Which? palygino 70 000 populiarių produktų kainų ir išsiaiškino, kad ~ 10 % atvejų didieji prekybos centrai, siūlydami „nuolaidas“ ir įvairius „pirk vieną, gauk antrą nemokamai“ pasiūlymus iš tiesų prekes parduodavo už didesnę kainą ir sukurdavo iliuziją, kad tokioje situacijoje išlošė pirkėjas.
Pavyzdys: „Asdoje“ ryžių „Uncle Ben‘s“ kaina pakilo nuo £1 iki £1,58 ir buvo pasiūlyta nuolaida „2 for £3“. Pasibaigus „nuolaidos“ galiojimo laikui, ryžiai vėl buvo įkainoti £1, vadinasi, pasiūlymu susigundę pirkėjai iš tiesų permokėjo 50 %.
Which? ekspertai pastebėjo, kad „Sainsbury‘s“ parduodami „Carex“ antibakteriniai muilai buvo pabranginti iki £1,80 vos septynioms dienoms, o tada pritaikyta pusės kainos „nuolaida“, kuri tesėsi beveik tris mėnesius.
Panašaus pobūdžio tendencijos pastebėtos ir „Tesco“ prekybos centruose bei „Ocado“ internetinėje parduotuvėje.
Anot tyrimų, dėl sunkios finansinės padėties didelė dalis pirkėjų planuoja mažinti išlaidas maistui artimiausiais mėnesiais, netgi 81 % teigia visada besidairantys išpardavimo ar nuolaidų. Tokiu sudėtingu ekonominiu laikotarpiu neetiška prekybos centrų politika skatina dar atidžiau lyginti kainas.
Nors įstatymai įpareigoja neklaidinti klientų, prekeiviams paliekama daugybė būdų apeiti taisykles. Atskleidus tyrimų duomenis, prekybos centrų vadai suskubo gintis, esą panašūs atvejai tėra netyčinės klaidos.
„Asda“ atstovai: „Klaidų pasitaiko, bet mes niekada neklaidintume savo klientų sąmoningai – mūsų tikslas yra nuolat siūlyti žemiausias kainas.“
„Sainsbury‘s“: „Nuoširdžiai atsiprašome savo pirkėjų, tačiau siūlydami 50 000 prekių asortimentą galime retsykiais suklysti (…). Mes įsipareigoję visus išpardavimus vykdyti skaidriai, atlikti reguliarius patikrinimus ir apmokymus.“