dėmesio, gali sulaukti vertingų patarimų apie artėjančius automobilio techninius darbus. Tuo tarpu piko metu kontrolieriai tiesiog neturi galimybių skirti papildomo laiko individualiems patarimams“, – pastebi G. Ciegis.

Kodėl taip sunku keisti vairuotojų elgseną?

„Telšių TAC“ vadovas Arvydas Plienius pripažįsta, kad vairuotojai retai iš anksto planuoja savo laiką. „Didžioji dalis apsilanko TA stotyse paskutinę akimirką, kai apžiūros galiojimas jau baigiasi. Tai sukelia stresą tiek jiems, tiek kontrolieriams, o problemos sprendimai vyksta lėtai“, – sako A. Plienius.

REKLAMA
REKLAMA

Be to, nemažai vairuotojų atvyksta į TA su techniškai netvarkingais automobiliais. 45 proc. patikrintų transporto priemonių savininkams tenka vykti į servisus šalinti nustatytus trūkumus, o tai dar labiau apkrauna TA sistemas.

„Transeksta“ duomenimis, didėjantis išankstinių rezervacijų skaičius padeda mažinti sezoniškumo įtaką. Kiekvieną dieną vairuotojai Lietuvoje gali rinktis iš beveik 3 000 laisvų laikų TA stotyse, tačiau tik apie 60 proc. šių laikų išnaudojami. Tuo tarpu piko mėnesiais, kaip liepa, rezervacijos išnaudojamos 95 proc. ir vietų beveik nebelieka.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų