Už tokį siūlymą po pateikimo trečiadienį balsavo 31 tarybos narys, prieš – šeši.
Šis klausimas dar bus svarstomas komitetuose.
Mažos taršos zona būtų apribota Islandijos, Vilniaus (nuo Islandijos iki Trakų gatvės), taip pat Klaipėdos, Liejyklos (nuo Vilniaus iki Totorių gatvės), Benediktinių gatvėmis (nuo Vilniaus iki Šv. Ignoto gatvės).
Tai siekiama padaryti dėl didelės oro ir triukšmo taršos, intensyvaus transporto priemonių eismo.
Nustatyti mažos taršos zonas nuo kitų metų sausio savivaldą įpareigoja Alternatyvių degalų įstatymas.
Tokias zonas privalo įrengti tik didmiesčiai, kurortai ir kurortinės zonos: Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai, Panevėžys, Birštonas, Druskininkai, Neringa, Palanga, taip pat Anykščiai, Trakai, Zarasai, Ignalinos rajono Strigailiškio ir Palūšės gyvenvietės bei Kauno rajono Kulautuva, Kačerginė ir dalis Zapyškio.
Kauno senamiestyje mažos taršos zona įvesta nuo rugpjūčio. Už važiavimą šia zona reikia mokėti dviejų eurų rinkliavą.
Vilniaus savivaldybė nurodo, kad rinkliavos įvedimas ar kiti apribojimai mažos taršos zonoje kol kas nėra svarstomi.
„Tam, jog savivaldybė galėtų pagrįstai ir teisėtai nustatyti bei rinkti vietinę rinkliavą už leidimą įvažiuoti į nustatytą mažos taršos zoną, būtina pakeisti galiojantį Rinkliavų įstatymą, kuriame savivaldybių teisė nustatyti vietinę rinkliavą šiuo metu nėra nustatyta“, – tarybos posėdyje kalbėjo Vilniaus savivaldybės Infrastruktūros grupės vadovas Ilja Karužis.
Anot jo, taip pat reikalinga Administracinių nusižengimų kodekse numatyti ir atsakomybę už baudas vairuotojams, jiems pažeidus mažos taršos zonos nuostatus.
Dėl mokestinio reguliavimo įvažiuojant į mažos taršos zoną taryba ketina apsispręsti, kai bus priimti minėti teisės aktų pakeitimai.