• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kokie pavojai tyko taksi vairuotojų ir keleivių?

Vežėjų, priskiriamų rizikos grupei, kasdienybė

Taksi paslaugas teikiantys asmenys priskiriami rizikos grupei, nes kasdien patiria stresą. Jie privalo būti budrūs, kitaip gali netekti gyvybės.

Taksi vairuotojų profesinės sąjungos „Solidarumas“ prezidentas Gediminas Sabaitis portalui balsas.lt sakė, kad šiemet jau nužudyti trys taksi vairuotojai: „Nemažai jų yra apiplėšiami, mušami, iš jų tyčiojasi agresyvūs keleiviai. Žinoma, ne visi vairuotojai šventi, yra visokių, tačiau tai vienetai.“

G. Sabaitis teigė negirdėjęs, kad taksi vairuotojai būtų sumušę ir apiplėšę keleivį. „Apie tokius atvejus dar negirdėjau, nes kiekvienas žino, kad tai padaręs netektų verslo. Juk dabar visi dirba su verslo liudijimais. Pasitaiko nesąžiningų, kurie „prisuka“ skaitliukus“, tačiau su jais kovoja patys taksistai, kuriems brangi paslaugų rinka“, – kalbėjo pašnekovas.

Profesinės sąjungos atstovas tikino, kad vairuotojai privalo nuolat būti budrūs: „Žiūrime į veidrodėlį ir stebime keleivį, kuris bet kuriuo momentu gali užpuolti. Tiesa, įvertinę aplinką, ne visada sutinkame vežti agresyviai nusiteikusius ir itin neblaivius asmenis.“

REKLAMA
REKLAMA

Dažnai neblaivūs keleiviai reikalauja sustoti ten, kur negalima, reguliuoja vairuotojams, kaip važiuoti, rėkia ant jų, neretai nesumoka už suteiktą paslaugą ir sprunka.

REKLAMA

Pavojus – pataisa KET

G. Sabaitis apgailestavo, kad didelį pavojų taksi vairuotojams kelia nauja Kelių eismo taisyklių (KET) pataisa segėti saugos diržus. „Anksčiau mums buvo leidžiama mieste važiuoti neprisisegus diržo, tad iškilus pavojui galėjome greitai iššokti iš automobilio, o dabar diržas kliudo“, – aiškino jis.

Profesinės sąjungos „Solidarumas“ atstovai kreipėsi į Susisiekimo ministeriją, tačiau sulaukė atsako, kad KET yra taikomos visiems.

REKLAMA
REKLAMA

„Juk galėtų taikyti išimtį, atsižvelgiant į faktą, kad kasmet nužudoma ar sužalojama po kelis vairuotojus“, – svarstė G. Sabaitis. Pasak jo, didelį nerimą kelia, kad taksistai dabar yra patys sau darbdaviai, mat jie gali griebtis įvairių priemonių norėdami kuo daugiau uždirbti. „Visi dabar privalo patys mokėti mokesčius, apsiginti“, – teigė jis.

Pertvaros brangiai kainuotų

„Solidarumo“ atstovas sakė, kad JAV taksi vairuotojai važinėja už pertvarų, tačiau mūsų taksistai negali to daryti, nes būtų itin brangu, o ir automobiliai per maži. „Gal vairuotojų saugumas ir būtų garantuotas, bet tektų automobilį perdirbti“, – aiškino jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak G. Sabaičio, tai – ne kiekvienam pagal kišenę, juk vien plafonas kainuoja apie tūkstantį litų. Įvertinus, kad vairuotojai privalo mokėti dispečerinėms ir Mokesčių inspekcijai, išlaidos būtų per didelės.

Policijos pareigūnai tikina, kad nelaimingų atsitikimų būtų mažiau, jeigu keleivis būtų atskirtas nuo vairuotojo ir negalėtų sprukti nesumokėjęs.

REKLAMA

„Keleiviai turi galimybę nesumokėti tik mieste. Vežant į užmiestį imamas avansas, kuris perduodamas kolegoms ar paliekamas namie. Mokestis imamas priklausomai nuo kilometražo. Taksistai stengiasi nelaikyti daug pinigų – turi su savimi vos porą šimtų litų“, – sakė G. Sabaitis.

Išsigelbėjimas – dispečerinės

Jau aštuonerius metus taksi vairuotoju dirbantis buvęs policijos pareigūnas Artūras Navaitis žurnalistams pasakojo, kad dispečerinės, kurių paslaugų dabar mėginama atsisakyti, yra geras saugumo garantas. „Taksistas turi galimybę įvertinti klientus ir savo padėtį. Jeigu iškyla pavojus, paprašome per raciją pagalbos. Kelis kartus teko padėti apsiginti kolegoms, tapusiems nusikaltėlių aukomis“, – pasakojo jis.

REKLAMA

A. Navaitis neslėpė, kad ir pačiam yra tekę atsikratyti įžūlių keleivių. „Tiesiog paėmiau ir išmečiau juos. Be abejo, nereikia pamiršti, kad anksčiau esu dirbęs policininku, todėl mano fizinis pasiengimas geras. Tada irgi pasikviečiau į pagalbą kolegas. Jeigu kas, visi suvažiuojame padėti“, – taksistų darbo subtilybes atskleidė jis. Taksistas apgailestavo, kad dabartinėje darbovietėje atsisakyta racijų, o informacija apie užsakymą gaunama planšetiniame kompiuteryje: „Esame paliekami likimo valiai. Gauname tik adresą, o kas, kur ir kaip, būna neiašku. Kartais tenka apie valandą ieškoti, kur yra klientas. O dispečeriai viską išsiaiškina iki smulkmenų.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ginklo įsigyti nesistengia

Pašnekovas teigė, kad ginklus savigynai turi nedaug taksistų. „Iš patirties žinau – jeigu parodysi, kad turi ginklą, nusikaltėliai jį irgi panaudos. Tad geriau veikti galva, o ne ginklu ir stebėti keleivius, kad jie nepridarytų rūpesčių“, – kalbėjo A. Navaitis.

Taksistas pasakojo kartą paprašęs policijos pareigūnų padėti jo kolegai, kurį užpuolė plėšikai. Iš pradžių policininkai atsisakė vykti į įvykio vietą ir tikino, kad tai ne jų teritorija, tačiau įkalbinti A. Navaičio nuvažiavo ir išgelbėjo taksistui gyvybę.

REKLAMA

Anot buvusio pareigūno, kai kurie taksistai vežiojasi dujų balionėlius ir jėgą naudoja tik išskirtiniais atvejais. „Kad taksi vairuotojai užpultų keleivius, dar negirdėjau. Nebent šie nesikreipė į policiją“, – kalbėjo jis.

Pasiūlė sekso

Dar vienas žurnalistų kalbintas taksistas, prisistatęs Jurijumi, teigė, kad daug rūpesčių kelia neblaivios moterys. Jos neretai pačios kabinėjasi prie vairuotojo, o kartais net siūlo intymias paslaugas. „Viena pakeleivė, parvežta namo, tikino neturinti su savimi pinigų ir pakvietė užsukti į svečius. Nujaučiau, kuo viskas baigsis, bet užėjau. Moteris vietoj pinigų pasiūlė su ja pasimylėti. Kadangi turiu žmoną ir vaikų, atsisakiau ir nutariau nereikalauti pinigų“, – pasakojo taksi vairuotojas.

REKLAMA

Jurijus neslėpė, kad vienas jo kolega buvo taip apžavėtas gražios ir neblaivos keleivės, jog pats pasiūlė jai pasimylėti. Moteris tam neprieštaravo. Už tai taksistas neėmė iš jos pinigų už kelionę. „Moterys pavojaus nekelia. Blogiausia, jei jos ima vemti salone. Tada būna siaubas, tenka už valymą mokėti. Vengiu agresyvių vyriškių. Pamatęs, kad tokį asmenį vežti nesaugu, atšaukiu užsakymą ir nuvažiuoju toliau. Apie tokius keleivius perspėju ir kitus kolegas“, – pasakojo Jurijus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jo teigimu, jeigu visi taksistai būtų draugiški ir nekonkuruotų, žudynių būtų galima išvengti.

Į taborą nevažiuoja

Taksi vairuotojai tikina dabar nevažiuojantys ir į taborą. Jurijaus teigimu, ten kursuoja specialus taksi, kuris išvežioja narkomanus ir ima iš jų užstatus mobiliaisiais telefonais bei kitais vogtais daiktais. „Po eilės užpuolimų visos kompanijos nebeveža keleivių į taborą. Nors naktį neturime pinigų, į taborą niekada nevažiuojame“, – sakė Jurijus.

REKLAMA

Į oro uostą daugelis taksi įmonių taip pat nevažiuoja, nes ten už vietą reikia mokėti užstatą. Oro uoste, kaip ir tabore, yra savo taksi. Tiesa, po to, kai užsienio piliečiai pasiskundė dėl nežmoniškai sukeltų kainų, jos buvo pažabotos.

Užsuka skaitliukus

Dar vienas taksi vairuotojas prisipažino, kad pamatęs turtingą keleivį tyčia „prisukdavo“ skaitliuką, kad šis rodytų didesnę sumą: „Jeigu veždavau pasipūtusį ir turtingą vyriškį, padidindavau apsukas. Tačiau jau kurį laiką to nedarau, nes ir taip gaunu arbatpinigių.“

REKLAMA

Vienas keleivis pasakojo, kad važiuodamas kasdienį maršrutą, už kurį moka apie aštuonis litus, kartą sumokėjo dvigubai daugiau: „Pamačiau, kad skaitliuko apsukos keičiasi kas minutę. Ypač taksistams talkina šviesoforai, prie kurių stovima iki aštuonių minučių.“

Šviesoforai siutina ne vieną keleivį. Vilnietis Kęstutis, kuriam reikėjo nuvažiuoti kelis kilometrus, sumokėjo daugiau nei važiuodamas į užmiestį,

REKLAMA
REKLAMA

Užpuolimų mažai

Policijos pareigūnų teigimu, atveju, kad taksistai būtų užpuolę klientus, mažai. „Nebent, jeigu šie patys puola vairuotoją ar atsisako mokėti, kelia problemų. Tačiau pareiškimų gauname mažai“, – portalo balsas.lt žurnalistams sakė sostinės Kriminalinės policijos vadovas Antonis Mikulskis.

Pasak jo, dažniausi išpuoliai prieš taksistus – iš jų atimama transporto priemonė, pinigai pavagiama magnetola, kiti vertingi daiktai.

 

 

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų