Vilniaus Salomėjos Nėries gatvėje esančiame daugiabučių namų kvartale atlikti šlapimo ir tepalų valymo darbai vienoje iš laiptinių sukėlė kai kurių gyventojų pasipiktinimą.
Kaip naujienų portalui tv3.lt komentavo Rimantas (tikrasis vardas redakcijai žinomas), jis sulaukė pranešimo iš namo administratoriaus „Mano būstas“.
Gautame laiške minima, kad už tepalų ir šlapimo valymo darbus laiptinės butų ir kitų patalpų savininkams bus paskirstytas atitinkamas mokestis.
Už šlapimo ir tepalų valymą 120 eurų + PVM
Rimantas svarstė, kodėl už tai, ko jis nepadarė, dabar jam tenka mokėti papildomai.
„Gyvenu viename iš butų jau ne vienerius metus, kaskart susimoku ir paskirtus namo administratoriaus mokesčius. Tačiau šįkart gautas laiškas iš „Mano būstas“ įmonės ne juokais nustebino. Buvo ir juokinga, bet ir graudu.
Štai laiške rašoma, kad už tepalų ir šlapimo valymą visiems butų savininkams reikės bendrai susimokėti 120 eurų, o į kainą taip pat dar įtraukiamas ir pridėtinės vertės mokestis (PVM)“, – kalbėjo jis.
Pašnekovas taip pat teigė nesuprantantis, kodėl už tokius darbus tenka mokėti daugiau kaip 145 eurus (įskaičius mokesčius).
„Už tokią sumą aš būčiau galėjęs ir sienas perdažyti, ir ne tik šlapimą ar tepalus išvalęs. Kam reikia taip lupikauti iš žmonių, ypač tų, kurie net to nepadarė?
Aš suprantu, kad kiekvienam butui galutinė suma nebus didelė, tačiau bendra darbų sąmata tikrai kelia nuostabą. Gal už tą sumą būtų galima padaryti ir daugiau darbų, jei jau esame priversti mokėti ir neturime kito pasirinkimo?“ – klausė Rimantas.
Siūlo įsirengti vaizdo stebėjimo kameras
Minėtą daugiabutį administruojančios bendrovės „Mano būstas“ atstovas Paulius Ugianskis naujienų portalui tv3.lt pakomentavo įvardytos situacijos aplinkybes plačiau. Pasak pašnekovo, visiškai išvalyti laiptinę pavyko tik per kelis kartus.
„Pirmiausia, norime padėkoti mūsų valymo partneriams, kurie nedelsdami atsiliepė į prašymą kuo skubiau išvalyti piktavalių neaiškiomis tepalinėmis medžiagomis bei šlapimu užterštas bendrojo naudojimo patalpas.
Tai pavyko padaryti tik per kelis kartus, kadangi laiptų aikštelės buvo smarkiai užterštos, o tepalams surinkti ir pilnai pašalinti jų likučius teko naudoti specialius valiklius ir sorbentus“, – kalbėjo jis.
Pasak P. Ugianskio, gyventojų nepasitenkinimą, kai jiems tenka mokėti už kitų asmenų piktadarystes, taip pat galima suprasti. Tačiau, kaip teigė jis, namo administratorius neatlieka papildomų tyrimų, kurių metu būtų galima surasti pagrindinį asmenį, suniokojusį turtą.
„Tai yra išimtinai teisėsaugos institucijų darbas, o pastato prižiūrėtojas už suteiktas paslaugas mokesčius paskirsto pagal galiojančius teisės aktus“, – kalbėjo „Mano būstas“ atstovas.
Pašnekovas gyventojams primena ir apie prevencines priemones, kurios padeda užkirsti kelią panašiems vandalizmo atvejams, o taip pat prireikus ir išsiaiškinti kaltininkus.
„Tai vaizdo stebėjimo kameros. Jei gyventojų dauguma pritartų, jas galima nesunkiai įrengti bendrojo naudojimo patalpose“, – teigė jis.
Gyventojai permoka?
Namo administratoriaus atstovas neabejoja, kad atliktos paslaugos kaina už šlapimo ir tepalų valymą „yra daugiau nei adekvati“.
„Tai buvo specifiniai valymo darbai, kurie truko dvi dienas. Be to, vargu ar rinkoje apskritai atsirastų daug norinčiųjų už tokią kainą valyti pavojingas medžiagas ir žmogaus kūno skysčius.
Taip pat, jei namas nėra sudaręs ilgalaikės sutarties dėl periodinių valymų, panašias paslaugas teikiančios įmonės kratosi pavienių iškvietimų. Ypač, kai kalba eina apie šlapimo, fekalijų ar skrandžio turinio valymą“, – paaiškino P. Ugianskis.
„Sodros“ duomenimis, valytojo vidutinė alga Lietuvoje šiuo metu siekia 826 eurus (neatskaičius mokesčių).
Jeigu paskaičiuotumėme, kiek valytojas uždirba per vieną dieną (per mėnesį dirbama 21 dieną), sužinosime, kad už vieną dieną darbuotojui vidutiniškai sumokama 39,33 euro. Tad net jei dvi dienas valytojas vienas valytų laiptinę, jis gautų beveik 80 eurų. Visgi mažai tikėtina, kad darbuotojui valyti laiptinę teko ištisą dieną.
Taigi, jei neskaičiuotumėme bendrovės „Mano būsto aplinka“ sąnaudų, kurios buvo patirtos valant laiptinę (valiklių, sorbento panaudojimo), daugiabučio namo gyventojai už tokią paslaugą permoka kone dvigubai.
Vilniaus miesto savivaldybė primena, kad jei gyentojai nuspręstų pakeisti namo administratorių, ne mažiau kaip 1/4 butų savininkų turi raštu kreiptis į Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Būsto administravimo skyrių.
Likus 6 mėnesiams iki paskirto (pasirinkto) administratoriaus veiklos termino pabaigos dėl administratoriaus pakeitimo (kito pasirinkimo) į savivaldybę gali kreiptis bent 1/5 savininkų ir Būsto administravimo skyrius organizuos administratoriaus pakeitimo procedūras.
Gyventojams taip pat primenama apie miesto daugiabučių namų interaktyvųjų žemėlapį. Pasak savivaldybės atstovų, čia galima rasti bendrąją informaciją apie daugiabučius, pastatų valdytojus, taip pat teikiamų pasalugų kainas, palyginti jas su kaimyno namo paslaugų įkainiais.