2011 metais transporto ir vairuotojų draudimo rinka augo gana netolygiai. Draudimo bendrovės „PZU Lietuva“ teigimu, privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas (TPVCA) šalies draudimo rinkai pernai per 11 mėn. atnešė apie 8 proc. daugiau pajamų. Didžiąją šio augimo dalį lėmė komerciniais tikslais naudojamų automobilių draudimas – jis siekė net 24 proc. KASKO draudimui didelės įtakos turėjo metų viduryje pasikeitusi muitų tvarka Rusijoje, Baltarusijoje, Kazachstane.
„PZU Lietuva“ generalinis direktorius Marius Jundulas šias tendencijas aiškina ekonomine Lietuvos situacija. „Nors ryškesnių ekonomikos pagerėjimo ženklų negalima buvo stebėti, vis dėlto 2011-aisiais buvo sparčiau atnaujinamas per paskutinius kelerius metus pasenęs verslo įmonių automobilių parkas. Bendrovės 2011 m. įsigijo daugiau naujų automobilių, palyginti su 2010 m.“, - teigia Marius Jundulas.
Privačių asmenų vairuotojų privalomosios civilinės atsakomybės draudimo kaina 2011 m. išliko panaši kaip 2010 m. „PZU Lietuva“ vadovas sako, kad TPVCA draudimo kaina Lietuvoje ir toliau išlieka viena mažiausių regione.
KASKO draudimo šuoliui didesnės įtakos turėjo liepos mėnesį pasikeitusi muitų tvarka Rusijoje, Baltarusijoje, Kazachstane. Iki 2011 m. liepos, kuomet iš Lietuvos buvo galima pigiau išvežti naudotus automobilius į šias šalis, Lietuvos gyventojai buvo linkę juos parduoti. Pasibaigus palankiam prekybos naudotais automobiliais laikotarpiui, gyventojai pradėjo pirkti daugiau naujesnių draudžiamo amžiaus automobilių ir juos aktyviai draudė. Liepos-spalio mėnesiais KASKO draudimo sutarčių įmokų apimtys ūgtelėjo 9,4 proc.
„Liepos mėnesio riba ypač ryški privačių automobilių KASKO draudimo rūšyje. Birželį KASKO draudimo augimas siekė 1,1 proc., liepą – jau 5,7 proc., o spalį – net 37 proc. Automobilių pardavėjai rado savo pirkėjus Lietuvoje“, - atkreipė dėmesį M. Jundulas.
Jo teigimu, 2011 m. atsigavus ekonomikai, gyventojai dažniau rinkosi ilgalaikę apsaugą. Skirtingai nei prieš metus, 2011 m. trumpalaikių TPVCA sutarčių sumažėjo 22 proc.
„PZU Lietuva“ vadovas atkreipė dėmesį, kad nebėra ir sezoninio TPVCA draudimo bumo, kuomet didžioji dalis šalies vairuotojų kovo-gegužės mėnesiais atnaujindavo draudimo sutartis.
„Šie metai patvirtino, kad civilinės vairuotojų atsakomybės draudimas vis mažiau susijęs su sezoniškumu, o draudimo sutartys sudaromos tolygiai visus metus. Ši tendencija liudija, kad per aštuonerius metus didžioji dalis gyventojų jau pakeitė savo automobilius“, - sakė M. Jundulas.