Nuo balandžio 1 d. visos automobilių technine priežiūra ir remontu užsiimančios kompanijos tradiciškai laukia po sezono kaitos žiemines į vasarines padangas norinčių pasikeiti klientų antplūdžio. Didieji automobilių servisų tinklai, tiek ir mažesni servisai, taip pat garažai ir jų prieigos bus užpildyti pneumatiniais raktais sparčiai besidarbuojančių mechanikų, nes didžiuosiuose miestuose klientų tokiu metu užtenka visiems. Vieni iš šios srities lyderių, padangų centras „Melga“ šiais metais vilios iki 10 proc. mažesnėmis padangų ir apie 15 proc. paslaugų kainomis lyginant su praėjusių metų pavasariu.
Sandėliai šiuo metu – pilni
Anot autoservisų tinklo – padangų centro „Melga“ generalinio direktoriaus Erlando Gintnerio rinka šiuo metu yra persisotinusi. „Kadangi pernai paklausa buvo didesnė už pasiūlą, padangų gamintojai galėjo diktuoti mums savo sąlygas. Gauti norimo kiekio padangų buvo sudėtinga, tiek iš mažesnių, tiek iš didžiųjų gamintojų.
Šiuo metu situacija yra pasikeitusi į priešingą pusę – rinkoje nejaučiamas padangų trūkumas. Tiesa, kaip pažymėjo E. Gintneris pats produkcijos pirkimas kompanijai šiais metais atsiėjo apie 10 proc. brangiau maždaug tiek bendrai vertinant padangų kainas padidino gamintojai. „Gamyboje naudojamas kaučiukas gerokai pabrango, taip pat ir nafta, kurios produktai įeina į gumos sudėtį“, ‒ padangų kainos dedamąsias vardino jis.
Situacija pamažu stabilizuojasi
Padangų, kaip ir daugumos kitų prekių, paklausos ir pasiūlos proporcijos smarkiai pasikeitė – iš pradžių smarkiai krito paklausa ir dalis kompanijų nežinojo, kur dėti produkciją. Kai kurie apsiribojo dalies gamyklų rekonstrukcija, uždarymu ar pardavimu, kiti ‒ bankrutavo. Vėliau paklausa staigiai išaugo, todėl pakilo ir kainos. „Situacija pamažu stabilizuojasi ir kuomet deramės dėl padangų rudens sezonui dalis gamintojų jau leidžia produkcijos kainas“, ‒ pažymėjo E. Gintneris.
Greta mažesnių padangų ir serviso paslaugų kainų „Melga“ taip pat garsiai skelbia apie tai, kad nuo šiol visose šios kompanijos centruose bus prekiaujama ne senesnėmis kaip trejų metų padangomis. „Per daugelį metų sukaupėme nemažai patirties, matėme kaip stovėdama padanga praranda savo savybes. Todėl dabar taip griežtai ir apibrėžėme prekybos taisykles, kad jei per trejus metus padanga neparduodama, keliauja į išpardavimo lentynas ir parduodama už pusę kainos. Tegul visa rinka žino, kad pas mus nėra senos produkcijos“, ‒ tvirtino E. Gintneris taip pat nusistebėjęs, kad žmonės visgi linkę pirkti ir nesaugias 5 ar 6 metus sandėliuotas padangas.
„Melga“ įvardinama kaip vieną iš ryškiausių prekybos padangomis lyderių Lietuvoje per krizės išbandymus savo rinkos dalies neprarado. „Per krizę rinka buvo susitraukusi labai smarkiai. Svarbiausia, kad mes išlaikėme savo klientus, visos didžiosios įmonės, kurias aptarnavome iki tol ir toliau dirba kartu su mumis. Taip, krito parduodamų padangų kiekiai, daug kas perėjo į pigesnį segmentą, bet didelių klientų praradimų tikrai nebuvo“, ‒ tvirtino E. Gintneris.
Pradėjusi nuo vieno serviso 1995 m. gyvenamajame Vilniaus mikrorajone „Melga“ šiuo metu turi 17 klientų aptarnavimo centrų: 13 iš jų išsidėstę skirtinguose Lietuvos miestuose, du įsteigti Latvijoje ir dar du – Kaliningrado srityje. Palikti daug klientų konkurentams „Melga“ neketina, mat kompanijos ratų keitimo pajėgumas šalies mastu – 1300 automobilių per dieną. Per visą pavasario sezoną Lietuvoje ši kompanija pakeičia padangas maždaug 30 tūkst. automobilių.