Pirmas klausimas parduotuvėje prie kasos: „Ar turite nuolaidų kortelę?“ Jei turite, mokate mažiau. Jei perkate dar daugiau – gaunate didesnę nuolaidą.
Lietuvoje beveik kiekvienas prekybos tinklas siūlo lojalumo korteles. Jomis, pasak prekybininkų, norima padėti pirkėjui ne tik sutaupyti, bet ir išsiaiškinti pirkimo įpročius. Nors turint kortelę nuolaida teikiama, ją iš pradžių reikia nusipirkti.
„Norfos“ prekybos tinkluose ji įkainota 10 litų, „Maximos“ parduotuvėse – 4,99 lito, „Rimi“ kortelės vienkartinis mokestis – 4,44 lito, tačiau iki gruodžio pradžios ją prekybos centrai pirkėjams žada išduoti nemokamai. „Iki“ prekybos tinkluose kortelė išduodama nemokamai, tačiau reikia pervesti bent 50 litų, kad ji būtų aktyvuota.
Sutaupomi centai
Kortelių suteikiamos nuolaidos svyruoja nuo 1 iki 8 proc., tačiau daugumoje prekybos tinklų nuolaida pritaikoma ne iš karto, o kaupiama kortelėje ir tik paskui už sukauptą sumą leidžiama įsigyti prekių. „Norfos“ prekybos tinklas bene vienintelis siūlo 3 proc. nuolaidą perkant „praktiškomis valandomis“ (10–20 val.), o prekių krepšeliui perkopus tūkstantį litų skelbia pritaikantis net 8 proc. nuolaidą. Kiti prekybos tinklai ne tokie dosnūs. Jų siūloma nuolaida apsiriboja 1 proc. nuo prekių sumos. Kuo daugiau perki, tuo daugiau pinigų prikapsi ir į nuolaidų kortelės sąskaitą.
Populiariausia Lietuvoje nuolaidų kortelė, anot „Maximos“ atstovės spaudai Renatos Saulytės, „Ačiū“ lojalumo kortelė. Jų per trejus metus Lietuvoje jau įsigyta 1,6 milijono.
„Atlikti pirkėjų įpročių tyrimai rodo, kad 74 proc. visų šalies gyventojų naudojasi būtent „Maximos“ nuolaidų kortele. Kitaip tariant, ją turi beveik kiekviena šeima Lietuvoje“, – teigė R. Saulytė.
Pirkėjus išlepino akcijos
R. Saulytė pripažino, kad vien tik lojalumo kortele pirkėjo nesužavėsi.
„Svarbu ne tiek kortelės turėjimas, kiek suteikiamos nuolaidos per akcijas. Pirkėjai nėra kvaili, jie tikrai nepirks prekės, jei tai nenaudinga, – dėstė pašnekovė. Kiekvienos akcijos tikslas – kad pirkėjai pirktų kuo daugiau, bet taikant 10–15 proc. nuolaidą Lietuvoje nieko nenustebinsi.
Turi pasiūlyti mažiausiai 30 proc. nuolaidą. Prekybininkai pripratino pirkėjus prie akcijų. Anksčiau jų tiek nebuvo. Visi pirkdavo už normalias kainas, o dabar visi laukia akcijų ir perka tik per jas“, – teigė R. Saulytė.
Gatvėje užkalbinti praeiviai teigė nuolaidų kortelėmis itin nesižavintys.
„Perkame toje parduotuvėje, kuri arčiausiai namų, - pasakojo Simonas. – Nuolaidos prekybos centruose beveik tokios pačios, o jei ir teiktų kuris nors centras didesnę nuolaidą, vien dėl jos tikrai nevažiuočiau toliau. Juk jei važiuoji apsipirkti kur toliau, paskaičiuoji, kiek išleisi benzinui ir nusprendi, kad neapsimoka“.
„Aš nuolaidų kortelės išvis neturiu, bet turi mano žmona. Kadangi brangsta maisto produktai, stengiamės naudotis visomis galimybėmis, kaip tas kainas kiek nors sumažinti“, - pritarė ir gatvėje sutiktas praeivis Česlovas. Anot, jo renkantis prekybos tinklą sprendimą daugiausiai nulemia geografinis artumas, įprotis ir tik paskui taikomų nuolaidų sistema.