Kaip rašoma pranešime spaudai, iš Indijos kilęs antrepreneris B. Turakhia, kurio turtas šiuo metu vertinamas virš 1,5 mlrd. JAV dolerių, susitikime su Lietuvos IT rinkos lyderiais ragino lietuvius išnaudoti kūrybines galimybes ir pabrėžė, kad sukurti sėkmingą produktą nebūtinai reikia didelio pradinio įnašo.
„Norit sukurti sėkmingą globalų verslą, nebūtina turėti stipraus finansinio užnugario. Aš savo karjerą pradėjau su 350 JAV dolerių, kuriuos pasiskolinau iš tėvo. <...> Neturint investuotojų pinigų, nėra ko iššvaistyti, o kūrybiškumas klesti“, – savo pastebėjimais dalinasi B. Turakhia.
B. Turakhia taip pat priduria, kad viena didžiausių startuolių klaidų – tai susikoncentravimas į kompanijos vertę, bet ne klientų ir darbuotojų poreikius.
„Skaitydami naujienas dažnai matome – štai viena kompanija vertinama 100 mln. JAV dolerių, o kita pasiekė jau 200 mln. <…> Tai sukuria įspūdį, kad startuolio verte galime matuoti jo sėkmę, nors iš tiesų sėkmė turėtų būti matuojama klientų skaičiumi ir kitais rodikliais, rodančiais verslo tvarumą. Mano patarimas būtų paprastas – susikoncentruoti į vertės klientams ir darbuotojams kūrimą, o su augančiu verslu augs ir jo vertė“, – sakė jis.
Svarbi globalinė rinka
Milijardierius B Turakhia priduria, kad visi startuoliai, įskaitant ir lietuviškus, naują produktą privalo kurti orientuodamiesi ne tik į vidinę, bet ir viso pasaulio rinką.
„Nuo pat pradžios visus verslus mes kūrėme pasaulinei, o ne vien Indijos rinkai. <...> Visada galvokite globaliai. Lietuvoje yra puikų su visu pasauliu dirbančių IT verslų. <...> Turite puikią infrastruktūrą, daug gabių, išsilavinusių ir kelias kalbas mokančių žmonių. Kurkite produktus pasauliui, o ne vien tik Lietuvai, ir jūs jį užkariausite“, – motyvuoja B. Turakhia.
Per pastaruosius dvidešimt dvejus metus, milijardierius B. Turakhia sukūrė penkis sėkmingus globalius verslus.
Būdamas septyniolikos, B. Turakhia buvo vienas iš „Resellerclub“, „Logicboxes“ ir „BigRock“ įkūrėjų, kurių akcijas 2014 m. pardavė už 160 mln. JAV dolerių.