„Iš tikrųjų tai yra trumpalaikis, bet visi žinome, kad tai yra ne Susisiekimo ministerijos funkcija - užsiiminėti krovinių pervežimu. Istoriškai taip susiklostė, kad ministerijoje liko įmonė, nuo 2008 metų galbūt priimti sprendimai arba neįvertinta situacija užkrovė bendrovei didelę finansinę naštą ir dėl to buvo padarytas nepriklausomų ekspertų planas, kaip reikėtų galbūt parduoti laivus, mažinti arba pereiti į kitą segmentą“, - pirmadienį LRT radijui sakė S.Girdauskas.
Anot jo, 3 mln. eurų paskolą SEB bankas įmonei turėtų pervesti pirmadienį: „Pinigai, manau, gal vakarop, galbūt po pietų turėtų pasiekti bendrovės sąskaitą“.
S.Girdausko teigimu, LJL nuostolingai veikia nuo 2008 metų, o ją smukdė maždaug 14 mln. eurų paskola SEB bankui. Jis pripažino, jog paskolą reikėjo pertvarkyti, ir dėl to buvo kreiptasi ir į Susisiekimo ministeriją.
„Faktas tai, kad reikėjo restruktūrizuoti (paskolą - BNS), tą vadovas daug kartų pristatinėjo, derėjosi su bankais, teikė informaciją ministerijai, ministerija teikė informaciją Vyriausybei“, - teigė viceministras.
Anot jo, prastus įmonės rezultatus lėmė ir tai, kad smuko pasaulinė krovinių pervežimų laivais rinka.
S.Girdauskas tikino, kad netrukus ketinama parduoti vieną iš 5 LJL laivų „Venta“ - jau esama susidomėjusių pirkėjų.
„Duotas leidimas parduoti laivą „Venta“, yra keletas gauta pasiūlymų dėl jo pirkimo ir šiandien dar bus kalbama su banku, kokiomis proporcijomis bankas norės pasiimti, o kiek bus įmonei palikta“, - tikino LJL valdybos pirmininkas.
SEB bankas praėjusią savaitę LJL paskolino 650 tūkst. eurų, kad įmonė galėtų nupirkti kuro ir vandens keturiems užsienio uostuose įstrigusiems laivams. LJL, be šios paskolos, SEB bankui skolinga apie 15 mln. eurų.
Penktadienį premjero ir didžiausio LJL kreditoriaus SEB banko bei LJL vadovų pasitarime nuspręsta neinicijuoti įmonės bankroto. Taip pat susitarta, kad SEB šią savaitę suteiks LJL 3 mln. eurų paskolą, kurią garantuos kita valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“, kuriai tokia pat suma bus sumažinti į biudžetą mokėtini dividendai. LJL planuojama gelbėti, kuriant transporto įmonių holdingą.