LB Priežiūros tarnyba penktadienį nurodė „Luminor“ paaiškinti, kaip jis užtikrina veiklą ir apsaugo klientus nuo galimų sutrikimų, BNS patvirtino centrinis bankas.
„Lietuvos bankas laiko netoleruotinu, kad „Luminor“ veikloje itin dažnai pasitaiko įvairių veiklos sutrikimų, kurių metu bankas ne visais atvejais geba tinkamai užtikrinti finansinių paslaugų teikimo savo klientams tęstinumą“, – nurodė LB.
Pasak centrinio banko, „Luminor“ apie sutrikimus dažnai laiku net neinformuoja klientų, nesiima tinkamų priemonių jiems apsaugoti ir išvengti galimų nuostolių.
„Nuolatinis sutrikimų pasikartojimas kelia pagrįstų abejonių, ar bankas turi pakankamus ir patikimus vidaus kontrolės mechanizmus bei priemones jiems užkardyti, operatyviai ir efektyviai pašalinti“, – teigė LB.
Trečiadienį LB sulaukė daug „Luminor“ klientų skundų dėl banko veiklos. Jie teigė kelias dienas negalintys prisijungti prie interneto banko su mobiliuoju parašu bei naudotis paslaugomis nuotoliniu būdu, taip pat negalintys susisiekti su banku ir išsiaiškinti sutrikimų priežasčių.
„Luminor“ trečiadienį pranešė, kad jo klientai, naudojantys mobilųjį parašą, dėl sutrikusios Registrų centro veiklos negali prisijungti prie interneto ar mobiliojo banko. Bankas siūlė naudoti kitą prisijungimo ir mokėjimų būdą: „Smart-ID“ arba kodų generatorių.
Anot „Luminor“, jis naudoja mobiliojo parašo sprendimą, tiesiogiai susietą su Registrų centru, o ne mobiliojo ryšio operatoriais. Centras mobilaus e.parašo paslaugą bankui atkūrė ketvirtadienį vakare.
Kiti didieji bankai teigė, kad jų klientai tokių nesklandumų nepatyrė.