Tai nurodė beveik 70 proc. Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso užsakymu atliktos apklausos dalyvių.
Apklausos tikslas – nustatyti, kaip Lietuvos gyventojai vertina prekybos tinklų kainodarą, kai skirtingose to paties tinklo parduotuvėse tie patys produktai kainuoja skirtingai.
67,8 proc. respondentų pažymėjo, kad jie tokią praktiką vertina neigiamai, 11,6 proc. – teigiamai. Nuomonės šiuo klausimu neturėjo penktadalis apklaustųjų. Kainų skirtumais to pačio tinklo parduotuvėse labiau buvo nepatenkinti didesnes pajamas uždirbantys asmenys.
„Pastaruoju metu viešojoje erdvėje daug diskutuojama apie kai kurių prekybos tinklų praktikas skirtingose to paties tinklo parduotuvėse taikyti skirtingas kainas. Atlikę tyrimą, pamatėme, kad dauguma vartotojų neigiamai vertina tokius prekybininkų veiksmus. Akivaizdu, kad gyventojai tiesiog baiminasi, jog taikydami skirtingą kainodarą, prekybininkai gali manipuliuoti kainomis“, – tyrimo rezultatus komentavo Kęstutis Kupšys, Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso Tarybos narys.
Pasak K. Kupšio, pirkėjai tikisi, jog atėję į bet kurią parduotuvę tuo pačiu pavadinimu, jie už tas pačias prekes ir mokės vienodai. Todėl prekybos tinklai turėtų taikyti vartotojui aiškesnę ir skaidresnę kainodarą.
Reprezentatyvią apklausą atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“ 2017 metų kovo 16-23 dienomis. Tyrimo metu buvo apklausti 1004 respondentai.