valerijus fadejevas
Šiame puslapyje rasite informaciją apie gairę pavadinimu „valerijus fadejevas“. Visi straipsniai, video, nuotraukos, komentarai patalpinti tv3.lt naujienų portale apie gairę pavadinimu „valerijus fadejevas“.
Baleto dienoraščiai: Daniilas Simkinas „Bajaderėje“
Gruodžio 4-ąją, oficialią savo gimimo dieną, Lietuvos baleto trupė šventė su Ludwigo Minkaus baletu „Bajaderė“, kuriame Soloro vaidmenį atliko Lietuvos žiūrovų jau spėtas pamėgti rusų šokėjas Daniilas Silminas, šiuo metu dirbantis Amerikoje. Galbūt Lietuvoje pristatyti šį vaidmenį jaunąjį šokėją paskatino ir tai, kad Lietuvos baleto trupė gali didžiuotis Miki Hamanaka šokiu, o ši artistė pagal fizinius duomenis gerai tinka dvidešimtmečiui smulkoko sudėjimo šokėjui.
Baleto sezono pabaiga su apdovanojimais
Nacionalinis operos ir baleto teatras sezoną užbaigti baleto trupei, gegužės 15 d. parodžiusiai naujausią savo premjerą – vienaveiksmių baletų vakarą, sudarytą iš Igorio Stravinskio „Ugnies paukštės“ ir spektaklio „Diagilevas. Fantazijos“ pagal Ottorino Respighi, Gioachino Rossini ir Sergejaus Rachmaninovo muziką.
Per pertrauką teatro fojė buvo įteikti jau tradiciniais tapę Konstantino Stašio baleto prizai – jau penktus metus teikiami piniginiai apdovanojimai baleto solistams.
Lietuvos artistai – baleto konkurse „Arabesk“
Balandžio 18-29 dienomis Rusijos mieste Permėje, turinčioje gilias klasikinio baleto tradicijas, vyko dešimtasis baleto artistų konkursas „Arabesk“. Konkurse dalyvavo ir Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro artistai Nailia Adigamova ir Romas Ceizaris.
Konkurso meno vadovas – Lietuvoje žinomas baleto meistras Vladimiras Vasiljevas, žiuri komisijos pirmininkė – garsi baleto solistė ir pedagogė Jekaterina Maksimova; beje, abu baleto meistrai yra Lietuvos piliečiai.
Baleto dienoraščiai: „Bajaderėje“ – naujos pajėgos
Didžiulio susidomėjimo sulaukusi naujausia Lietuvos baleto premjera – Ludwigo Minkaus indiška melodrama „Bajaderė“ – sulaukė naujos artistinės injekcijos. Penktadieniniame spektaklyje pirmą kartą Gamzati vaidmenį atliko Inga Cibulskytė, Didįjį brahmaną vaidino Edvardas Smalakys, Manu – šokį su ąsočiu – šoko Rūta Kudžmaitė, o vieną iš „Šešėlių“ paveikslo variacijų – Olga Konošenko.
Baleto dienoraščiai: debiutai Krzysztofo Pastoro spektakliuose
Gana retai rodomuose lenkų choreografo Krzysztofo Pastoro spektakliuose „Vasarvidžio nakties sapnas“ ir „Karmen“, parodytuose 2008-ųjų sausio 31 d. – nauji atlikėjų vardai. Lisandro vaidmenį pirmą kartą atliko Eligijus Butkus, Karmen – Olga Konošenko. Prieš dešimtmetį K. Pastoro spektakliai – šiokia tokia atsvara rusų choreografų kūrybai, kuri Lietuvos baleto repertuare sudaro absoliučią daugumą.
Baleto dienoraščiai: Įšventinta „Bajaderė“
Sausio 18 d. baigėsi baleto „Bajaderė“ įšventinimo apeigos – atšokus tris šio spektaklio premjeras, jis įsitvirtina Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro repertuare ir, kaip atrodo, bent jau šį sezoną žiūrovų nestokos.
Henrikui Baniui – 80
Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras lapkričio 3 d. rodomą L. A. Minkaus baletą "Don Kichotas" skiria baleto solisto Henriko Banio jubiliejui. Nors šis menininkas Anapilin iškeliavo jau daugiau nei prieš dvidešimtį metų, vyresniosios kartos baleto mylėtojai tebesaugo jo atminimą, teatro muziejuje likęs pluoštas nuotraukų, amžininkų pasakojimai primena mums šį veržlaus temperamento, artistišką menininką.
Baleto dienoraščiai: naujas veidas daktaro Aiskaudos priimamajame
Jau kuris laikas Igorio Morozovo baletas „Daktaras Aiskauda“ turi gerokai daugiau motyvų užimti tvirtas pozicijas mūsų baleto trupė repertuare – Mėsinių gatvėje, šalia Rūdninkų aikštės ant šaligatvio iškilusi Romualdo Kvinto skulptūra primena, kad šis rusų literatūros personažas turi vilnietišką prototipą: rašytojas Kornejus Čiukovskis populiarią savo apysaką parašė, remdamasis žydų gydytojo Cemacho Šabado (1864-1935) asmenybe, nors gerokai daugiau sąsajų galima atrasti tarp šios knygos ir anglų...
Naujas sezonas. Spalio 16 d. - "Romeo ir Džuljeta" 150-ąjį kartą LNOBT scenoje
S. Prokofjevo baletas "Romeo ir Džuljeta" neretai vadinamas mūsų baleto trupės vizitine kortele. Apkeliavęs beveik visą pasaulį, garsinęs Lietuvos baleto vardą, šis baletas spalio 16 d., antradienį, mūsų teatro scenoje rodomas jau 150-ąjį kartą. Spektaklio idėja, gimusi Neapolyje, dviems kūrėjams besimėgaujant vynu, choreografo Vladimiro Vasiljevo ir dirigento Mstislavo Rostropovičiaus, buvo įkūnyta 1990 m. Maskvos Stanislavskio ir Nemirovičiaus-Dančenkos teatre.
„Romeo ir Džuljeta“ 150-ąjį kartą LNOBT scenoje
S. Prokofjevo baletas „Romeo ir Džuljeta“ neretai vadinamas mūsų baleto trupės vizitine kortele. Apkeliavęs beveik visą pasaulį, garsinęs Lietuvos baleto vardą, šis baletas spalio 16 d., antradienį, mūsų teatro scenoje rodomas jau 150–ąjį kartą. Spektaklio idėja, gimusi Neapolyje, dviems kūrėjams besimėgaujant vynu, choreografo Vladimiro Vasiljevo ir dirigento Mstislavo Rostropovičiaus, buvo įkūnyta 1990 m. Maskvos Stanislavskio ir Nemirovičiaus-Dančenkos teatre, sakoma pranešime spaudai.
REKLAMA
REKLAMA
Vilniaus teatrų sausio mėn. repertuaras
Oskaro Koršunovo teatraswww.okt.ltSausio 16 d., trečiadienį, 18 val. Elfriede JelinekBEMBILENDASRež. Yana Ross (JAV)Koprodiuseris – Nacionalinis dramos teatrasNacionalinio dramos teatro Didžiojoje salėjeSausio 16 d., trečiadienį, 19 val.Marius von MayenburgUGNIES VEIDASRež. Oskaras KoršunovasNacionalinio dramos teatro Mažojoje salėjeSausio 17 d., ketvirtadienį, 19 val.
Baleto dienoraščiai: „Gulbių ežere“ – naujas Juokdarys
Po trumpo atokvėpio, nulemto didingosios Richardo Wagnerio operos „Valkirija“ pastatymo, Lietuvos baletas vėl intensyviai rodo savo repertuaro spektaklius, sulaukiančius didelio žiūrovų susidomėjimo. Mažiau nei prieš mėnesį rodytas „Gulbių ežeras“ šeštadienį (03.17) vėl sulaukė žiūrovų antplūdžio – salėje nebuvo nė vienos tuščios vietos. Šio spektaklio intriga – naujasis Juokdario vaidmens atlikėjas Andrius Žužžalkinas.
Baleto dienoraščiai: Meilė ir mirtis iš toliau
Iš skirtingų taškų žiūrimi baleto spektakliai kaskart atskleidžia vis kitą vaizdą, palieka vis kitus įspūdžius. Parteris leidžia iš arti stebėti artistų kuriamus vaidmenis, suteikia galimybę matyti individualų techninį bei artistinį pasirengimą. Tuo tarpu žvilgsnis į šokio spektaklį iš toliau ir aukščiau leidžia suvokti teatrinio vyksmo visumą, vienu metu matyti keliuose planuose besirutuliojantį veiksmą.
Paskutinis šio sezono „Spragtukas”
Tinkamiausias žiemos sezono spektaklis – Piotro Čaikovskio baletas „Spragtukas“ – žiūrovų dėmesio nestokoja ir Kalėdų bei Naujųjų metų šventėms pasibaigus. Sausio 21 d. šis Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro spektaklis paskutinį kartą šį sezoną vėl rodytas perpildytoje žiūrovų salėje.
Lietuvos baleto trupė supažindina su XX a. Amerikos choreografijos šedevrais
Lietuvos nacionalinio baleto trupės repertuarinė politika pastaraisiais metais pasižymi atsargumu - dažniausiai renkamasi tokius veikalus, kurie jau patikrinti kitų šalių žiūrovų, pripažinti kritikų - arba išbandyti laiko. Amerikos choreografų kompozicijų vakaro premjera, įvyksianti šiandien (05.07) taip pat leidžia atjaunėti keliais dešimtmečiais ar netgi daugiau negu pusšimčiu metų.
Nijolė Abarytė: Scenoje - "Graikas Zorba"
Ketvirtadienį (01.08) Lietuvos baleto trupė šoko populiarų graikų kompozitoriaus Mikio Theodorakio baletą “Graikas Zorba”, kurį prieš keletą metų Vilniuje pastatė choreografas Lorca Massine’as.
Į šį spektaklį renkasi kitokia publika, nei įprastai. Galbūt todėl, kad jis pastatytas prieš penkiolika metų ir pasauliui žinomas toks, koks yra. O gal todėl, tai kad nėra orientyras, į kurį reikėtų lygiuotis Lietuvos kūrėjams.
Baleto dienoraščiai. “Spragtukas” po Kalėdų
Kalėdų sezonas jau pasibaigė, bet Vilniaus baleto trupės spektaklis “Spragtukas” vis dar masina žiūrovus ir trečiadienį (01.29) buvo šokamas pilnai žiūrovų salei. Šį kartą šiame Piotro Čaikovskio balete nebuvo debiutų, nežiūrėjo jo jokie svečiai iš Rusijos ar Europos - taigi matėme įprastą sezono vidurio spektaklį, kuris geriausiai atspindi dabartinį Vilniaus baleto trupės lygį.
Baleto dienoraštis: “Vasarvidžio nakties sapnas” ir “Karmen”
Po kalėdinių “Spragtukų” maratono Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro baleto trupė vėl grįžta prie įprastinio repertuaro - penktadienį (01.10) buvo rodomi du vienaveiksmiai lenkų choreografo Krzysztofo Pastoro baletai - “Vasarvidžio nakties sapnas” pagal Felixo Medelssohno muziką ir George’o Bizet-Rodiono Ščedrino “Karmen”.
Pirmajame spektaklyje pasirodė 2002 metų Lietuvos baleto ir teatro rėmėjos “Švyturio” alaus daryklos viltis Olga Konošenko, atlikusi Ipolitos-Titanijos vaidmenį.