Vilniuje įvyko bendras „Audi“, BMW ir „Mercedes-Benz“ automobilių gerbėjų klubų renginys – mašinų bandymai ir žygis, kurį vainikavo vaikų globos namuose pasodinti medeliai.
Kas nepamena šių automobilių? „Landsberginis „Mercedes-Benz“, „brazauskinė „Audi“ – tokias pravardes turėjo automobiliai-flagmanai, kuriais kažkada važinėjo ir aukščiausio rango Lietuvos vadovai, ir šešėlinio verslo atstovai. Šios šimtus tūkstančių litų kainavusios prestižinės mašinos vis rečiau sutinkamos miestų gatvėse, o gerai prižiūrėtų egzempliorių – vienetai. Tačiau jų yra ir jie turi ištikimus gerbėjus.
Būtent labiausiai prestižinius „Audi“, BMW ir „Mercedes-Benz“ markių automobilius nusprendė palyginti pirmą kartą Lietuvoje vykusio bendro „Audi“, „BMW“ ir „Mercedes-Benz“ klubų renginio dalyviai Į servisą, kur vyko automobilių techninė apžiūra, atvyko 1989 metais pagamintas „Audi V8“, 1992 metų BMW 740i (E32) ir 1989 metų S klasės „Mercedes 500 SE“ (W126). Visi modeliai – su prestižiniais V8 motorais, kurių galia siekia nuo 252 AG (S klasės „Mercedes 500 SE“) iki 286 AG (BMW 740i).
Apžiūros metu buvo vertinama ne tik automobilių išorė, bet ir techninė būklė. Visgi šiems automobiliams jau daugiau nei 20 metų, o kiekvieno jų odometras rodo per 300 tūkst. kilometrų. Be to, nors ir stropiai prižiūrimi, jie kasdien rieda mūsų šalies keliais.
Pakėlus kiekvieną automobilį keltuvu paaiškėjo, kad nors 7 serijos BMW ir sukurtas dinamiškam vairavimo stiliui, tačiau kruopščiai prižiūrėto automobilio pakaba sulaukė mažiausiai priekaištų. Šiek tiek daugiau trūkumų turėjo S klasės „Mercedes“. Na, o daugiausiai jų aptikta apžiūrėjus „Audi V8“. Nenuostabu – šis vienintelis tos kartos prestižinės klasės automobilis turi visų varančiųjų ratų „Quattro“ pavarą, tad juo drąsiai važiuojama net ir neasfaltuotais keliais. Taip pat „Audi V8“ atsarginių dalių kainos, palyginti su tų pačių metų konkurentais, yra pačios didžiausios.
Bandymai kelyje
Tik technine automobilių apžiūra renginio dalyviai neapsiribojo. Kitą dieną susitikę sutartoje vietoje, jie drauge išsiruošė į „flagmanų“ bandymus. Jų metu siekta išsiaiškinti skirtingų markių automobilių elgesio kelyje ypatumus, įvertinti didžiausius kiekvienos mašinos privalumus ir trūkumus. „Neakivaizdinėje“ klasėje dalyvavo ir „Audi A8“, „Audi S8“, taip pat naujesnės kartos S klasės „Mercedes“ (W140), dar kitaip žinomas „banginio“ vardu. Kiekvienas renginio dalyvis galėjo įvertinti kaip su nauja karta patobulėjo automobilio kokybė, padidėjo komfortas salone, pagerėjo važiavimo savybės.
Be to, iš renginyje dalyvavusių merginų buvo suburta automobilio komfortą vertinančių eksperčių grupė. Kadangi beveik kiekvienas tik savo mėgstamos markės automobilį vairuojantis gerbėjas kilometro atstumu gali atskirti „savą“ variklio garsą, ši atsakinga užduotis buvo patikėta mažiau patyrusioms dalyvėms.
„Akluoju“ būdu buvo vertinama ar patogu įsėsti ir išlipti, sėdėti ant galinės sėdynės, akustinis salono komfortas, taip pat automobilio stabilumas važiuojant vingiuotu keliu ir greitkeliu.
Tikriausiai nei vieno nenustebino, kad stabiliausiu automobiliu važiuojant vingiuotu keliu pripažintas BMW 740i. Tačiau gana netikėtai šis sportiškas sedanas buvo pripažintas ir turįs geriausią galinę sėdynę – sėdėdamos ant jos, eksperčių grupės narės jautėsi geriausiai ir patogiausiai. Tuo tarpu akustiniu komfortu sportiškas BMW neprilygo nei S klasės „Mercedes“, nei „Audi V8“, kurie tarpusavyje pasidalijo 1–2 vietas. Taip pat tiek į „Mercedes“, tiek ir į „Audi V8“ keleivėms buvo patogiausia įsėsti ir išlipti. Na, o važiuojant greitkeliu komfortiškiausiu automobiliu sėdintiems gale buvo išrinktas S klasės „Mercedes“.
Pirmąjį „Audi“, „BMW“ ir „Mercedes-Benz“ mėgėjų klubų žygį vainikavo apsilankymas Beižionių vaikų globos namuose. Čia vaikai susidomėję apžiūrėjo automobilius, patys aprodė savo ūkį, o klubų atstovai kiemelyje pasodino po klubo vardinį medelį.
Bendru sutarimu nuspręsta kelių klubų žygį surengti ir kitais metais. Tada bus bandomi ne tik aukščiausios, bet ir vidutinės klasės „Audi“, „BMW“ ir „Mercedes-Benz“ markių automobiliai. Taip pat bus kviečiami prisijungti ir prestižinių japoniškų „Lexus“ automobilių markės gerbėjų klubo nariai. Tad iki susitikimo kitais metais!
AUDI V8 Privalumai Erdvus salonas ir didelė bagažinė Gausi bazinė įranga Tyliai ir švelniai dirbantis variklis
Trūkumai Didelis aerodinaminis triukšmas Su „automatu“ trūksta dinamikos Brangios atsarginės dalys
7 serijos BMW (E32) Privalumai Galingi varikliai Tikslus valdymas, gerai įveikia posūkius Didelė bagažinė
Trūkumai Gana ankštas salonas Kieta, sportiška pakaba Brangus aptarnavimas
S klasės MERCEDES (W126) Privalumai Erdvus salonas Patikimi varikliai Itin komfortiškas važiavimas
Trūkumai Nestabilus pučiant šoniniam vėjui Nepatogi galinė sėdynė Didelės aptarnavimo išlaidos