Nauja programinė įranga leidžia interpretuoti gestus ir taip dizaineriams, menininkams ir inžinieriams kurti ir modifikuoti trimates figūras, naudojant tik savo rankas, taip naudojant natūralią vartotojo sąsają, o įprastinės sąsajos priemonės – klaviatūra ir pelė tampa nebereikalingos.
Ši programa, pavadinta „Shape-it-up“, naudoja specialius kompiuterinius algoritmus ir Windows Kinect kamerą, matančią vaizdo perspektyvą, ir interpretuoja rankų judesius ir gestus.Vartotojas kuria figūras kompiuteryje dirbdamas virtualioje darbo vietoje, kurioje forma yra rodoma ekrane – ja galima manipuliuoti tarsi šis daiktas iš tiesų egzistuotų.
Tyrėjai šį būdą pavadino formos, gestų ir konteksto sąveika (angl. shape–gesture–context interplay). „Shape-it-up“ gali būti pritaikoma įvairiose srityse, įskaitant žaidimus, architektūroje, mene, inžineriniam projektavimui.
Šio įrankio autorių teigimu, „mūsų tikslas – užtikrinti, kad dizaineriai galėtų dalyvauti modeliavimo procese nuo pat pirmosios idėjos, o tai dažniausiai yra neįmanoma, jei naudojamos specializuotos CAD programos. Įprasti projektavimo įrankiai nėra intuityvūs, jiems įsisavinti reikia išsamių mokymo kursų. Mes norime įrodyti, kad įvairiausias erdvines formas galima sukurti per kelias sekundes, be jokio išankstinio pasirengimo.
Jas galima sulenkti ir deformuoti įvairiausiais būdais, kurti naujas, tarsi dirbtumėte su realiu objektu, ir iš karto matyti rezultatą. Mes jau palaipsniui pereiname nuo lėtos ir nepatogios WIMP (Windows icons, menus and pointers) sąsajos prie „post-WIMP“ – natūralios vartotojo sąsajos, NUI (Natural User Interface)“.
Beje, savo kūrinį galima iš karto ir pagaminti naudojant trimatį spausdintuvą.
Straipsnis apie „Shape-it-up“ publikuojamas Purdju universiteto tinklalapyje.