Volkswagen Passat GTI
„Volkswagen Golf GTI“ tapo vienu populiariausiu šios kompanijos modeliu, todėl nenuostabu, jog vokiškos markės darbuotojai „GTI“ receptą norėjo pritaikyti didesniam ir šiek tiek brangesniam „Passat“. Logiška, ar ne?
Naująjį projektą pradėjusi komanda pasirinko ne hečbeko ar universalo kėbulo tipą. Jie pasirinko kupė kėbulo tipą, ir tai buvo pati didžiausia „Passat GTI“ kūrusios komandos klaida.
Tuomet „Volkswagen“ modelių gamoje buvo dar vienas modelis su kupė kėbulo tipu ir orientavosi į pirkėjus, kuriems rūpi sportiškumas ir pagirtinos dinamines savybės.
„
Volkswagen“ vadovai nematė prasmės ir tikslo pradėti „Passat GTI“ modelio gamybą, nes didesnis ir šiek tiek sunkesnis „Passat“ buvo lėtesnis už savo brolį – „Scirocco“.
Jeigu „Passat GTI“ būtų patekęs į serijinę gamybą, jis būtų turėjęs 1,6 litro, 110 arklio galių išvystantį benzininį variklį.
Nissan Sunny GTi
Japonijos automobilių gamintojai nenorėdami atsilikti nuo savo pagrindinių konkurentų, pasinaudojo ta pačia formule kaip ir visi kiti.
1987 metais „
Nissan“ senajame žemyne pristatė naują „Sunny“ kupė modelio versiją – „GTi“. Mūsų regionui skirta modelio versija turėjo 1,6 litro, keturių cilindrų benzininį variklį, kuris išvystė 120 arklio galių ir 137 Nm sukimo momentą.
Vos 1080 kilogramų svėręs „Nissan“ iki 100 km/val. įsibėgėdavo 9,8 sekundės ir pasiekdavo maksimalų 200 km/val. Šie parametrai nebuvo įspūdingi, tačiau truputėlį lėtesnis „Nissan“ europiečiams siūlė tai, ko negalėjo pasiūlyti kiti – geresnę garantiją.
Anuomet šis automobilis kainavo maždaug 17 000 eurų. Už šią sumą pirkėjai gaudavo sportišką kupė su 3 metų garantija bei ridos apribojimų. Devintame dešimtmetyje šis pasiūlymas atrodė neįtikėtinai.
Subaru 1800 GTi
Pamirškite „Subaru Outback“, „Forester“ ar „Impreza“modelius, kurie dabar yra neatsiejama šio gamintojo dalis. Devintame dešimtmetyje „
Subaru“ modelių gama atrodė visiškai kitaip.
Japonijos automobilių gamintojas prieš kelis dešimtmečius Europoje bandė įsitvirtinti su keliais modeliais. Vienu iš jų buvo „Subaru Leone“ – kompaktinės klasės sedanas, kurį drąsiai galime vadinti legendinės „Impreza“ pirmtaku.
„Subaru“ norėdama pagerinti markės įvaizdį, 1985 metais pristatė sportiškesnę „GTi“ versiją, kuri pirkėjus viliojo 1,8 litro opoziciniu motoru, galėjusiu išvystyti net 108 arklio galias.
Citroën CX 25 GTi Turbo 2
Jeigu esate prancūziškų automobilių gerbėjas, vargu ar galėtume surasti įspūdingesnį ar charizmatiškesnį analogą. „
Citroën“ per pakankamai ilgą „CX“ modelio gamybos laikotarpį sukūrė keletą skirtingų automobilio versijų ir modifikacijų, tačiau pačioje „CX“ modelių gamos viršūnėje puikavosi štai ši versija – „CX 25 GTi Turbo 2“.
Prancūzišką dičkį į priekį varė 2,5 litro, 4 cilindrų turbininis motoras. Nors automobilio variklis išvystė tik 170 arklio galių, tačiau viską atpirkdavo net 295 Nm siekiantis sukimo momentas.
Nepaisant galingo variklio, „Citroen CX 25 GTi Turbo 2“ šiame segmente atrodė kaip didžiulis laivas, kuris didžiuliu malonumu įveiks 1000 kilometrų distanciją, o ne greitai ir mikliai įveiks „Nemuno žiedą“.
Toyota Celica 2.0 GTi
„Toyota“ inžinieriai ne vieną kartą įrodė, jog gali sukurti bet kokį automobilį. Pikapą, vienatūrį, universalą, mažą miesto automobilį – jie gali viską. Net ir sportišką kabrioletą.
Devinto dešimtmečio pabaigoje „Toyota“ pristatė naują „Celica“ modelio versiją – „GTi“ arba „ST162“. Ši japoniško modelio versija buvo gaminama su kupė arba kabrioleto kėbulo tipais.
Kol kupė buvo liaupsinama dėl puikių dinaminių savybių ir smagaus valdymo, kabrioletas nesugebėjo sukurti savo gerbėjų rato nei JAV, nei Europoje.
Seat Toledo GTI
Pirmosios ir antrosios kartos „Seat Toledo“ automobiliai buvo pakankamai populiarūs ir gerai įvertinti. Juk po patrauklesne akiai išvaizda slypėjo visiems puikiai pažįstami „Volkswagen“ agregatai.
„Seat“ inžinieriai pasižvalgę po atsarginių detalių sandėlį į savo dirbtuves atsitempė „Golf GTI“ motorą ir jį sumontavo į ispanišką sedaną.
Pirmosios kartos „Toledo GTI“ buvo varomas 150 arklio galių, 4 cilindrų benzininiu varikliu, kuris ispanišką sedaną priversdavo iki 100 km/val. įsibėgėti per beveik 10 sekundžių.
Mitsubishi Galant GTI
Devintame dešimtmetyje daugelis iš Japonijos kilusių automobilių gamintojų darbavosi prie keleto skirtingų, sportiškų modelių. Pamenate „Nissan Skyline GT-R“, „Honda NSX“ ar „Mazda RX-7“? Šios didžiulės sportiškų modelių piramidės apačioje buvo tokie modeliai kaip „Mitsubishi Galant GTI“.
Kompaktišką sedaną į priekį varė 2 litrų, 150 arklio galių išvystantis motoras, kuris buvo suporuotas su keturių varančiųjų ir keturių vairuojamųjų ratų sistema!
Vėliau pasirodė dar du sportiški „Galant“ modeliai: „
AMG“ ir „Galant VR-4“.