Viso pasaulio autosporto mėgėjų dėmesį kitą savaitgalį kaustys įvykiai Australijoje. Melburno trasoje bus surengtas pirmasis 2009-ųjų „Formulės-1“ lenktynių čempionato etapas.
Kuri komanda sezonui spėjo pasirengti geriausiai, paaiškės kovo 29 d. Po keletą dienų truksiančių kvalifikacinių važiavimų, sekmadienį 20 bolidų išsirikiuos pirmajam oficialiam 2009-ųjų startui.
Favoritas - britas
Praėjusių metų čempionatą vainikavo retos įtampos lenktynės San Paulo „Interlagos“ trasoje. Nors lemiamą etapą pavyko laimėti „Ferrari“ pilotui Felipei Masai, čempiono titulas atiteko ne brazilui, o paskutiniame rate į išganingą penktąją vietą pakilusiam Luisui Hamiltonui su „McLaren“. Per 18 etapų britas surinko 98 tšk. F. Masa nuo Luiso atsiliko tik per plauką - 97 tšk.
Ar šie du pilotai vėl yra pagrindiniai pretendentai į čempiono titulą? Lažybų kontorų tarpininkai užtikrintą „taip“ sako L.Hamiltonui. F.Masos galimybės vertinamos kiek atsargiau. Prognozuojama, kad dėl pirmosios vietos rimtai kausis ir ispanas Fernandas Alonsas su „Renault“. Konstruktorių įskaitoje pergalė pranašaujama pernykštei čempionei - „Ferrari“ komandai.
„Brawn GP“ ambicijos
Nedaug trūko, jog šį sezoną būtų pradėjusios tik 9 komandos ir 18 jų bolidų. Finansinės problemos, ištikusios „Honda“ ekipą, 2008-ųjų pabaigoje privertė jos savininkus paskelbti apie pasitraukimą iš „Formulės-1“.
„Honda“ gelbėtoju tapo visas komandos akcijas pats vienas perpirkęs autosporto inžinierius, buvęs komandos vadovas britas Rosas Braunas. Kovo pradžioje šis faktas praneštas oficialiai, o iš „Honda“ į „Brawn GP“ pervadintos komandos bolidai ėmė dalyvauti ikisezoniniuose bandymuose. „Brawn GP“ pilotų - patyrusio brazilo Rubenso Baričelo ir brito Džensono Batono - pademonstruoti greičiai privertė sunerimti kitas komandas. R.Baričelas Barselonoje pasiekė geriausią rato įveikimo laiką, greičiausias jis buvo ir pirmąją bandymų Cherese dieną.
„Nors lenktynėse dalyvaus daug puikių pilotų, drįstu teigti, jog kartu su Džensonu būsime pačių geriausių sąrašo viršuje. Manau, kad mes būsime metų staigmena“, - pareiškė jau 17-ąjį sezoną „Formulės-1“ lenktynėse dalyvausiantis R.Baričelas.
Vienas naujokas
Kaip jau minėta, pernai „Formulės-1“ čempionatą sudarė 18 etapų. Šiemet jų bus 17. Neliko Kanados ir Prancūzijos „Grand Prix“, tačiau lenktynės pirmą kartą vyks Jungtiniuose Arabų Emyratuose - Abu Dabio trasoje.
Čempionate debiutuos tik vienas sportininkas. Prie „Torro Roso“ bolido vairo sėdės buvęs komandos pilotas bandytojas - šveicaras Sebastianas Buemi. Jis pakeitė į „Red Bull“ komandą perėjusį vokietį Sebastianą Fetelį, pernai išgarsėjusį kaip jauniausią istorijoje čempionato etapo laimėtoją. Lenktynėse nebematysime veterano Deivido Kulhardo. 37-erių britas pernai dar pilotavo „Red Bull“ automobilį, tačiau nusprendė baigti karjerą.
Darius JONUŠIS, buvęs lenktynininkas:
„Nemanau, kad tarpsezoniu įvyko daug stebuklų ir kažkas kardinaliai pasikeitė. Jei kalbame apie automobilius, tai komandos favoritės liko tos pačios - „McLaren“ ir „Ferrari“. Tačiau iš anksto drąsiai teigti, kad kuris vienas lenktynininkas taps čempionu, o kitam nesiseks, būtų mažų mažiausiai kvaila. Sutinku, kad daug galimybių pakartoti pernykštį triumfą turi Luisas Hamiltonas, bet ir „Ferrari“ bolidai turėtų būti labai greiti. Naujai įkurtos „Brawn GP“ komandos galimybėmis suabejočiau. Geri rezultatai keliose bandymų trasose dar nereiškia, kad tai tęsis visą sezoną.“
Taisyklių naujovės
Čempionu taps sportininkas, per metus laimėjęs daugiausia lenktynių, o ne surinkęs daugiausia taškų. Taškai čempioną lems tokiu atveju, jei du pilotai surinks vienodą pergalių skaičių. Konstruktorių taurė atiteks daugiau taškų surinkusiai ekipai. Komandoms uždrausta naudoti padangas su grioveliais.
2009-ųjų sezono tvarkaraštis
Kovo 29 d. Australijos „Grand Prix“, Melburnas
Balandžio 5 d. Malaizijos „GP“, Kvala Lumpūras
Balandžio 19 d. Kinijos „GP“, Šanchajus
Balandžio 26 d. Bahreino „GP“ , Sakhiras
Gegužės 10 d. Ispanijos „GP“, Barselona
Gegužės 24 d. Monako „GP“, Monte Karlas
Birželio 7 d. Turkijos „GP“, Stambulas
Birželio 21 d. Britanijos „GP“, Silverstounas
Liepos 12 d. Vokietijos „GP“, Niurnbergas
Liepos 26 d. Vengrijos „GP“, Budapeštas
Rugpjūčio 23 d. Europos „GP“, Valensija (Ispanija)
Rugpjūčio 30 d. Belgijos „GP“, Spa
Rugsėjo 13 d. Italijos „GP“, Monza
Rugsėjo 27 d. Singapūro naktinis „GP“, Singapūras
Spalio 4 d. Japonijos „GP“, Suzuka
Spalio 18 d. Brazilijos „GP“, San Paulas
Lapkričio 1 d. Abu Dabio „GP“, Abu Dabis (Jungtiniai Arabų Emyratai)
Komandos
„McLaren“
Pilotai: Luisas Hamiltonas (D.Britanija, 24 metai), Heikis Kovalainenas (Suomija, 27)
Variklis: Mercedes FO108W
„Ferrari“
Pilotai: Kimis Raikonenas (Suomija, 29), Felipė Masa (Brazilija,27)
Variklis: Ferrari 056
„BMW-Sauber“
Pilotai: Robertas Kubica (Lenkija, 24), Nikas Haidfeldas (Vokietija, 31)
Variklis: BMW P86/9
„Renault“
Pilotai: Fernando Alonso (Ispanija, 27), Nelsonas Pikė (Brazilija, 23)
Variklis: Renault RS27
„Toyota“
Pilotai: Jarnas Trulis (Italija, 34), Timas Glokas (Vokietija, 27)
Variklis: Toyota RVX-09
„Toro Rosso“
Pilotai: Sebastianas Burdė (Prancūzija, 30), Sebastianas Buemi (Šveicarija, 20)
Variklis: Ferrari 056
„Red Bull“
Pilotai: Markas Veberis (Australija, 32), Sebastijanas Fetelis (Vokietija, 21)
Variklis: Renault RS27
„Williams“
Pilotai: Nikas Rosbergas (Vokietija, 23), Kazukis Nakadžima (Japonija, 24)
Variklis: Toyota RVX-09
„Brawn GP“
Pilotai: Rubensas Baričelas (Brazilija, 35), Džensonas Batonas (D. Britanija, 29)
Variklis: Mercedes FO18W
„Force India“
Pilotai: Adrianas Sutilas (Vokietija, 26), Džankarlas Fizikela (Italija, 36)
Variklis: Mercedes FO108W