Be jau paminėtų Dakaro garsenybių bekelės „hat-trick“ yra iškovojęs tik legendinis Suomijos ralio meistras Aris Vatanenas (jis triumfavo 1989, 1990 ir 1991 metais), Pierre Lartigue (19494, 1995 ir 1996 metai) bei dar vienas KAMAZ komandos vairuotojas Eduardas Nikolajevas (2017, 2018 ir 2019 metai). Tačiau faktas, kad šiose lenktynėse pasiutusiu tempu tobulėjant technikai, milžiniškus resursus metant automobilių gamybos koncernams, o į starto rikiuotę stojant naujiems, pergalių alkaniems talentams, išsilaikyti šlovės viršūnėje tampa vis sudėtingiau.
Teoriškai šiais metais į Dakaro „hat-trick“ klubą gali įstoti net trys pilotai. Pirmasis kandidatas – „namų“ trasose važiuojantis Nasseras Abdullah Al-Attiyah. Daugiau nei pusę savo gyvenimo aukščiausio lygio varžybose lenktyniausiančio nutrūktgalvio iš Kataro sąskaitoje net 18 Artimųjų Rytų ralio čempiono titulai, pustuzinis FIA pasaulio ralio taurės trofėjų ir penkios (2011, 2015, 2019, 2022, 2023 metai) Dakaro ralio nugalėtojo statulėlės.
Šiais metais Nasseras startuos su „Bahrain Raid Xtreme“ komandoje su T1+ klasės „Prodrive Hunter“ – tokiu pat automobiliu, kokiu pernai savo jėgas išbandė Vaidotas Žala. Kad šis visureigis gali būti žvėriškai greitas pastarosiose lenktynėse įrodė Sebastianas Loebas, sugebėjęs geriausią rezultatą atvežti šešiuose greičio ruožuose (9-ajame etape „Prodrive Hunter“ ekipažai užėmė pirmas tris vietas). Jei tik N. Al-Attiyah pavyks išvengti techninių problemų jo šansai laimėti iš tiesų nepaprastai dideli.
Antrasis pretendentas – 27-erių amerikietis Austinas Jonesas, pastaruosius dvejus metus laimėjęs SVV (lengvųjų motobagių T4) įskaitos kovas. Arizonos Sonorano dykumos pakraštyje gimęs vaikinas nuo mažų dienų augo benzingalviškoje terpėje. Jo tėvas Jessis Jonesas yra daugkartinis „Baja 1000“ bei kitų bekelės lenktynių nugalėtojas, todėl anksti išbandė jėgas visuose įmanomuose amplua: nuo mechaniko iki piloto. Netrukus patekęs į profesionalų „South Racing“ ir „Red Bull Can-Am Factory Team“ stovyklą, Austinas pradėjo pats raškyti pergales.
Tiesa, pernykštė – antroji iš eilės – Dakaro pergalė spėjo apaugti spėlionėmis, ar ji nebuvo nulemta komandos strategų. Prieš paskutinį 2023-ųjų maratono etapą SVV T4 pirmas bendroje rikiuotėje buvo Gerardas Farresas, vėliau prasitaręs „kai pamatėme, kad pirmaujame Dakare paskutinę lenktynių dieną, supratome, kad turėsime problemų“. Spėjama, kad jis sulaukė komandos vadovų nurodymo sumažinti tempą ir praleisti A. Jonsesą. Bet kokiu atveju, Austinas turės galimybę šiais metais iškovoti Dakaro „hat-trick“ jei tik pranoks mūsiškį Roką Baciušką bei pastaraisiais metais maratone greičio madas diktavusių lenkų Goczalų šeimos vyrus.
Trečiasis pilotas, galintis prisijungti prie Dakaro legendų su triguba pergale – Alexandre'as Giroud. Tai bus aštuntasis tituluoto (2022-aisiais jis tapo Pasaulio ralio-reido čempionu keturračių kategorijoje) prancūzo startas bekelės maratone.
Dakaro apžvalgininkai akcentuoja šio 42 metų piloto stabilumą, disciplinuotumą ir puikią fizinę formą. Be to, keturračių įskaitoje šiais metais startuoja viso labo 10 atletų (SVV kategorijoje varžosi 43 ekipažai), todėl teoriškai A. Giroud užduotis kiek lengvesnė. Prancūzą nukarūnuoti sieks trečia kartą Dakarą šturmuosiantis klaipėdietis Laisvydas Kancius bei Antanas Kanopkinas.
Visas svarbiausias Dakaro naujienas sekite čia: www.tv3.lt/dakaras