Portalo tv3.lt skaitytojas Ignas pasakojo, kad su nuolaida įsigijo 3D spausdintuvą. Tačiau pardavėjas nusprendė jo nebeparduoti, teigdamas, kad pardavė per pigiai.
„Pigu.lt elektroninėje parduotuvėje išpardavimo metu pamačiau, kad 3D spausdintuvas kainuoja vos 40 eurų. Toks spausdintuvas be nuolaidos būtų atsiėjęs 300 eurų. Todėl iš karto pasinaudojau pasiūlymu ir spausdintuvą nusipirkau. Užsakymas buvo patvirtintas.
Tačiau netrukus gavau pranešimą, kad pardavėjas atsisako parduoti prekę. Esą jos nebeturi, paskui nurodė, kad pardavėjas visgi prekių turi, bet tiesiog nebenori parduoti su nuolaida. Tikino, kad įsivėlė klaida ir nuolaida buvo pritaikyta per didelė“, – pasakojo vyras.
Ignas pasakojo, kad visą laiką bendravo su Pigu.lt atstovais, nors spausdintuvą pardavė kitas pardavėjas, pasinaudojęs Pigu.lt platforma.
„Pardavėjas su manimi nesusisiekė, pinigus sumokėjau Pigu.lt, o dabar jie atsisako man padėti.
Ir apskritai, ar normalu, atsisakyti parduoti prekę, nes pardavei ją per pigiai? Juk buvo pritaikyta nuolaida, ją pamatęs, prekę nusipirkau, o dabar jos negaliu gauti. Tai juk pirkėjų klaidinimas“, – piktinosi vyras.
Jis tikino, kad jaučiasi apgautas.
„Pardavėjai galbūt specialiai taip daro, kad suklaidintas pirkėjas vėliau imtų ir nusipirktų tą pačią prekę be jokių nuolaidų“, – sakė jis.
Pardavėjams taiko sankcijas
Pigu.lt komunikacijos vadovas Nerijus Mikalajūnas komentavo, kad elektroninėje parduotuvėje pasitaiko pardavėjų klaidų.
„Būna atvejų, kad pardavėjai per klaidą į Marketplace‘o sistemą įkelia nekorektiškas prekių kainas. Daugeliu atveju, tokios klaidos matyti „plika akimi“, pavyzdžiui, prie šaldytuvo ar kompiuterio nurodoma 5 eurų kaina, kuri keliasdešimt ar net šimtais kartų mažesnė nei reali produkto rinkos kaina.
Mūsų sistemos, aptikusias tokias situacijas, iš karto išjungia klaidingomis kainomis siūlomas prekes. Tačiau, pasitaiko, kad klientai spėja tokių prekių įsigyti“, – pasakojo N. Mikalajūnas.
Anot jo, elektroninės prekybos centras yra suinteresuotas užtikrinti aukščiausią klientų aptarnavimo kokybę, todėl pardavėjus ragina pristatyti pirkėjams visas prekes, kad ir parduotas klaidinga kaina.
„Dedame visas pastangas, kad atvejų, kuomet užsakymas yra atšaukiamas, būtų kaip galima mažiau.
To siekiame ne tik diegdami modernias technologijas, prižiūrinčias tvarką virtualiose parduotuvės lentynose, bet ir taikydami tam tikras sankcijas pardavėjams, kurie atsisako bendradarbiauti tokiose situacijose“, – komentavo komunikacijos vadovas.
Pardavėjai privalo nurodyti prekės kainą
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) komentavo, kad kaina yra esminė informacija, dažnai lemianti vartotojo sprendimą dėl prekės įsigijimo.
„Todėl teisės aktai numato, kad verslininkas privalo aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui būtiną, teisingą, išsamią ir neklaidinančią informaciją apie siūlomą įsigyti prekę ar paslaugą, taip pat ir kainą.
Pareiga įrodyti, kad informacija yra suteikta vartotojui, tenka verslininkui. Neįvykdęs arba netinkamai įvykdęs pareigą suteikti informaciją vartotojui, verslininkas turi atlyginti dėl to vartotojo patirtus nuostolius“, – komentavo VVTAT.
Anot tarnybos, pasitaiko atvejų, kai vartotojas įsigyja prekę su didele nuolaida, o vėliau parduotuvė atsisako ją parduoti ar pristatyti, motyvuodama tuo, kad dėl techninės klaidos kaina buvo nurodyta neteisingai.
„Tokiu atveju parduotuvė turėtų vartotojui pateikti motyvuotą paaiškinimą, kodėl užsakymas atšauktas. Pardavėjas gali įvairiai spręsti tokias situacijas: atsiprašyti už įvykusią klaidą ir grąžinti sumokėtus pinigus, pasiūlyti vartotojui sumokėti realią kainą pritaikant nuolaidą, jeigu ta prekė vartotojui reikalinga ar pan.
Pardavėjas privalo visada informuoti vartotoją, jeigu sandorį nutraukia. O jei vartotojas kreipėsi į pardavėją, jam atsakyti privalo per 14 dienų“, – įspėjo VVTAT.
Pirkėjų skundų nagrinėjimas
VVTAT komentavo, kad kiekvieną situaciją nagrinėja individualiai, vadovaudamiesi teisės aktais apibrėžta vidutinio vartotojo sąvoka.
„Toks vartotojas yra pakankamai atidus ir informuotas. Kartais dėl techninės klaidos nurodyta prekės kaina yra nereali.
Pavyzdžiui, vartotojas turėtų atitinkamai vertinti pasiūlymą įsigyti televizorių už 1 eurą, neįsitikinęs, kad tokia yra realiai siūloma kaina. O jei vartotojas mano, kad jo teisės buvo pažeistos ir nepavyksta susitarti su pardavėju, jis gali kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka. Tačiau vartotojui būtina pateikti visus turimus įrodymus apie skelbtą pirmąją kainą, atliktą užsakymą ir pan.“ – įspėjo VVTAT.
Jei VVTAT pastebėtų, kad tam tikros įmonės veikloje klaidos dėl kainos nurodymo yra dažnos, jos vyksta sistemingai, tokia veikla galėtų būti vertinama ir dėl galimo Vartotojų teisių apsaugos įstatymo pažeidimo ar nesąžiningos komercinės veiklos. Atlikus tyrimą ir nustačius pažeidimą, įmonei galėtų būti skirta bauda. Tačiau tyrimų dėl tokių konkrečių atvejų nebuvo pradėta.
„Iš mūsų pusės per šiuos metus buvo gauta daugiau nei 60 prašymų, iš jų 7 dėl neteisingai nurodytos kainos ir atšauktų užsakymų, kitų prašymų problematika – pristatymo termino nesilaikymas, asortimento neatitinkančių prekių pristatymas bei pinigų negrąžinimas už grąžintas prekes. Dėl platformoje pigu.lt įsigytų prekių vartotojų skundų sulaukiame. Šiais metais esame gavę apie 60 skundų. Vartotojai dažniausiai skundžiasi dėl nepristatymo, ar vėlavimo pristatyti prekę, asortimento neatitinkančių prekių, pristatytų prekių kokybės“, – komentavo VVTAT.