Susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė teigė, kad „Rail Baltica“ vėžė nuo Kauno iki Lenkijos yra viena svarbiausių šio projekto atkarpų.
„Planuojama, kad būtent Lenkijos kryptimi startuos pirmieji maršrutai naujai nutiestu geležinkeliu“, – pranešime teigė ji.
Regioninės „Rail Baltica“ stotys numatomos Marijampolėje, Kazlų Rūdoje ir Šeštokuose. Naują geležinkelio dvikelį planuojama tiesti naujomis teritorijomis ir, kur leidžia techninės galimybės, panaudojant esamo geležinkelio ruožus.
Planuojama, kad nuo Kauno iki Lenkijos sienos bus pastatyta 116 naujų statinių, reikalingų būsimai geležinkelio infrastruktūrai – tunelių, tiltų, viadukų, gyvūnų perėjų, pralaidų.
Šis ruožas ir toliau bus naudojamas regioniniam keleivių susisiekimui ir karinio mobilumo reikmėms. Dabar juo kursuoja krovininiai traukiniai tarp Kauno intermodalinio terminalo ir Vakarų Europos.
Numatoma, kad specialusis planas bus parengtas ir Vyriausybei pateiktas tvirtinti šių metų pabaigoje. Jį patvirtinus, bus pradėtos visų reikalingų žemių paėmimo procedūros.
Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse sieks 870 kilometrų, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus.