Viena iš tokių vietų yra lietuvių pamėgta Graikijos sala Rodas, į kurią nuvykus gali tekti kaip reikiant pakratyti kišenę už paprasčiausius užkandžius, gaiviuosius ar alkoholinius gėrimus.
Naujienų portalas tv3.lt palygino, kiek tie patys produktai atsieina Rodo saloje (Lindos miestelio parduotuvėje) ir Lietuvoje (prekybos tinkluose „Maxima“, „Iki“ ir internetinėje „Rimi.lt“ parduotuvėje).
Dauguma produktų – brangesni nei Lietuvoje
Šokoladiniai dribsniai „Kellogg‘s coco pops“ Rode atsieina 5,60 euro, kas yra 61 centu brangiau, nei Lietuvoje (4,99 euro).
Kol baltyminis batonėlis „Sante go on“ parduotuvėse „Iki“ kainuoja 1,19 euro, saloje jis – net 34 proc. brangesnis ir kainuoja 1,80 euro.
200 g tepamojo sūrio „Philadelphia“ Rodo saloje ir tinkle „Iki“ atsieina tiek pat – po 2,99 euro.
„Rimi“ šis sūris kainuoja mažiau – 2,79 euro, o „Maximoje“ už 175 g tenka mokėti 2,59 euro, kas už 200 g būtų panašiai kaip Graikijoje – apie 2,96 euro.
Už gaivųjį gazuotą gėrimą „Chupa chups“ svetur prašoma 1,90 euro, o parduotuvėse „Iki“ – 1,59 euro.
Kol įvairių skonių ir rūšių limonadai „Fanta“, „Sprite“ ir „Coca–cola“ Rode atsieina arba 1,20, arba 1,30, arba 2,20 euro už 330 ml, Lietuvoje jie kainuoja 95 centus („Maxima“ ir „Rimi“) arba 99 centus („Iki“).
Pieno gėrimas „Arla protein“ prekybos tinkluose „Iki“ ir „Rimi“ kainuoja 2,99 euro, saloje – 21 centu brangiau (3,20 euro).
O vanilinis sojų gėrimas „Alpro“ Graikijoje yra brangesnis visu euru – jo kaina siekia 4,20 euro, kai „Maximoje“ jis kainuoja 3,09 euro, „Iki“ ir „Rimi“ – 3,29 euro.
Gėrimas – tas pats, bet kaina – 17 ar 19 eurų didesnė
Didžiausias kainų skirtumas pasimato lyginant alkoholinių gėrimų kainas, kurios Rodo saloje yra kur kas didesnės nei prekybos tinkluose Lietuvoje.
Alkoholinis kokteilis „Mix“ Lietuvoje kainuoja 1,49 euro („Iki“), 1,69 euro („Maxima“) arba 1,89 euro („Rimi“).
Saloje toks pats gėrimas kainuoja beveik dvigubai daugiau – 3 eurus.
0,7 l kokosų skonio likerio „Malibu“ Rode atsieina 22,90 euro. Vis tik Lietuvoje šio likerio buvo rasta tik 0,5 l talpose, tad galima paskaičiuoti, jog toks kiekis svetur kainuotų apie 16,36 euro.
Tuo metu „Maxima“ ir „Iki“ 0,5 l „Malibu“ kainuoja po 13,99 euro, „Rimi“ – 14,69 euro.
Degtinė „Absolut vodka“ (0,5 l) Graikijoje parduodama už 20,90 euro, „Maximoje“ – beveik du kartus pigiau, t. y. 10,99 euro. O „Iki“ ir „Rimi“ – 11,99 euro.
0,7 l tos pačios degtinės Rode kainuoja 25,90 euro, kas yra net 10 eurų brangiau nei Lietuvoje: 14,99 euro „Maximoje“ ir „Iki“ bei 15,99 euro „Rimi“.
1 l romo „Captain Morgan black“ saloje atsieina 34,30 euro, o tai yra 6,31 euro brangiau nei „Maximoje“ (27,99 euro) ir 3,31 euru brangiau nei „Rimi“ (30,99 euro).
0,5 l viskio „Jack Daniel‘s“ Graikijoje kainuoja 27,30 euro, kas yra 8,31 ar 9,31 euro brangiau nei pas mus (17,99 euro „Maximoje“ ir 18,99 euro „Iki“ bei „Rimi“).
0,7 l šio gėrimo Rode kainuoja 39,70 euro, t. y. 13,75 ar net 17,71 euro daugiau nei lietuviškose parduotuvėse (21,99 euro „Maximoje“ ir „Rimi“ bei 25,95 euro „Iki“).
O 1 l „Jack Daniel‘s“ saloje atsieina net 48 eurus, taigi kainos skirtumas kai kur siekia beveik 20 eurų.
„Iki“ 1 l šio gėrimo kainuoja 34,95 euro (skirtumas – 13,05 euro), „Maximoje“ – 30,99 euro (skirtumas – 17,01 euro), o „Rimi“ jis kainuoja vos 28,99 euro (skirtumas – 19,01 euro).
Kas Rode pigiau nei Lietuvoje?
Šokoladiniai „Milka“ sausainiai „Choco mini stars“ ir šokoladinės lazdelės „Choco lila stix“ Graikijos saloje kainuoja 2,50 euro.
„Iki“ parduotuvėse jie kainuoja 9 centais daugiau (2,59 euro), o „Maxima“ ir „Rimi“ tinkluose – beveik tiek pat, kiek svetur (t. y. 2,49 euro).
Traškučiai „Doritos“ saloje kainuoja 1,80 euro, pas mus jie – 19 centų brangesni ir kainuoja 1,99 euro.
Šaltas kavos gėrimas „Starbucks“ (220 ml) Rode parduodamas už 2,90 euro, pas mus – už 2,99 euro.
O „Starbucks frappuccino“ (250 ml) Graikijoje siūlomas už 2,90 euro, Lietuvoje – už 2,99 euro („Maxima“) arba už 3,29 euro („Iki“).
Greitai paruošiami makaronai „Soba“ saloje atsieina 2,80 euro, o lietuviškose parduotuvėse kainos yra tokios: 2,69 euro „Maximoje“, 2,99 euro „Iki“ ir 3,15 euro „Rimi“.
Populiariausios lietuvių atostogų kryptys
Kelionių organizatoriaus „Tez Tour“ ryšių su visuomene ir rinkodaros skyriaus vadovės Ingos Aukštuolytės teigimu, keliautojų apklausos rezultatai rodo, kad atostogų metu jie nori pakeisti aplinką, pailsėti prie jūros.
Tad nenuostabu, kad ir šiemet lietuviai dažniausiai renkasi vadinamąsias „paplūdimio atostogas“.
Pirmuoju Lietuvos keliautojų pasirinkimu ir toliau išlieka Turkija, kurioje, pasak pašnekovės, dera nuostabios atostogų sąlygos, malonus oras, puikus kainos ir kokybės santykis.
„Populiarumu Turkijai nenusileidžia ir Graikijos salos: Kreta, Rodas, Korfu. Aktyviai poilsiaujama ir žemyninėje dalyje esančiame Peloponeso regione.
Tarp keliautojų mėgstamų krypčių yra ir portugališkoji Madeira, kosmopolitiškoji Barselona ir ispaniškoji Maljorka“, – vardijo I. Aukštuolytė.
Anot jos, Italijos sala Sardinija, Kalabrijos regionas ir Riminio uostamiestis taip pat traukia keliautojų dėmesį, kaip ir Bulgarija, kurios pajūris lietuviams primena mūsų Baltiją:
„Šiose kryptyse keliautojai suderina ramias atostogas prie jūros su aktyviomis pramogomis.“
Kiek lietuviai išleidžia kelionėms?
„Tez Tour“ atstovės teigimu, atostogų kainos priklauso nuo krypties, poilsio trukmės, pasirinkto viešbučio.
Tad patraukliausiomis kainomis galima įsigyti 3–4 nakvynių atostogas Turkijoje, Bulgarijoje ar Graikijoje, ekonominės klasės viešbučiuose. Tokios atostogos gali kainuoti nuo 200 eurų.
Pašnekovė išskyrė, kad kainoms įtakos daro ir skrydžio trukmė, tad atostogos tolimesnėse kryptyse, pvz., Madeiroje, dažniausiai atsieina brangiau.
„Vis tik net ir tai nėra vieninteliai kainą lemiantys veiksniai. Lietuvių pamėgtoje Turkijoje galima rasti ir itin prabangių pasiūlymų: savaitės trukmės atostogos dviem asmenims privačioje viloje gali kainuoti ir 50 tūkst. eurų“, – pridūrė ji.
I. Aukštuolytė atskleidė, kad vidutiniškai vasaros atostogoms lietuviai išleidžia 800–900 eurų asmeniui.
„Pastebime, kad turistai aktyviau renkasi „Tez Tour“ siūlomas keliones Europos kryptimis dėl mūsų suteikiamų garantijų keliautojams. Keliones jie įsigyja iš anksto, dažnas keliauja dažniau, ir 2–3 kartus per metus“, – komentavo atstovė.
SPAUSKITE IR SUŽINOKITE!!!!!