Kuro stygius britų degalinėse gali būti tik problemų ledkalnio viršūnė. Jau dabar šalį kausto nerimas, kad britai per šventes pritrūks net kalėdinių dovanų. Būtent tai prognozuoja Britanijos prekybos konsorciumas.
„Mes jau dabar smarkiai vėluojame pristatyti dalį prekių. Vairuotojų trūkumas, „Brexitas“ ir daugybė kitų priežasčių įsuko tikrą audrą“, – sako transportavimo sektoriaus atstovas Adam Searle.
Šiuo metu britų Filikstou uostas perpildytas, jame esančių krovinių dėl vairuotojų stygiaus nėra kam išvežioti, tad didžiausia pasaulyje jūrinių konteinerių bendrovė „Maersk“ yra priversta krovinius su žaislais, elektronikos ir kitomis paklausiomis prekėmis nukreipti į kitus uostus.
„Manau, kad dėl vilkikų vairuotojų trūkumo per šias Kalėdas bus tiekimo sutrikimų“, – tikina T. Holder.
Savo ruožtu šalies valdžia ragina žmones nepanikuoti ir nepulti jau dabar šluoti parduotuvių, kaip jie puolė pirkti benziną ir dyzelį, išgirdę, kad degalinėse trūksta kuro.
Tačiau Jungtinėje Karalystėje trūksta ne tik 100 tūkstančių vilkikų vairuotojų, bet ir, pavyzdžiui, mėsininkų. Vienoje fermoje kelis šimtus kiaulių auginančios seserys sako, kad ūkiai persipildę, gyvūnai tunka, o šalies skerdyklose eilės.
„Auginame 5000-iais daugiau kiaulių nei įprastai. Skerdimo darbai nevyksta. Skerdyklos priima tik apie 75 procentus sutarto kiaulių skaičiaus ir tai tęsiasi jau apie 12 savaičių“, – teigia ūkininkė Kate Morgan.
Problemos mastas šalies ūkiuose yra toks didelis, kad ūkininkai svarsto galimybę pradėti naikinti kiaules ir svarsto, kad toks likimas laukia maždaug 150-ies tūkstančių kiaulių.
„Prašome, palengvinkite vizų išdavimo taisykles. Mums reikia vizų, kurios galiotų bent metus, kad užtektų laiko ne tik apmokyti skerdikus, bet ir liktų laiko jiems padirbėti“, – aiškina ūkininkė Vicky Scott.
Darbininkų stygių žemės ūkio, pramonės ir kituose sektoriuose Jungtinė Karalystė ypač skaudžiai pajuto įsigaliojus „Brexitui“, mat daugumą šių darbų dirbdavo atvykėliai iš Rytų Europos.