Firmos „Airbus“ lėktuvo A350 pirmasis skrydis penktadienį baigėsi sėkmingu nutūpimu, ir tuo prasideda naujas vis labiau intensyvėjančios konkurencijos su JAV firma „Boeing“ etapas tolimųjų skrydžių orlaivių rinkoje.
Keturias valandas trukęs skrydis iš Tulūzos reiškia svarbų elementą šio lėktuvo galutinei atestacijai; jame gali tilpti nuo 250 iki 400 keleivių; jis yra didžiausia Europos orlaivių gamintojų viltis konkuruoti su tolimųjų skrydžių rinkoje dominuojančiais "Boeing" 787 ir 777. Orlaivio A350 kilimo ir tūpimo metu Tulūzos oro uostas buvo uždarytas kitiems lėktuvams.
Firma "Airbus" jau turi 613 užsakymų pagaminti A350 ir tikisi, kad penktadienio skrydis bus geras impulsas prieš kitą savaitę prasidedančią Paryžiaus aviacijos parodą, kuri jau vadinama plataus fiuzeliažo lėktuvų kautynėmis.
Daugiau pusę dviejų reaktyvinių variklių lėktuvo A350 sudaro lengvos anglies pluošto medžiagos - kad reikėtų mažiau degalų, kuris didžiąja dalimi lemia tolimųjų skrydžių kainą.
Su "Boeing" 787 "Dreamliner" konkuruojančio orlaivio A350 porą metų vėlavo, nes "Airbus" teko parengti naują projektą, atsisakius ličio baterijų, kurios kažkodėl ėmė smilkti, nors jos yra lengvesnės, turi daugiau galios ir greičiau pakraunamos.
"A350 pritaikytos daugmaž tos pačios naujovės kaip ir "Dreamliner" ("Boeing" 787), - sakė prancūzų aviacijos ekspertas ir buvęs oro linijų pilotas Gerard'as Feldzer'is. - Toks pat anglies ( pluošto) kiekis arba proporcija, siekiant lengvumo, tokie pat yra ir dauguma elektros įtaisų".
"Boeing" kainoraštyje 787-ojo kaina yra tarp 206 ir 243 mln. dolerių. "Airbus" kainoraštyje kainos nurodytos nuo 254 iki 332 mln. dolerių. Gegužę "Airbus" turėjo 613 užsakymų lėktuvui A350, o orlaivių "Boeing" 787 buvo tuo pat metu užsakyta 890. Paprastai būna didelių nuolaidų, bet jos retai viešinamos.
"Airbus" tvirtina, kad A350-asis, būdamas lengvesnis, su perprojektuotu "Rolls Royce" varikliu ir pažangesne aerodinamika, sudegina ketvirtadaliu mažiau degalų negu "Boeing".