Šios mūsų automobilių recenzijos herojus – talpus ir ganėtinai universalus šeimyninis automobilis „Renault Scenic Xmod“. Bazinis „Renault Scenic“ jau neblogai žinomas mūsų automobilininkams, na o šių eilučių autorius keletą dienų draugavo su šio vienatūrio modifikacija „Xmod“ – iš karto krenta į akis nedažyto plastiko apdaila pagal apatinį automobilio perimetrą, vienatūrio prošvaisa padidinta 2 centimetrais. Na, iki visureigio čia dar toli, bet žvyrkelių ir lauko keliukų važiuojant į sodybą čia bijoti jau nederėtų. Be to, mums į rankas pakliuvęs automobilis buvo su dar ganėtinai nauju 1,6 litro darbo tūrio 130 a.g. dyzeliniu varikliu.
Ryškesnė išvaizda ir praktiškumas
Be „off-road“ stiliaus apdailos „Scenic Xmod“ turi sidabrinius stogo „ragus“, kitokias radiatoriaus groteles, bamperius ir kitokio dizaino ratus, ant kurių sumontuotos „M+S“ tipo padangos. Visi šie pokyčiai automobilio tikrai nepadarė bekelės karaliumi, tačiau drąsiau jaustis dabar galima ne tik žvyrkelyje. Bet svarbu ir estetinė pusė. „Xmod“ – dabar yra ganėtinai ryškus automobilis. Jei daugeliu atveju sakoma, kad šeimyninį vienatūrį perkantis žmogus jau pradėjo senti, „Xmod“ atveju tai negalioja. Yra, tikrai čia yra kažkokios jaunatviškos ir nuotykių dvasios.
Na o automobilio salonas – tikras praktiškumo įsikūnijimas. Salonas džiugina ne tik erdve, bet ir transformavimo galimybėmis. Nulenkus priekinę dešinę pasostę išeis puikus staliukas. Staliuku paversti galima ir vidurinę galinės eilės sėdynę, gale įsikūrę keleiviai gali naudotis ir atlenkiamais staliukais ant priekinių pasosčių nugarėlių. Ne veltui šis automobilis labai patiko ne vieną šimtą kilometrų „galiorkoje“ pravažiavusiai šešių metukų mergytei, šio teksto autoriaus dukrelei. Beje, prireikus pervežti kokius nors krovinius, galines pasostes galima pastumti į priekį, atlenkti nugarėles, ar kompaktiškai sulankstyti pačias sėdynes – taip paliekamas didelis plotas bagažui su lygiomis grindimis.
Prietaisų skydas – šiek tiek kosminis. Yra čia prancūzams būdingo chaotiškumo, tačiau gyventi tai pernelyg netrukdo. Tebūnie tai duoklė už ryškesnį stilių. Kaip bebūtų, „Scenic“ yra vienas šios klasės automobilių standartų. Kaip ir dauguma naujųjų „Renault“, mūsų bandytas „Scenic Xmod“ turėjo „R-Link“ multimedijos sistemą. Tiesa, pirmą kartą bandant „Renault“ grupės automobilius šį kartą „R-Link“ nesusišnekėjo su mano telefonu. Mažumėl gaila – kai salone padori „Bose“ aparatūra labai norėjosi paklausyti savo mėgstamos muzikos. Dar viena naujovė matoma iš vairuotojo darbo vietos – „Expert Grip“ sistemos selektorius. Tačiau apie šią sistemą papasakosime jau kalbant apie važiavimo įspūdžius.
Puikus variklis, padorus charakteris
Mūsų bandytame automobilyje po variklio dangčiu urzgė 1,6 litro darbo tūrio 130 a.g dyzelinis motoras. Jis ganėtinai naujas, o „Renault“ jį be užuolankų vadina geriausiu varikliu klasėje. Drąsiai pasakyta? Tačiau variklis iš tiesų yra labai smagus. Važiuojant įvairiausiais rėžimais. Ko vertas vien 320 Nm sukimo momentas. Motoras tylus, elastingas ir taupus. Prie variklio puikiai dera ir šešių pavarų mechaninė pavarų dėžė. Pernelyg nesistengiant važiuoti taupiai, mums pavyko sutilpti į 5,2 litro vidutines kuro sąnaudas. Tai šaunus rezultatas važinėjant gana nemenku automobiliu.
„Scénic Xmod“ yra pirmasis naują „Extended Grip” sistemą turintis „Renault” gamos modelis. Gamintojo teigimu, ši patobulinta traukos kontrolės sistema sudėtingomis vairavimo sąlygomis (sningant, esant purvui, smėliui ir t.t.) leidžia automobiliui tvirtai išsilaikyti ant kelio paviršiaus. Naudodamasis centriniame skydelyje esančiu ir rankiniu būdu aktyvuojamu valdikliu, vairuotojas gali rinktis iš trijų pagalbos būdų. „Eksperto” režime „Extended Grip“ valdo stabdžių sistemą, tačiau palieka vairuotojui variklio sukimo kontrolę. „Kelio” režimas siūlo tradicinius traukos kontrolės sistemos nustatymus. Jis automatiškai įsijungia važiuojant greičiau nei 40 km/h. „Slidaus paviršiaus” režimas pritaiko stabdžių sistemą ir variklio sukimo momentą prie esančių sukibimo sąlygų.
Važiuoja „Scenic Xmod“ kaip ir dera tokio žanro atstovui. Gink Dieve, nereikia prie jo vairo pasijausti lenktynininku – jis sutvertas kitokiam važiavimui. Juo galima važiuoti greitai, komfortiškai ir toli. Pakaba čia suderinta saugiam ir komfortiškam ir lygiam važiavimui. Papildomo minkštumo čia suteikia ir „M+S“ padangos. Beje, tokia „pseudodžipinė“ vienatūrio suderinimų filosofija puikiai praverčia ir mieste – vieną pažinties su „Xmod“ dieną teko nemažai pasisukioti po Kauną, apie kurio duobes jau kuriami anekdotai. Pasirodo, čia „Xmod“ jautėsi tarsi savo stichijoje. Gal prieš kurdamį šią „Scenic“ modifikaciją „Renault“ inžinieriai lankėsi Kaune? Na o pabodus miesto dulkėms su tokiu automobiliu galimai pasukti ir į kaimo žvyrkelius. Riedant žvyruotu keliuku į užmiesčio sodybą automobilis irgi egėsi labai inteligentiškai. O papildomi du centimetrai prošvaisos ir nesibraižantis (tai svarbiausia) nedažytas plastikas pravertė ir važiuojant tiesiog pievomis, kai prireikė aplankyti kažkur miškuose be kelių ir takelių įsikūrusią žmonos giminaitę menininkę-atsiskyrėlę. Tiesa, įsijausti čia nederėtų – tai ne visureigis (pvz. priekinė „šypsena“ tokiame automobilyje kabo nepadoriai žemai). Tačiau vis vien „Scenic Xmod“ yra tikrai universalus automobilis, kurio išvaizdoje yra ir šviežių, jaunatviškų potepių.