• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rusija įveda kelių mokestį nedideliems Lietuvos, Latvijos ir kitų Europos šalių vežėjams, tačiau jau galiojantis mokestis didelėms puspriekabėms nesikeičia. Sprendimas nėra naudingas mažesniems vežėjams, kurių verslas Rusijoje gali būti sužlugdytas.

Rusija įveda kelių mokestį nedideliems Lietuvos, Latvijos ir kitų Europos šalių vežėjams, tačiau jau galiojantis mokestis didelėms puspriekabėms nesikeičia. Sprendimas nėra naudingas mažesniems vežėjams, kurių verslas Rusijoje gali būti sužlugdytas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Esminis aspektas, kad tas mokestis atsiranda, bet jis taikomas nuo 3,5 tonų iki 12 tonų keliamosios masės. Tokių sunkvežimių, dirbančių Rusijoje yra nedaug, todėl reikšmingo pokyčio nebus. Pagrindinė prekyba Rusijoje vyksta su puspriekabėmis iki 40 tonų“, - BNS teigė „Linavos“ atstovas spaudai Vytautas Kleinauskas.

REKLAMA

Anot jo, „Linava“ neturi tikslios statistikos, kokia dalis Lietuvos vežėjų dirba su nedideliais sunkvežimiais Rusijoje, tačiau šis skaičius yra „nežymus“.

„Tai yra labai nežymus skaičius. Vienintelė prielaida, kas važiuoja į Karaliaučių, galbūt ten srautai šiek tiek didesni, bet į pačią Rusiją srautai labai nedideli“, - kalbėjo V.Kleinauskas.

REKLAMA
REKLAMA

Rusija šią savaitę pranešė įvedanti naują kelių mokestį nedideliems automobiliams, sveriantiems nuo 3,5 iki 12 tonų. Tačiau nuo 16 tonų iki 40 tonų sveriančioms puspriekabėms mokestis nepakito. Pasak V.Kleinausko, šis sprendimas nėra oficialiai įregistruotas, todėl kol kas negalioja.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vežėjų sąjungos prezidentas Mečislovas Atroškevičius BNS teigė, jog mažesni vežėjai Rusijoje dabar turės mokėti didesnius mokesčius negu didieji.

„Dabar išeina absurdiška situacija, nes tie didieji mokės mažiau nei tie mažiukai. Matematika paprasta - mes mokame 1,53 rublio (0,02 euro) už kilometrą, ir šis lengvatinis tarifas liks iki kitų metų birželio. Realiai mašina per pamainą gali pravažiuoti 500-650 kilometrų, tai grubiai išeina tie patys 850 rublių (11,39 euro), ką mokės tie mažiukai už parą“, - teigė M.Atroškevičius.

REKLAMA

Anot jo, didžiosios puspriekabėsmoka už nuvažiuotus kilometrus, bet nemoka už stovėjimą muitinėje ar perkrovos punkte, o mažieji vežėjai turės mokėti ir už tai, nes jiems taikoma sistema paremta mokėjimu už parą.

„Tam mažiukui vežėjui bus skaudu, nes jis už tą patį pervežimą dabar gaus mažiau pinigų ir sąnaudos proporcingai bus didesnės. Per pastaruosius dvejus metus, kai sumažėjo importas į Rusiją ir rusai tapo ne tokie turtingi, kai pirkdavo dideliais kiekiais, jie dabar viską skaičiuoja ir perka mažesnius krovinius ir dažnai samdo va tokias atskiras mažas mašinas“, - BNS kalbėjo M.Atroškevičius.

REKLAMA

Anot jo, naują mokestį turės mokėti vežėjai, vežantys 3,5-12 tonų keliamosios galios furgonais, autobusais, nedideliais sunkvežimiais.

Susisiekimo ministerijos atstovas Ričardas Slapšys teigė, jog kol kas nėra gautas oficialus patvirtinimas dėl naujojo mokesčio.

„Nei Susisiekimo, nei Užsienio reikalų ministerijos iš Rusijos nėra gavusios jokio oficialaus pranešimo (notos) apie tokius savo sprendimus, todėl šiuo metu sunku būtų vertinti žiniasklaidoje ir internetinėje erdvėje sklandančią informaciją. Kaip žinia, tarpvalstybinio susitarimo pagrindu Lietuvos vežėjai Rusijoje, o Rusijos - Lietuvoje už kelius nemokėdavo, tačiau 2015 metais Rusijoje įvedus kelių mokesčio sistemą „Platon“, kuri imta taikyti ir Lietuvos vežėjams“, - BNS tvirtino R.Slapšys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Linavos“ prezidentas Erlandas Mikėnas BNS sakė, jog Rusija šių metų kovą planavo antrą pernai lapkritį įvesto mokesčio didinimo didiesiems vežėjams etapą, tačiau jis yra atidėtas. Anot jo, kol kas nežinoma, kada jis bus didinamas. Rusija pernai lapkričio 15 dieną įvedė vadinamąją „Platon“ sistemą didiesiems Lietuvos vežėjams, nors pagal dvišalius susitarimus nuo tokių mokesčių abiejų valstybių vežėjai buvo atleisti. Lietuva, atsakydama į šį Rusijos žingsnį, gruodį įvedė kelių mokestį Rusijos vežėjams.

REKLAMA

„Platon“ sistema besinaudojantys Lietuvos vežėjai moka po 1,53 rublio (0,02 euro) kelių mokestį už nuvažiuotą kilometrą Rusijos teritorijoje.

Rusijos premjero Dmitrijaus Medvedevo balandžio 19-osios nutarimas skelbia, kad mokestis 3,5-12 tonų sveriantiems mažiesiems vežėjams siekia 11,39 euro (5,16 euro) per parą, 33,49 euro (15,46 euro) per savaitę, 133,96 (66,98 euro) per mėnesį, 1607 eurus (803,78 euro) per metus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų