Kaip startuoliams pasiekti kuo didesnę auditoriją, kokių klaidų nedaryti ir kaip užsitikrinti tvarų augimą – tai tik kelios temos, apie kurias dvi dienas diskutuojama didžiausiame Lietuvos startuolių renginyje „Startup Fair 2019“.
Tarp kitų renginio pranešėjų buvo ir didžiausiai Lietuvoje ir Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei priklausančios „All Media Lietuva“ komercijos direktorius Mindaugas Rakauskas.
„Svarbiausias klausimas yra, ar norite tiesiog gerai leisti laiką, ar auginti verslą. Visi startuoliai pradeda nuo idėjos ar inovacijos, tačiau kai kalbame apie tvarų verslą, norint augti, reikalingas žinomumas“, – kalbėjo direktorius.
Jo teigimu, svarbu ne tik komunikuojama žinia, bet ir kokiais kanalais tai daroma. Šiuo aspektu daugelis pradedančių verslininkų daro klaidą, nes galvoja, kad potencialūs klientai vartoja tuos pačius kanalus, kaip ir patys verslininkai.
Startuoliai pirmiausia asocijuojasi su internetu, įvairiais socialiniais tinklais, tai yra prigimtinė aplinka.
„Šiais laikais įprasta manyti, kad jei tavęs nėra internete, tai tavęs iš viso nėra“, – pasakojo M. Rakauskas ir pridūrė, kad ne viskas yra taip paprasta.
Nepaisant to, kad dabar yra daugybė platformų, leidžiančių muzikos klausytis internetu, statistika rodo, kad internetu jos klausosi vos 10 proc. žmonių, o likę 90 proc. – AM/FM bangomis.
„Dar vienas mitas, kad mano įpročiai atspindi visos rinkos įpročius. Tyrimai rodo, kad rinkodaros specialistai 34 proc. vaizdo turinio pamato per televiziją ir daug daugiau – kompiuteriu ar telefonu. Jie patys galvoja, kad kiti žmonės per TV pamato vos 25 proc., tačiau iš tikrųjų net 82 proc. vaizdo turinio pamatoma per televizorių“, – aiškino „All Media Lietuva“ atstovas.
Taigi, anot jo, norint pasiekti klientus, verslas turėtų gerai apgalvoti kokiais kanalais tai daryti, kaip derinti skirtingus komunikacijos kanalus.
M. Rakauskas pateikė kelis startuolių pavyzdžius, parodančius, kaip reklama televizijoje, derinama su komunikacija kitais kanalais, leido išplėsti klientų ratą ir padidinti užimą rinkos padėtį.
Bene sėkmingiausias pastarojo meto lietuviškas startuolis yra „Vinted“. Nors jis išgyveno tiek pakilimų, tiek nuosmukių, galiausia po reklaminės kampanijos per TV Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje, „Vinted“ programėlės naudotojų skaičius išaugo kelis kartus.
„Žiniasklaida ir komunikacija yra svarbiausios investicijos startuolių augimui <...>. Klientai yra visur ir nebūtinai ten, kur tikitės juos esant. Dėl gerai išplėtotų skirtingų žiniasklaidos priemonių ir palankios aplinkos startuoliams, Lietuva yra tarsi gera smėlio dėžė išbandyti pačias įvairiausias iniciatyvas šioje srityje“, – kalbėjo M. Rakauskas ir ragino startuolių renginio dalyvius tuo pasinaudoti.