Primename, kad Kauno senamiestyje jau nuo rugpjūčio 1 d. vairuotojus pasitinka 10 transporto priemonių atpažinimo vietų.
Įvažiavimas į šią mažos taršos zoną apmokestinamas 2 eurų mokesčiu, kuris taip pat apima pirmos valandos parkavimo laiką.
Atitinkamas Kauno savivaldybės tarybos sprendimo projektas buvo parengtas dar pavasarį. Tačiau Vilnius vairuotojus iki šiol laiko nežinioje.
Neapsispręsta dėl įvažiavimo apmokestinimo
Vilniaus miesto savivaldybė portalui tv3.lt patvirtino, kad pagal Alternatyviųjų degalų įstatymą, iki kitų metų pradžios ir sostinėje turi būti nustatyta mažos taršos zona.
„Konkrečios priemonės, įskaitant apsisprendimą dėl tokios zonos apmokestinimo ir kontrolės būdų, gali būti priimtos ir vėliau.
Siekiama, kad zonos taikymas būtų veiksmingas ir kartu sąžiningas vilniečiams ir miesto svečiams“, – komentare aiškino savivaldybė.
Ji informavo rengianti mažos taršos zonos įvedimo planą Vilniaus miesto centrinėje dalyje, ruošiantis zoną įvesti nuo naujųjų metų.
Ištirs iki metų pabaigos
„Centrinėje Vilniaus dalyje vasaros ir rudens metu Bandomųjų miestų (angl. „Pilot Cities“) projekto apimtyje yra vykdomi įvairūs aplinkos vertinimo matavimai, o tarp jų – ir eismo srautų analizė.
Šios analizės metu gauta informacija padės efektyviai planuoti ir išbandyti galimus eismo organizavimo pakeitimus siekiant toliau gerinti oro kokybę ir sumažinti taršos poveikį aplinkai bei žmonių sveikata“, – nurodė savivaldybė.
Ji nepateikė „vertinimo matavimų“ ir „eismo analizės“ motyvuodama tuo, kad jų dar nėra.
„Tyrimas dar nėra baigtas, jo rezultatus preliminariai planuojama turėti metų pabaigoje“, – pranešė savivaldybė.
Taigi, jeigu tyrimai bus tik metų pabaigoje, o mažos taršos zona turės būti nustatyta nuo metų pradžios, tai vairuotojams liks minimaliai laiko susipažinti su pakeitimais.